Hoelang duurt de bloeding?

Discussie in 'Miskraam' gestart door ilo14, 4 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilo14

    ilo14 Actief lid

    15 aug 2012
    215
    1
    18
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Ik heb gisteren na 5,5 weken een miskraam gehad. Sinds gisterenavond is de bloeding echt heftiger geworden (donker rood met stolsels). Op dit moment wordt het bloed wat helderder. Verder heb ik gisteren en vandaag behoorlijke krampen gehad.

    Mijn vraag is hoelang duurde bij jullie de bloeding en de krampen en komt het vaak voor dat je daarna nog gecuretteerd moet worden? Ik krijg maandag een echo om te kijken of alles weg is.
     
  2. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.407
    366
    83
    Zuid-Holland
    Ik ben donderdag begonnen met bloeden (na 8 weken zwanger), zaterdag het vruchtje verloren en nu verlies ik nog maar een klein beetje bloed. De krampen hebben een dag geduurd, alleen de echt heftige krampen maar een aantal uur. Toen het vruchtje eruit was, was alle pijn meteen weg. Krijg vrijdag pas een echo, dus weet niet of ik schoon ben, maar heb het gevoel van wel.

    Sterkte!
     
  3. Salamander

    Salamander Bekend lid

    1 okt 2012
    629
    4
    18
    Vrouw
    Directiesecretaresse
    Vlakbij Amersfoort
    Hoi Ilo14...
    2 weken geleden heb ik een mk gehad na het laten inbrengen van Cytotec... die dag en de dag erna heel erge krampen gehad. dat waren eigenlijk de weeen want het is toch een soort 'minibevalling'. vervolgens nog t/m die maandag erna (dus bijna een week in totaal) nog buikpijn/krampen gehad. Daarna nam het af en ging het eindelijk weg. De bloeding duurt bij mij nu nog steeds maar is gelukkig nog maar weinig... vandaag van huisarts gehoord dat het wel 3 weken kan duren. Dus ik wacht het maar af..

    Of je alsnog gecurretteerd moet worden weet ik niet..

    Heel veel sterkte!
     
  4. ilo14

    ilo14 Actief lid

    15 aug 2012
    215
    1
    18
    Vrouw
    Ok dank je voor jullie reactie dan weet ik een beetje waar ik op kan rekenen. Sjonge jonge het is al erg genoeg dat je een miskraam krijgt, ik en mijn man vonden het echt een klap, maar dan ook nog dat gedoe er omheen bah bah. Jullie ook veel sterkte en hopen dat we snel weer zwanger mogen zijn!
     
  5. noukytje

    noukytje Actief lid

    29 jul 2012
    225
    19
    18
    Vrouw
    limburg
    Bij mij duurde het bloeden een kleine 2 weken in totaal. De eerste dagen hevig en zwakte het zowat af. Krampen had ik al 4 dagen voor de bloeding begon en dit heeft een week aangehouden ongeveer. Ik was 4-5 weken zwanger. Ik had heel erg hevige krampen vooral aan mijn rechter kant waardoor er gedacht werd aan een bbz. Ik ben zelfs op spoed terecht gekomen en met heel zware pijnstillers naar huis gestuurd.

    Nu is het echt mijn bedoeling niet om je bang te maken ofzo. Ik moet heel eerlijk zeggen dat als ik zo lees op forums dat het bij mij wel wat extreem was precies en de meeste vrouwen minder last ondervinden.

    De fysieke pijn ben ik ondertussen al vergeten, het emotionele vond ik zelf veel zwaarder om dragen, maar verdriet slijt! Vergeten zal ik het nooit maar je moet het gewoon een plaats geven.
     
  6. Salamander

    Salamander Bekend lid

    1 okt 2012
    629
    4
    18
    Vrouw
    Directiesecretaresse
    Vlakbij Amersfoort
    Nou het is zeker al een klap en dat je dan inderdaad ook nog zoveel lichamelijk gedoe er om heen hebt.. echt niet leuk! (zacht uitgedrukt!) Sterkte!
     
  7. ilo14

    ilo14 Actief lid

    15 aug 2012
    215
    1
    18
    Vrouw
    Zo noukytje dat is idd erg heftig. Bij mij zijn de krampen de dag ervoor begonnen, maar dacht toen nog dat het innesteling was ofzo. Tot ik de volgende ochtend begon te bloeden. Ik moet denk ik maar afwachten hoelang het allemaal gaat duren. De verloskundige zei niet te verwachten dat het langer dan een week duurt, maar ik lees toch ook andere verhalen.

    En het vergeten zal ik ook zeker niet. Ik hoop het nooit meer mee te maken!
     
  8. noukytje

    noukytje Actief lid

    29 jul 2012
    225
    19
    18
    Vrouw
    limburg
    Mja ik heb krampen gehad vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was. Iedereen zei maar dat dat normaal was en dat dat kon. Dat het nog innestelling was en mijn baarmoeder zich aan het zetten was enzo. Ook kreeg ik er hevige rugpijn bij. Dat in combinatie met een laag hcg gehalte had ik zelf het gevoel dat dit niet goed zat van het begin, en ik had gelijk!

    Zoiets vergeet je inderdaad niet meer, maar je leert er mee leven. Ondertussen gaan wij er opnieuw voor en hopen we natuurlijk dit nooit meer te moeten meemaken. Dit wens je niemand toe!
     
  9. ilo14

    ilo14 Actief lid

    15 aug 2012
    215
    1
    18
    Vrouw
    Zijn jullie meteen na de miskraam er weer voor gegaan of hebben jullie een cyclus afgewacht. Ook daar lees ik namenlijk verschillende adviezen over. De 1 zegt je bent dan extra vruchtbaar en hebt minder kans op nog een miskraam en de ander zegt je hebt dan juist meer kans op nog een miskraam.
     
