woensdagochtend opgenomen met 41 weken. nog geen weke baarmoedermond ofzo...hormoontampon erin, volgende dag 1 cm weer zo tampon... savonds voorweeen gekregen. volgende ochtend 2 cm...toen vliezen gebroken en aan de wee opwekkers.. in 5 uur was hij er succes
@ fruitypebbles: en hoe ver ben je, mogen we je al feliciteren? Morgen om 6 uur mag ik het LUMC bellen voor een plekje. Ik ben echt superzenuwachtig. Ik hoop dat het snel gaat. Mocht het niet opschieten wordt het een keizersnede. Ik word ingeleid, omdat mijn kindje met een waterhoofdje geboren wordt. Ik mag dus ook niet met de vacuum of tang geholpen worden. Volgens mij valt en staat alles met de wel/niet rijpe baarmoedermond. Bedankt voor de reacties tot zo ver! Liefs, Wendy.
alles was al verweekt en had al 2 cm ontsluiting ingeleid met 38 weken wegens te weinig vrucht water van af het breken van de vliezen toto hij geboren was 6 uur en 30 minuten succes morgen
ik werd ingeleid (38.5 weken) ivm langdurige gebroken vliezen (hoge vliesscheur), ben na het inleiden 4.5 uur later bevallen..
Met 39 weken ingeleid in verband met een iets te hoge bloeddruk. Op vrijdag getoucheerd, nog geen 2 cm. Daarna een heel weekend voorweeën (hoera...). Gelukkig op maandag 2 cm ontsluiting. Vliezen zijn om 9.30 uur gebroken, infuus is gelijk aangezet. Na een soort van weeënstorm is ons meisje om 12.20 uur geboren. Heb er wel van geleerd dat ik ze volgende keer vriendelijk verzoek om na het breken van de vliezen even te wachten met het infuus. En zodra dat infuus toch komt, maar gelijk om pijnstilling te vragen. Bij mijn vorige bevalling kwamen ze precies met de pijnstilling aan toen de persweeën begonnen.
Ik zou worden geprimed.. 1 dagje heb ik 3x een tabletje tegen de baarmoedermond gekregen.. Aan het eind van de dag een nauwe 1 a 1,5 cm ontsluiting, niet heel spannend. Uiteindelijk is bij mij alles die nacht spontaan gegaan.. Maar had er ook een week kunnen liggen hoor.. en dat er dan pas wat gebeurde.. Hier leiden ze pas in als alles goed week is en je minimaal 2 a 3 cm ontsluiting hebt.. om de bevalling zo makkelijk mogelijk voor jou te maken.
Dat kunnen ze natuurlijk nooit zeggen. Ik zat met 41wkn potdicht,na een week vanalles geprobeerd te hebben om de boel rijp etc te maken maar 1cm ontsluiting moesten ze me toch echt gaan inleiden door de vliezen te breken en aan de weeenopwekkers. Het maakt de bevalling idd niet makkelijker,de kans op ks is dan gewoon heel hoog (wat bij mij ook het geval was dus) maarja je kunt niet blijven wachten tot het vanzelf komt!
Om 9 uur de vliezen gebroken, om 10 uur aan het infuus. Daarna in 3 kwartier van 4 cm naar 10 cm ontsluiting. 40 minuutjes persen en daar was ze. Erg snel dus allemaal.
om 7:00 aan het infuus om 15:30 is ze geboren. maar ik moet ook zeggen dat ze vanaf 13:00 de weeenopwekkers heel hoog gezet hebben
Verschilt heel erg. Bij mijn nichr duurde het ruim 2 weken, die werd ook naar huis gestuurd op een gegeven moment want haar lijf wilde echt nog niet. Bij een vriendin duurde het 2 dagen. Maar het kan ook heel snel gaan!
ook nu weer ingeleid voor de 3e keer. met 38weken zwangerschap (ivm zw suiker) alles was verweekt 3cm ontsluiting. vliezen zijn gebroken en opwekkers gehad de hele bevalling heeft 1,5uur geduurd. inclusief ween storm en een flinke knip omdat madammetje scheef was gaan liggen onder de persween.
