Hoelang duurde jouw 20 weken echo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Goddes, 30 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    ik hewb morgen mijn 20 weken echo en die duurt 30 minuten. ik heb volgende week ook nog 2 gratis echo's en die duren ook een half uur per stuk

2. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    heb het toevllig nog vorige week aan me VK gevraagd omdat ik volgende week de 20 weken echo heb, en ze zei dat het een 20 tot 30 min. duurt :) ik verheug me er nou al op \:D/

3. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Heeft bij mij zeker 3 kwartier geduurd alles werd goed gemeten en bekeken en uitgelegd wat alles was

4. Miran73

Miran73 Actief lid

Ook hier vandaag de 20 weken echo gehad! Super!Zag er tegen op....want stel je voor dat.....Maar alles ziet er goed uit,weten zelfs het geslacht.....Duurde bijna drie kwartier!Goede uitleg,heel begripvol! Heb zelfs 5 fotootjes mee gekregen!

5. Goddes

Goddes Lid

20 jul 2006
    70
    0
    0
    Zo hallo!

Nou ik ben terug van de GYN ennnnnnn hij heeft het opnieuw gedaan!

Hij is ruim 20 minuten bezig geweest en heeft alles uitgelegd.. (waarom nu ineens wel is me een raadsel, maar ik klaag niet!)

Alles is helemaal in orde en de groei etc helemaal perfect! Alle orgaantjes functioneren zoals het moet!

Het geslacht is nog steeds een meid.... Weer bevestigd dus!
    Verder woog ze naar schatting nu zo een 630 gram! (voor 24 weken is dat in orde!)

Ik ben blij blij blij.....!

6. mama1986

mama1986 Fanatiek lid

gelukkid dat alles goed was wij hebben 20 december de prenatale echo

7. Kippie71

Kippie71 Actief lid

9 nov 2006
    265
    0
    0
    De Lier
    Lekker dat je gerustgesteld bent, en dat ze het opnieuw gedaan hebben \:D/
    Zo zie je maar, je moet altijd je mond open blijven trekken :thumup:

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik moet de mijne nog hebben dus nog geen idee.
    Maar wat vervelend dat ze je eerst afscheepten met 2 minuten. Zeg dan gewoon dat er een spoedgeval is en dat je beter een andere afspraak kunt maken. Maar eind goed al goed, gelukkig.

9. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    2 minuten :confused:

Ik blijf het herhalen: Welk systeem hebben jullie daar in het noorden toch?

hier bij elke echo:
    *meten van het dijbeen
    *meten van de schedelomtrek
    *meten van buikomtrek
    (met deze 3 berekenen ze de grootte en het gewicht van je baby)
    *nakijken van de bloeddoorstroming in de navelstreng (is met 3 kleuren, rood, blauw en groen)
    *steeds weer de uitleg van wat er te zien is (bv handje, voetje, zuigt op duim enz)

Duurt minstens 10 minuten, kan tot 20 minuten gaan.
    Maar je hebt tenminste alle uitleg en de tijd gehad om je kleintje goed te bekijken.

Djeez, 2 minuten... Die had van mij een mooie preek gekregen ja!

10. Goddes

Goddes Lid

20 jul 2006
    70
    0
    0
    Ik heb er ook iets van gezegd en hij heeft het dus alsnog gedaan... ennnn het is het OOSTEN van het land! hahaha...

Maar geeft niet hoor.. ik heb 20 minuten uitleg gehad... en ik vind het prima nu!

11. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Goddes fijn dat je de antwoorden hebt gekregen die je zocht! Goed hoor dat je er achter aan bent gegaan!

12. winnie89

winnie89 Actief lid

19 mei 2006
    107
    0
    0
    Hoi dames,

Klinkt allemaal super spannend, ik mag morgen voor mijn 20 wk echo. Ben heel erg benieuwd het is mijn 1ste ukkie. Bij de gewone controle en nekplooimeting was het een uitslovertje werd er al gezegt wilde niet gemeten worden en dook steeds weg. Nou wie weet wat me te wachten staat.

