huis tuin en keuken tips voor diarree

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sjors75, 24 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Hallo,
    Ik heb even een vraagje. Onze Daan heeft vandaag erg veel last van diarree. Nu hebben ze hier geen cb en onze huisarts is op vakantie. Hij heeft verder geen koorts, is supervrolijk, alleen erg waterige diarree. Hij eet en drinkt verder prima.
    Wie heeft er tips om de diarree te stoppen? O ja, het was hier vandaag 32 graden na 2 weken ruim 38 -40 graden te hebben gehad. Misschien dat dit ermee te maken heeft.
    Dank je wel voor jullie tips

2. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    banaan dacht ik.....

Maar een andere tip; als de billen zeer gaan doen van het poepen, maizena in de luier! Hier regelmatig diarree door tanden/kiezen en een beetje maizena in de luier doet wonderen!

3. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    banaan, rijst koken en water daarvan laten opdrinken, ontbijtkoek, pruimen, witbrood en zo zullen er vast nog wel een paar dingen zijn.
    Let er inderdaad op dat ie in iedergeval genoeg blijft drinken...

4. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    pruimen? Euhm bij mij werkt dat andersom hoor! haha Zou ik dus niet doen!

5. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Bij diarree, als hij er verder niet ziek bij is, zorgen dat hij zijn vocht goed binnen krijgt (en ik begreep dat hij wel gewoon goed eet en drinkt). Maar bij zo'n kleintje mag echt waterdunne ontlasting niet te lang duren, anders moet je echt naar een huisarts. Ook kan je ORS proberen, maar nogmaals, duurt het langer dan een dag of 2, naar de huisarts!!!

6. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Wat hier goed helpt... is een lepeltje cola. Ze zeggen dat je oude cola moet nemen zonder prik, maar ik sla de prik er uit en dan geeft ik mijn zoon een eierlepeltje cola, dit helpt heel erg goed hier...

7. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Rijst koken en het kookvocht daarvan laten opdrinken.
    Dat deed mijn oma altijd en het schijnt goed te werken.

Deel Deze Pagina