  10. noukytje

    noukytje Actief lid

    29 jul 2012
    225
    19
    18
    Vrouw
    limburg
    Mja ik zat met hetzelfde. één groot dilemma. gynea zei 1 cyclus wachten, ene huisarts in de groepspraktijk zei 4 maanden wachten, andere huisarts daar zei 1 cyclus want dan kunnen we makkelijk terugtellen moest het direct lukken. Arts waar mijn tante werkt zei dat het onmiddelijk kon/mocht als we ons daar goed bij voelde. Zeker omdat alles natuurlijk gegaan is.

    mja wij hebben ons hart gevolgd en zijn gewoon verder gegaan zo gauw de bloeding gestopt was van de miskraam.
     
  11. ilo14

    ilo14 Actief lid

    15 aug 2012
    215
    1
    18
    Vrouw
    Ja ik denk dat wij dat ook gewoon doen. Ik denk dat je lichaam zelf wel weet wanneer het er weer klaar voor is.
     
  12. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.407
    366
    83
    Zuid-Holland
    Dat vroeg ik mij ook al af! Ik wil ook geen cyclus wachten, aangezien ik hele lange onregelmatige cyclussen heb. Dan duurt wachten pas echt lang.
    Heb ook gehoord dat je na een miskraam vruchtbaarder bent, zou dat waar zijn..........?
     
  13. Salamander

    Salamander Bekend lid

    1 okt 2012
    629
    4
    18
    Vrouw
    Directiesecretaresse
    Vlakbij Amersfoort
    Bij mij zei de gynacoloog dat we lichamelijk gezien meteen weer verder mochten gaan.... maar dat we zelf moesten kijken wat we emotioneel wilden...
    En dat is het lastige, wil aan de ene kant nog niet omdat ik hier nog zo verdrietig om ben en dit eerst een plekje wil geven. Maar wil aan de andere kant ook niet heel lang wachten want mn wens is alleen maar sterker geworden. Vind t moeilijk! En mn man ook, die heeft gezegd dat hij het nu sowieso te snel vind...
     
  14. ilo14

    ilo14 Actief lid

    15 aug 2012
    215
    1
    18
    Vrouw
    Ja dat je dan vruchtbaarder bent heb ik al van meerdere mensen gehoord. Een vriendin van mij is ook meteen verder gegaan en is nu 14 weken zwanger. Ook vrijwel meteen weer aangeteld.

    Ik heb het er ook over gehad met mijn man en ondanks dat hij er kapot van was. Zegt hij toch dat hij ook meteen weer verder wil. In zijn woorden: het uiteindelijke doel blijft toch een kindje. En dat is wel zo, maar ik snap heel goed dat niet iedereen zo kan denken hoor.

    Ik ben er wel onzekerder door geworden. Wat als dit nou meteen weer gebeurt.

    Maarja ik moet sowieso eerst de echo van maandag maar eens afwachten om te kijken of ik helemaal schoon ben.
     
  15. beschuitje

    beschuitje Fanatiek lid

    9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Ik was 8 weken zwanger. Bij mij heeft het bloeden een dikke week geduurd. Ik heb ook al die dagen zeer zware krampen gehad. Opeens werd het bloeden minder en bleek ook mijn buik schoon te zijn.
    Vond ik erg confronterend. Het is dan echt weg. Sterkte !
     
  16. Lov23

    Lov23 Niet meer actief

    hey meiden...
    hier helaas vanmorgen begonnen te bloeden...jeetje wat een shock!
    Al is het niet veel.....zie het alleen met afvegen.....maar voel gewoon dat het mis is.
    Morgen naar het zk bellen, loop bij gyn, en kijken wat ze zeggen...

    Het is idd erg dat je na het verwerken van een aankomende mk ook die bloeding moet ondergaan....
     
  17. Kitty01

    Kitty01 Actief lid

    30 sep 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend... Ik zie dat je vier weken bent. Je schrijft ook dat het niet heel veel is, alleen met afvegen. Dat heb ik ook een paar keer gehad, dat hoeft niet erg te zijn, zolang het maar niet helderrood en heel veel wordt en niet gepaard gaat met heel heftige kramp. Ik duim voor je!
     
  18. Lov23

    Lov23 Niet meer actief


    Ja klopt weet ik wel.....maar heb zelf niet zo`n goede hoop....ik zie toch genoeg aan het wc papier iedere keer....en wat kleine stukjes erbij....sorry voor de vieze praat:(
     
  19. ilo14

    ilo14 Actief lid

    15 aug 2012
    215
    1
    18
    Vrouw
    @ beschuitje dank je wel. Ik denk dat het ook wel een beetje confronterend is dat het weg is, maar hoop er wel op. Dan hoef ik niet ook nog eens een curettage te ondergaan. Het bloede is bij inmiddels zo goed als gestopt. Alleen nog af en toe een beetje buikpijn. Vind het toch wel heel spannend morgen. Hopelijk is het de afsluiting en kunnen we weer naar de toekomst kijken.

    @ lov23 wat is het afwachten moeilijk he. Ik wist meteen zeker dat het mis was, omdat de zwangerschapstest ook meteen weer negatief was. Als je er dus nog 1 hebt liggen kun je dat in ieder geval proberen. Ik hoop voor je dat het toch gewoon wat bloedverlies door de zwangerschap is. Sterkte in ieder geval!
     
  20. Lov23

    Lov23 Niet meer actief

    Heb geen test meer....morgen eens bellen naar het zk.....
     

Deel Deze Pagina