Hoi! Vanochtend viel mij op dat het oogje van ons zoontje een beetje traant. Nu en dan zit er ook wat geel spul in zijn ooghoek, op zijn wimpers of op het oogje. Weet iemand of dat erg is, wat ik hier aan moet doen? Schoonhouden met een watje en lauw water? Alvast dank!
Inderdaad met een steriel gaasje en van buiten naar binnen! M'n zoon had het ook een tijd in het begin en het ging hier vanzelf over..
En beide oogjes wel met een nieuw gaasje, anders besmet je de oogjes opnieuw. Steeds handen wassen achteraf, anders kun je jezelf ook nog eens makkelijk besmetten.
Heeft elke baby wel een keer last van. Kan geen kwaad als het inderdaad niet rood wordt. Geeft je toevallig borstvoeding? Geloof het of niet; een druppel borstvoeding in het oog kan een ooginfectie tegengaan.
De gaasjes van de etos vind ik het fijnst. Bij de apotheek hier van het merk "heko" daar krijgt mijn beebje hele schrale oogjes van. Hansaplast verkopen ze iig bij de AH die hebben we ook wel eens. Als het heel erg vast zit in de wimpers dan doe ik ook wel eens van boven naar beneden (gevolgd door van buiten naar binnen).
Zoontje had hier na de geboorte wekenlang etterig oogje. Op gegeven moment kreeg ik de tip er een druppel borstvoeding in te doen. Zag er heel zielig uit maar dag erna was het over! Geen flauw idee of het ook nog werkt als kindje wat ouder is en ik weet natuurlijk niet of je bv geeft
Goed schoonhouden en hier werken de Supranettes als een tierelier. Zijn helaas nog maar moeizaam te verkrijgen. Hier heeft vooral de jongste dochter heel lang vieze oogjes gehad. 1x oogzalf gehad omdat het na een week schoonmaken alleen maar viezer en erger werd. De traanbuisjes zijn nog erg smal. Neusje schoonhouden wil ook helpen want dan houdt je de doorgang goed open.
Ik kreeg van cb de tip om voorzichtig met je pink een beetje te masseren bij de neus/ooghoek (natuurlijk niet de ooghoek zelf) om de traanbuis die soms nog een beetje verkleefd is te helpen om open te gaan. Weet echter niet of dat met een vier maanden oude baby ook helpt.
Zoontje is even oud als jouw kindje en had er ook last van.. Heeft een week geduurd voor ik bv er in deed, was bijna gelijk weg! Dus erin met die BV haha. Ook goed voor schrale huid, luieruitslag, in badje als je over hebt van het kolven bijv, echt een top middel voor van alles!!
Jep, bv erin (ik kreeg het niet voor elkaar zelf, dus kolfde ik wat en met een schoon pipetje erin. Werkt super. Verder idd schoonmaken met afgekoeld gekookt water en een gaasje. Is niet erg en gaat nog wel vaker voorkomen waarschijnlijk.