Inleiden gemakkelijker bij rijpe baarmoedermond

Discussie in 'De bevalling' gestart door angel229, 13 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel229

angel229 Niet meer actief

A.s. maandag word ik ingeleid. Nu weet ik dat 2.5 week geleden mijn baarmoedermond al aan het rijpen was. Mogelijk is er inmiddels al wat ontsluiting.

Wie heeft er positieve ervaringen met inleiden bij een rijpe bmm?
    Ging de bevalling bijvoorbeeld snel of duurde het toch twee dagen?

2. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij was de baarmoedermond ook al rijp en had al 2 cm ontsluiting. De ontsluiting vorderde gestaag nadat de vliezen waren gebroken en ik aan het infuus gehangen was. Ik ging in een 2 uur van 2 naar 4 cm, daarna in een half uur (!!!) naar volledige onsluiting. Van mij had het wel iets langzamer gemogen, want de weeen waren niet te harden... :(

3. Tess11

Tess11 Actief lid

12 jul 2008
    317
    1
    0
    Ik had op de controle 2cm ontsluiting, de volgende dag werd ik ingeleid en begon toen al met 4cm. Vliezen gebroken en 2u later 10cm en niet eens ondoenlijke weeen. (wel uiteindelijk een keizersnede dus geen droombevalling hoor, mocht het zo klinken!)
    Was bang voor een lange bevalling omdat ik bij de eerste 36u bezig ben geweest..maar dat was nu dus totaal niet het geval.

4. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Hier ook ingeleid met een rijpe bmm en 2 cm ontsluiting. Bij aankomst zijn mijn vliezen gebroken en vervolgens op het infuus aangesloten. Vanaf dat moment tot de bevalling heb ik er 4 uurtjes overgedaan. Ik heb welgeteld 3 pijnlijke weeen gehad en al helemaal geen weeenstorm. Vond het dus erg goed te doen!

5. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik had geen rijpe baarmoedermond, na een dag gel wel. Toen konden ze de vliezen breken en ben ik bevallen op het effect van de gel. Had geen infuus nodig, na het breken van de vliezen kwam alles vanzelf op gang. Dus ik vond dát weer het voordeel van geen rijpe baarmoedermond, dát ik ondanks inleiden, toch geen infuus met weeënopwekkers nodig had om weeën te krijgen. Gel gebeuren zelf vond ik dan weer een drama, met een rijpe baarmoedermond heb je dus wel een fijne voorsprong!

6. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Ik ben ingeleid met een rijpe bmm en 1.5 cm ontsluiting. Ze hebben 1 keer gel gegeven en na 4 uurtjes wachten had ik 3 cm. Ze hebben toen de vliezen gebroken en binnen 3 uur was de kleine er al zonder infuus met weeenopwekkers.

7. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik kwam niets vermoedend bij de Gyn met 3cm ontsluiting!

Vliezen breken was niet genoeg dus kreeg wee opwekkers!

Na 8 uur was mijn mooie meisje daar!

Alles is goed verlopen, alleen die weeenstorm (doordat het opgewekt wordt) was echt NIET grappig!

suc6!

8. Eloa87

Eloa87 Actief lid

27 jun 2011
    149
    0
    0
    gastouder
    Noord-Brabant
    Ik had ook een rijpe bmm... 8 uur sochtends mijn vliezen gebroken en infuus gezet, eerste wee was om 11 uur, kleine kwam eruit om 1 uur. ERG heftig...!!

9. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Bij mijn oudste ben ik ingeleid, toen had ik al gebroken vliezen en na inwendig onderzoek had ik al 3cm ontsluiting. Toen ben ik na het aansluiten van het infuus in 6 uur bevallen (duurde wel even voordat ik echt weeen had).
    Bij mijn dochter 4 weken terug (ook inleiding), bleek ik al 5cm ontsluiting te hebben. Ze hebben mijn vliezen gebroken en toen ben ik vanaf het breken van de vliezen in 4,5 uur bevallen.

2 hele vlotte bevallingen dus! Vooral die cm ontsluiting die in cadeau gekregen heb!

10. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    Bij m'n eerst kreeg ik weeenopwekkers toen ik 'al' 5 cm ontsluiting had. M'n 2e bevalling is ingeleid met gel omdat m'n bmm nog dicht was. De 2e ging sneller, maar veeel pijnlijker. Ik denk zelf dat je lichaam er meer klaar voor is als je al wat onsluiting hebt... Succes!!

11. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    Ik had 1 cm ontsluiting met 37 wk. Ben ingeleid nog 1 dag pillen de volgende dag 2 cm vliezen gebroken. Heb 16,5 uur aan het infuus gelegen en het laatste uur een weeën storm ik was kapot gelukkig was het persen met 25 min gebeurd.Spullen voor de keizersnee lagen al klaar was gelukkig niet nodig.

12. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

ik had 3cm ontsluiting en toen zijn de vliezen gebroken, binnen 1,5 uur lag mijn zoon op mijn buik. geen opwekkers gehad. hele snelle bevalling, mocht van mij langer duren.

je hebt al een behoorlijke voorsprong als je al ontsluiting hebt omdat je lichaam het voorwerk al zelf heeft gedaan.

13. Mara85

Mara85 Actief lid

12 okt 2009
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik had ook al een rijpe BM én 2cm ontsluiting, maar ik heb er 17 uur over gedaan. Ik vond het heel erg heftig, ik had na 5 uur een weënstorm tot aan het eind.

Deel Deze Pagina