Ps weet iemand hoeveel echo's je mee krijg. Ps ik loop in het ziekenhuis onder controle dus als het goed is wordt alles gewoon vergoed. zelfs de bevalling vind plaatst in het ziekenhuis.

Lieft winnie89

13. janice

janice Actief lid

14 mei 2006
    420
    0
    0
    Vandaag ben ik geweest, en inderdaad alles gedaan wat hierboven staat. Volgens de berekening loopt het kindje 1 dag voor. Ben denk ik ongeveer een kwartier binnen geweest. Had 6 weken natuurlijk een echo gehad met de nekplooimeting en daar al van alles gezien, dus we hadden weinig vragen. Het kindje was lekker actief, dus alle kanten gezien. We willen het geslacht niet weten, dus het was maar goed dat hij of zij de beentjes bij elkaar heeft gehouden. Alles zag er goed uit. De echoscopiste heeft alles uitgelegd (ook met die kleurtjes).

Had 3 foto's uitgeprint meegekregen. (vorig keer 5)

14. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    onze 20-weken echo was in het ziekenhuis (daar ben ik onder controle) en duurde heel lang, zeker 40 minuten, met het invullen van de papieren erbij en het theedrinken in afwachting van dat ons kindje zou draaien, totaal wel 60 minuten. mede omdat ons mannetje alles eraan deed om de dingen niet te laten zien/meten die ze in t ziekenhuis wilden weten :D
    bij ons hetzelfde als wat platliggertje schreef, met daaraan toegevoegd het hartje heel uitgebreid, eventuele hazenlip, de nieren (dit doen ze in ons ziekenhuis standaard ook bij de 20 weken echo).

nou klinkt 40 minuten wel heel lang en leuk enzo, maar ik moet wel bekennen dat we heel weinig konden herkennen, ons kindje lag in de meest vreemde houdingen, ze moest ook vanuit hele rare hoeken de echo maken, en t kindje bleef maar draaien en bewegen. de vrouw die de echo maakte snapte het allemaal prima en zag wat wat was, maar kon ons dat maar moeilijk uitleggen, steeds lag ie weer anders :(

15. mama1986

mama1986 Fanatiek lid

ruim een half uur prachtig was dat op zon groot plasma scherm echt mooi

16. Mima

Mima Actief lid

10 okt 2006
    227
    0
    0
    wel heeel erg vreemd hoor goddes, maar goed dat het over is gedaan!

ik had met 13 weken een echo en zelfs die duurde zeker wel een kwartier, genoeg spartelende beentjes gezien, ze heeft zelfs de maag en de blaas laten zien, het was een hele lieve vrouw.
    Een van de twee was heel beweegelijk, dus daar moest ze nog moeite voor doen om het hoofdje te meten...
    Dus de 20 weken echo duurt zeker een stuk langer, hoop ik:), maar ik heb ook twee kindjes om na te kijken..duss

17. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    hier doen ze de 20 weken echo ongeveer 20-30 minuten en je krijgt een cd-rom met 10 foto's mee

18. Dikkebuikmama

8 jan 2007
    22
    0
    0
    Ik moet weer naar de gyn als ik in de 18e week zit. wat denken jullie, wordt dat een 20 weken echo of moet ik nog ff doorbijten? :(

19. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Bij mij duurde de 20 weken echo een uur doordat ze het hartje niet goed in beeld konden krijgen want mijn meisje bewoog heel veel en lag ook nog met haar hartje recht achter mijn navel..
    Dus een beetje geluk voor mij want zo kon ik heel lang van mijn kindje genieten.. :D

20. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Meestal moet je voor de 20 weken echo een aparte afspraak maken, deze wordt in het algemeen gedaan door een echoscopist en niet door de gyn. Misschien even bellen om te vragen? Dan kun je nu vast een afspraak maken voor in de 20e week....

Marian

Deel Deze Pagina