Zwangerschap en B12 tekort?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Foxy81, Nov 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Foxy81

Foxy81 Nieuw lid

Nov 29, 2010
    3
    0
    0
    administratief medewerkster
    omgeving Rotterdam
    Hallo dames,

Naar aanleiding van duizelingen en flauwvallen is vorig jaar B12 tekort bij mij geconstateerd. Ik krijg hier iedere 2 maanden een injectie voor.

Nu heb ik op www.stichtingb12tekort.nl allerlei zaken gelezen mbt zwanger worden en zwangerschappen. Zo schijnt het dat het voor mij geen nut heeft om bijv. foliumzuur te slikken tegen openruggetje omdat dit toch niet wordt opgenomen. Daarnaast moet ik, zodra ik zwanger ben, vaker injecties gaan spuiten.

Ik ben inmiddels al bij de dokter geweest en die zegt dat ik me geen zorgen hoeft te maken over mijn B12 tekort en een zwangerschap. Maar het zit me toch niet helemaal lekker. Zijn er op dit forum dames die hier ook mee te maken hebben of ervaring hebben?

Overigens heb ik sinds 2 weken weer last van behoorlijke duizelingen en dat baart me zorgen. :(

2. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    Hoi,

Ik heb een jaar of 5 geleden met een behoorlijk tekort in het ziekenhuis gelegen. Zowel mn foliumzuur als B12 waarden waren veel te laag. Eerst mn foliumzuur weer op pijl gebracht middels pillen en daarna zijn ze begonnen met dagelijks B12 spuiten.

Ik krijg nu om de 4 weken een B12 spuit en slik 1x per week 5 mg Foliumzuur, dit moet ik levenslang blijven doen.

In principe kun je nu geen tekort krijgen omdat er bij wordt gespoten.
    Foliumzuur slikken moet je wel doen, heeft ook zeker zin. Het tekort aan foliumzuur ontstond door het tekort aan b12 en doordat je lichaam het om die reden niet opnam, daarom moet ook eerst je foliumzuur op pijl gebracht worden voor ze b12 mogen gaan spuiten.
    Het b12 wordt niet op de normale manier uit je voedsel gehaald waardoor je moet spuiten , pillen b12 slikken heeft ook geen zin omdat je lichaam dat ook niet opneemt.

Hopelijk heb je iets aan mn reactie :)

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

bij veel verloskundigen kun je een afspraak maken om zaken omtrent zwanger worden te bespreken. misschien een ideetje? zij weten er vast wel meer van.

Share This Page