Had gebroken vliezen en de weeen waren er wel, maar niet genoeg. Smorgens om 8.00u met 3cm ontsluiting aan infuus. Savonds om 21.00u is onze zoon geboren. Duurde erg lang.. Heb gelukkig ruggeprik gehad!
bevallingen die ingeleid worden zijn over het algemeen een stuk heftiger als spontane bevallingen. bij mij klopte dat wel... bij mijn eerste ben ik ingeleid. om 8u savonds kreeg ik een of ander tabletje om mijn baarmoederhals te laten rijpen. 12u snachts geen vorderingen... nog een tabletje, 4u snachts brak mijn water en kwam ik in een weeënstorm. 8u sochtends istie geboren
Nou, ik ben afgelopen maandag ingeleid (of moet ik zeggen ingelijd), alles zat namelijk nog potdicht. 's morgens om 7:30 uur begonnen met ctg en vervolgens getoucheerd. Was geen pretje aangezien de baarmoedermond nog niet was gezakt en ze erg ver naar binnen moest gaan en aan de bovenkant van mijn buik moest trekken om iets te kunnen voelen. Alles zat nog potdicht, dus gel toegediend. 's middags weer getoucheerd, nog steeds alles dicht dus weer gel. Einde v/d middag getoucheerd en nog steeds geen verandering, behalve dat ik vanaf 's middags heftige pijnlijke harde buiken had en de helft van de tijd aan de ctg zat. We mochten rond 18:00 uur eventjes naar huis en om 21:00 moesten we weer terug zijn voor een ctg. Dit heeft tot 23:45 uur geduurd. Daarna eindelijk naar huis en naar bed. Volgende dag (gisteren dus) wederom om 7:30 uur aanwezig voor dezelfde procedure als maandag. Het enige verschil was dat de harde pijnlijke buiken nog heftiger waren en vanaf 's morgens tot afgelopen nacht hebben geduurd. Daarnaast zorgt de gel ervoor dat alles rauw en droog wordt van binnen, dus het toucheren zelf was pijnlijk en na het toucheren heb ik nog erg veel last gehad van een branderig en pijnlijk gevoel in mijn vagina. Maargoed, ook gisteren heeft de gel verder dus geen effect gehad op de baarmoedermond. Vanochtend weer terug geweest voor een ctg, gelukkig gaat met de kleine alles prima!!! Morgen hebben we een afspraak bij de gynaecoloog over hoe we nu verder gaan. Ben benieuwd, maar voor mij dus GEEN gel meer:x!!! Dusss, hier nog geen indicatie van hoe lang de tijd tussen inleiden en bevalling was. Zodra ik bevallen ben laat ik het weten Ik ben trouwens ingeleid omdat de baby 3 weken voor ligt op schema qua groei (is met 37w2d al geschat op 8 pond!!!) en ik zelf erg veel last heb van bekkeninstabiliteit.
Ik had al 3cm ontsluiting maar gezien mijn geschiedenis gingen ze toch inleiden, het was binnen 3 uur toen gedaan.
Hier de ene dag om ca 10u een ballonnetje ingebracht gekregen om ontsluiting op te wekken ofzo. Einde middag al 2-3 cm (schijnt heel snel te zijn voor een eerste). Dag erna om 9u naar verloskamer gebracht, infuus gekregen en om 12.47u is meneertje al geboren.. Alles moest overigens (op dag van bevalling) heel snel, conditie kleine ging bij elke wee achteruit (keizersnee was tot op het laatste moment ook nog niet uitgesloten, maar gelukkig toch niet nodig) Kleine is met 36 wk kerngezond geboren. De weeën waren wel erg heftig moet ik zeggen. En ik mocht van te voren barweinig eten (zeer slap ontbijt) ivm mogelijkheid tot keizersnee en dat maakte het wel extra zwaar, was ietwat slapjes maar moest wel zwaar werk doen (maar achteraf gezien viel het allemaal reuze mee)
afgelopen vrijdag ingeleid... Was om half 8 in het ziekenhuis...hartfilmpje + ctg gemaakt... kwart over 8 inwendig onderzoek, vliezen gebroken + kwartiertje later aan het infuus gezet. 11.02 begonnen de eerste weeën... 13.04 is mijn mooie meisje geboren. Alleen een klein beetje uitgescheurd, maar dat was heel oppervlakkig. Om 16.00 uur waren we weer thuis
Bevalling van Dano (spoed inleiding ivm PE+HELLP) met 35wk; Dag 1: 3 x gel, veel gerommel maar alles s'avonds nog potdicht. (was natuurlijk ook nog lang niet rijp) Dag 2; ivm mijn conditie moest de bevalling perse vandaag plaats vinden; dus gel + infuus , rond 12:00 hebben ze vliezen gebroken, infuus flink hard gezet. 's avonds 18:07 bevallen. Van 1e gel tot geboorte dus ongeveer 35 uur. (incl flink opgevoerd infuus ivm spoed) Hoop toch dat het deze keer wat natuurlijker mag gaan Lijkt me prettiger.