Productie stabiel houden

Discussion in 'Borstvoeding' started by Robin88, Aug 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Robin88

Robin88 Actief lid

Jun 10, 2011
    476
    0
    0
    Mijn zoontje is nu 8,5 maand en sinds een weekje of 3 ben ik met hem bezig om wat ritme in het voeden te krijgen. Hij dronk steeds heel kort maar sinds we op 4 (soms 5) voedingen zitten drinkt hij weer stukken beter. Alleen wil mijn rechterborst nu niet meer zo goed. Heb rechts altijd minder productie gehad maar sinds een week of 2 is het maar slappe hap :p Hij drinkt ook nog maar heel kort aan die kant en dan word hij boos en laat los. Links drinkt hij wel goed.
    Ik ben nu na een voeding aan het nakolven om mijn productie rechts wat op te krikken maar zodra ik daar dan weer mee stop stort het weer in. Hebben jullie tips die iets langer werken?

Onze dag ziet er nu zo uit

6.00-7.00 bv
    8.00/8.30 fruit en wat te drinken
    10.00/10.30 bv
    12.30/13.00 boterham en wat te drinken (hij wil geen bv na)
    15.00/15.30 bv
    17.30/18.00 warm eten en wat te drinken
    20.00 bv

Als hij zich 's nachts meld krijgt hij ook bv maar dit is niet meer elke nacht.

De voeding van 15.00 uur begint hij steeds minder te drinken dus denk dat hij binnenkort zelf naar 3 voedingen gaat maar ben bang dat het dan nog verder "instort". Of hoef ik hier niet bang voor te zijn en regelt dit zich vanzelf?

2. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    ik lees mee..zit met hetzelfde....

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Dat heb ik ook maar dan links. Zo irritant grr.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Iedere vrouw die ik tot nu toe ben tegengekomen heeft een verschil in productie per borst. Wat bij mij hielp was om elke voeding te beginnen en eindigen met de mindere borst, dus drie borsten per voeding, en om vooral in de mindere borst borstcompressie toe te passen.

Ik zie dat je in drie weken naar deze vier voedingen bent gegaan, ik zou mijn best doen om die voeding van 15 uur langer vol te houden, omdat anders door het snellere tempo van afbouwen je productie inderdaad kan kelderen. Wil hij die van 15 uur echt niet meer, geef dan voor het eten (lunch en diner) een borst voor hij vast voedsel krijgt.

5. Robin88

Robin88 Actief lid

Jun 10, 2011
    476
    0
    0
    Borstcompressie probeer ik al toe te passen alleen word hij dan boos hihi. Dus dat probeer ik maar zodra hij aangeeft dat hij dit niet fijn vind stop ik er maar mee. Beginnen doe ik idd altijd met die borst (alleen de eerste voeding niet dan drinkt hij alleen links en vallen we in slaap). Als "toetje" wil hij hem nooit meer. Na de tweede borst is hij echt klaar.

We zijn van 5 heeel soms 6 voedingen gekomen dus het is niet zo dat ik in 3 weken tijd tig voedingen heb afgebouwd :) Hij dronk heel slecht en onrustig en begon steeds meer vaste voeding te eten. En zelf begon ik behoefte te krijgen aan een beetje ritme dus ben ik gaan uitproberen. Sindsdien drinkt hij weer goed per keer :)
    Hij drinkt wel nog om 15.00 uur maar wel merkbaar minder dan voorheen. Zolang hij nog drinkt blijf ik hem aanbieden :)

Kan het zijn dat mijn tsr langzamer is geworden en dat hij daarom zo boos kan reageren?

Over 2 weken begin ik weer met werken en kolven is al niet mijn sterkste kant dus hoop dat het dan niet helemaal instort :( Wil zo graag tot minimaal een jaar (liefste langer) voeden

6. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Mijn TSR lijkt ook minder snel op gang te komen idd....hij word ook gefrustreerd en wil dan niet meer.......... Dus valt er weinig aan te doen, hij hapt wel (stuk of 10 keer) maar na 2 keer zuigen wilt hij niet meer!

Ik ga soms een hele dag door zonder dat hij drinkt...ik leg hem dan voor elk slaapje en na elk slaapje en voor elk hapje of voeding aan....

Het is wel zo dat mijn bv niet meer hoofdvoeding is, hij draait gewoon helemaal mee met ons ritme. (dit omdat hij met 6 maanden af was gevallen en duidelijk niet meer genoeg had aan mijn voeding en fruithapje.....)

7. Robin88

Robin88 Actief lid

Jun 10, 2011
    476
    0
    0
    Miranda, hier hetzelfde hoor. Bv is echt bijvoeding geworden en een manier om in slaap te vallen!
    Boterhammen gaat steeds beter en 's avonds eet hij ook echt super.
    Maar wil wel heel erg graag bv erbij blijven geven en neem aan dat ze het ook nog nodig hebben!
    Ben alleen zo bang dat hij nu wel erg weinig binnen krijgt :( Net wou hij ook helemaal niks bij me drinken en werd boos als ik een poging deed :)

8. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    op mijn CB stelden ze me gerust....hij drinkt nog minstens 3 keer? Drinkt hij dan meer als 5 minuten per borst (ik bied 2 aan ivm onderproducerende rechterborst) ja, dan is het goed krijgt hij genoeg binnen zei ze me.....ze krijgen er meer uit als wij denken zei ze me hihi, zelfs in die 5 minuten.

En als je echt twijfeld, kan je altijd een bekertje melk aanbieden (opvolgmelk, of als je tijd hebt om te kolven gekolfde melk)....voor jouw zekerheid...

Een kind van deze leeftijd die op flesvoeding gaat leeft eigenlijk ook op 3 flessen van om en nabij de 180/210 ml en die hebben ook genoeg........ Je vergist je hoeveel ze drinken bij ons hoor! ook al lijkt het weinig...kan goed zijn dat ze bijna 200 ml eruit trekken.....

Share This Page