hoelang duurt een wee en een voorwee?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Norita, 4 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Norita

Norita Lid

9 mei 2007
    16
    0
    0
    ICT
    rotterdam
    Sinds gistereen heb veel krampen die af en toe meer dan een minuut duurt en daarbij voel ik heel veel druk naar beneden toe.

Ik ben mijn slijmprop gistereen ook verloren. Ik heb erg veel pijn maar de weeen zijn onregelmatig en af en toe duuren die meer dan 1 minuut..
    is dat mogelijk (weeen die duren bijna 2 minuten)?

Omdat die onregelmatig weeen zijn (voorweeen), kan de VK niet aan me zeggen wanneer de baby ongeveer zal komen..

Hoe rekenen julllie de tijd van een wee?

groetjes en dank je wel voor het antwoord

2. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Die ga je op een gegeven moment herkenen omdat ze zo vaak achter elkaar komen en dan kan je ze meten. Ik vond het ook lastig vandaar dat ik niet echt een goede tip voor je heb maar duik lekker een badje in of de douche warm water helpt echte weeén heftiger te worden. Succes meis!

3. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Ik ben vanmorgen bij de vk. geweest en die zei dat je 15 weeën van min. 60 sec in een uur moet hebben, dan mag je bellen!
    Dus, ongeveer om de 5 min een wee van 1 min.
    Spannend hoor... :D:D

-x-x-x-

4. tienagemum

tienagemum Actief lid

18 nov 2007
    241
    0
    0
    student
    Ik zou het niet weten, maar ik wens je tog veel succes!

XX.

5. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    "echte weeën" en "voorweeën" kunnen hetzelfde aanvoelen met dat verschil dat "voorweeën" idd onregelmatig komen dan weer met een tussenpoze van 15 min. dan weer na 5 min. dan weer 20 min....

echte weeën komen constant om de zoveel minuten...en daar kun je echt de "klok op gelijk" zetten wanneer ze weer terug komen.....

succes meid...tis idd nooit te voorspellen wanneer het "eindelijk" begint, maar geloof me "echte" weeën voel je echt wel :)

6. Norita

Norita Lid

9 mei 2007
    16
    0
    0
    ICT
    rotterdam
    maar geen enkele cm :(

Ik had zeer veel pijn daaronder en het was een soort van kramp elke 4-5 minuten, maar die waren geen weeën ...
    Het feit is dat ik te veel drink en mijn blas kan niet vol blijven.. dus.. geen onsteking maar de krampen komen omdat ik een beetje drink..

ik bal ervan, ik moet misschien 2 weken wachten. Ik weet niet wat ik nu zal doen. Vandaag ben ik uitgerekend en in plaats van geluk voel ik me triest.

Dank je wel voor jullie reacties..

7. Jana

Jana Actief lid

28 dec 2006
    347
    0
    0
    Niet om treuren hoor, het kan zomaar ineens beginnen. Niet iedereen heeft voorweeën of ontsluiting voordat het echt begint. Elke bevalling is anders.
    Ik heb ook last van een soort krampen als mijn blaas vol zit (nou ja, vol: als er iets in mijn blaas zit... :rolleyes: ) en als de baby beweegt doet dat ook pijn daar beneden. Ik twijfel dan soms ook of ik een wee heb, maar je hoort van iedereen dat wanneer je echte weeën hebt, je niet meer twijfelt.
    Succes!

8. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik weet niet hoe het met je baarmoedermond ervoor staat, of die al iets "verweken" is door die voorweeën maar als dat het geval is, zou je kunnen vragen of de vk je zou willen strippen...

je hebt dan geen garantie dat de bevalling ook daadwerkelijk begint, maar in veel gevallen gebeurd het wel....

als de kleine meid er volgende week donderdag nog niet is, wordt ik door de vk gestript...maar dat komt omdat ik met 35 wkn al weeën had die gelukkig niet door hebben gezet, en daardoor nu al 3 cm ontsluiting en mijn baarmoedermond al helemaal aan het verweken is..

gr. en succes meid

9. Norita

Norita Lid

9 mei 2007
    16
    0
    0
    ICT
    rotterdam
    Dank je wel voor jullie reacties..

Helaas kan ik niets aan doen. De VK zei dat ik minder moet drinken.. Ik wil niet uitgedroogd worden, maar aan de andere kant, wil ik geen kramp meer hebben.

Ik kon in 2 dagen 2 uurjes slpaen omdat ik een pilletje van de VK heb gekregen. Verder alleen maar afwachten..

Groetjes

10. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Gewoon er maar vanuit gaan dat het nog wel twee weken duren kan. Even een stukje wandelen, beetje naar de supermarkt. Huis nog es eventjes doorwerken, da's de beste remedie.
    Balen he, want wachten duurt altijd zoooow lang he? 8)

Maar zelf vind ik: je lichaam en geest zijn er pas aan toe als de weeën uit zichzelf beginnen. En dat is toch het mooie van de natuur, dat die dat zelf regelt, en dan gaat het vaak het beste!
    Succes met wachten!

11. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Alle theoriën ten spijt: bij mij duurden de eerste weeën ook 2 minuten, maar die zwakten niet meer af. Binnen een half uur zat ik in 1 constante wee en heb ik gelukkig alles draaglijk kunnen houden door mijn puf-oefeningen en goede buikademhaling. Gelukkig was het met totaal 4,5 uur voorbij.

Ik zat ook te wachten op de signalen die iedereen uit de boeken of cursussen kent, zeker omdat mijn vliezen al 36 uur gebroken waren. Ik dacht zelf al aan inleiding en ineens kwam bovenstaande dus opzetten.

Helaas heb je aan de theoriën niets als het bij jou heel anders gaat. Ik hoop gewoon dat het snel mag doorzetten voor je en dat je een gezond kindje krijgt, op welke manier dan ook.

Succes!

12. Norita

Norita Lid

9 mei 2007
    16
    0
    0
    ICT
    rotterdam
    Ik kan niet veel lopen.. Als ik naar de wc moet gaan, dan moet ik gewoon op geen enkele minuut wachten (dat doe ik vaak) en ik kan mijn blas niet aanraken omdat ik pijn voor krijg.
    Ik had tijdens mijn zwangerschap geen probleem met bekken, gewicht, vocht of hogebloedruk. Ik was in het begin wel missleijk, maar daarna alles ging prima.
    Tot 2 januari voelde me super en ik kan nog steeds veel slapen.. ik ben gewoon altijd moe. Nu word ik waker alleen door de pijn.

Maar het drinken van minder water of drankjes helpt me een beetje. In plaats van 8-10 krampen per uur, krijg ik alleen 2.

Ik hoop dat ik snel ga bevallen of dat de VK iets anders gaat doen. Ik heb geen probleem met het strippen..

13. Norita

Norita Lid

9 mei 2007
    16
    0
    0
    ICT
    rotterdam
    Dat ga ik aan de VK voorstellen.. bedankt voor je tip ;)

Deel Deze Pagina