Vorig jaar juli in 2010 hebben mijn vriend en ik bewust geklust om de dag. Ik woonde toen nog in Nederland. Ik deed een zwangerschapstest en het was heel lichtjes een streep want ik moest ongesteld worden na 4 dagen, maar toen werd ik raar ongesteld. Oud bruin bloed kwam eruit en daarna werd de bloed lichtroze, ik was wel heel lang ongesteld dat het duurde 8 dagen. Is dat een miskraam? Op internet zegt dat je pas een miskraam mag spreken vij 8 weken zwangerschap. Kan verkeerd hebben. Wanneer is het een miskraam?
Definitiekwestie. Het klinkt als een vruchtje dat 'niet geschikt' was en door het lichaam is afgestoten. Dat valt vaak samen met een ongesteldheid zodat veel vrouwen het niet eens door hebben. Je vraag of het dan een miskraam is; geen idee. Voor mij is het een miskraam als een prille zwangerschap misgaat.
Iets is een miskraam vanaf een positieve test, als die op of na NOD gedaan is. Wat jij gelezen hebt over 8 weken, gaat waarschijnlijk erover dat dan de definitie verandert van embryo naar foetus.