Thijs probeerde zich vanochtend en vanmiddag om te draaien, het lukte bijna. Helemaal leuk om te zien. Maar... Thijs slaapt in een puckababy. Dat mag dus niet als hij is gaat draaien. Vanmiddag maar meteen begonnen om 1 arm eruit te halen. Hij vond het prachtig om naar zijn hand te kijken, trok speen uit zijn mond, propte zijn hand in zijn mond, sloeg zich in zijn gezicht. Daarna was het huilen en een oververmoeide baby. Na lang wiegen was hij eindelijk in slaap gevallen. Half uur later was hij weer wakker. En hetzelfde verhaal. Nu ga ik toch doorzetten. Ik moet volgende week weer gaan werken, dus hopelijk lukt het in 1 week. Hoe lang duurde het bij jullie? Zat hij net op 4 flessen, had vandaag zoveel honger toch weer 5 flessen gegeven, helaas... Kan ook niet alles tegelijk!
Wij hadden een slaapzak met mouwtjes voor hem gekocht, maar dat is nu wat warm. Het werkte wel heel goed, binnen 2 dagen sliep hij goed. Misschien dat een dun zomerexemplaar wat is?
in 1 weekend afgebouwd. in een trappelzakje en strak de dekens over haar heen. hebben trouwens eerst 1 slaapje zonder gedaan, toen overdag en toen ook snachts. succes!
Hier in 1 keer. Het ene moment lukte het echt nog niet en een week later kon hij in één keer zonder. Was volgens mij ergens tussen de 4 en 5 maand.
Hoi Hoi, Wij hebben het afgebouwd toen Tim 'zo'n 4 maanden werd. Gewoon in een keer helemaal gestopt en inderdaad in een slaap zak. Daar ligt hij nu nog steeds in. Ik geloof dat hij de eerste nacht zo'n 3 keer wakker geworden is en daarna sliep hij elke nacht als een roosje.... Voor die speen......(dat is bij ons nog steeds een probleem omdat hij te lui is om hem zelf weer in zn mond te stoppen) Wij geven hem altijd een speen als hij gaat slapen en dan geef ik hem gelijk een klein knuffeltje(die hij zelf beet kan houden) daar gaat hij dan mee spelen en vergeet dat er een speen in zn mond zit die hij er uit kan trekken misschien een idee? Succes , Groetjes Lysanne
Wij zijn gestopt met vier maanden m.b.v. tips van de inbakerverpleegkundige van thebe. We moesten beginnen met het slaapje wat onze dochter het beste sliep (dat is de nacht). We moesten haar lange mouwtjes aangeven in een slaapzakje en dan met een lakentje strak instoppen tot aan het kinnetje. Dit ging heel goed. Als dat ene slaapje goed ging, mocht de volgende dag nog een slaapje zonder inbakerdoek etc. etc. Sam deed het heel goed en dus waren wij in vijf dagen helemaal afgebouwd. Succes!
Bij ons ging het dus niet zo goed. we zijn gestart met eerst 1 armpje en dat duurde 2 weken voordat hij daar een beetje aan gewend was. Zodra we het tweede armpje los gingen doen, begon de ellende. Eindeloos huilen en alleen nog maar korte slaapjes. Ook 's nachts gemiddeld 4x wakker terwijl hij eerst doorsliep. Na 4 weken tobben heb ik een slaapzakje met lange mouw gekocht en de mouwen vast genaaid aan het lijfje. Zo kon hij wennen aan het bewegen, maar kon niet zijn speen uit zijn mond halen en zichzelf ook niet slaan. Dit hebben we 2 weken gedaan en toen steeds een slaapje in een gewone slaapzak. Na 3 weken slaapt hij nu altijd in een gewone slaapzak en is nu maar 1x per nacht wakker. Wij hebben er dus bijna 2 maanden over gedaan.