Ja allemaal een plakbeeb voor december. Net m'n bedje uit.... Ja heel herkenbaar. Alles waardoor je bevestiging krijgt dat het langer gaat duren is onwijs balen. Moet eigenlijk blij zijn dat ik geen krampen erbij heb. Had vorige keer voor het eerst 2 dagen bruinverlies met ongi. Misschien is dit weer zoiets... Rustig aan beginnen ipv krampen en meteen heftige ongi. Ik ga voor het eerst tempen. Wil er nu echt alles aan doen om een beetje grip te krijgen op m'n lichaam. Ben benieuwd of ik het ga snappen. In ieder geval net getempt en zo maar even naar die grafiekjes kijken hoe dat werkt. Heeft een van jullie daar ervaring mee? @Karin, hoe gaat het nu met je? Nieuws een beetje bezonken? Snap de teleurstelling. Hopelijk heb je over drie weken een goede echo. @ mamavandewi, hier ook balen ja. Als de ongi over is (duurt normaal 3 dagen) gaat inderdaad de knop om. Tot die tijd de confrontatie dat het weer niet is gelukt. Hoop stiekem dat ik weer zo'n korte cyclus heb. Uiteindelijk maar 23 dagen. Dat is echt bizar weinig. Fijne dag! Liefs
Mijn cyclussen duren gelukkig nu ook niet zo lang... meestal 24 tot 29 dagen! Ik heb het temperaturen geprobeerd, maar vond het geen succes. Elke ochtend rond hetzelfde tijdstip voor je je bed uit gaat is het beste. Ik heb alleen een peuter die tussen 6 en half 7 bij ons in bed kruipt en met haar erbij vind ik dat temperaturen maar niets Ik heb ook een pendel van francescak... november, jongen Ik hoop toch dat ze het niet goed heeft en dat er al eerder een komt!
@ Mama van dewi. Ze heeft ze niet allemaal goed.. vast die van jou veel te laat gependeld. Liefst natuurlijk deze maand raak! heb je nog klachtjes? Weet ook niet of dat tempen bij mij een succes gaat worden. Ben nooit zo stipt. Ach.. proberen het een keer en zie het dan wel. Heb net fertility friend online ingevuld en app gedownload. Is toch niet zo ingewikkeld als ik dacht. Kwestie van invullen en ze leggen het allemaal erg duidelijk uit. Ongi is er volledig nu. Ben er toch wel blij mee... Heb wel m'n twijfels of bm wel echt zo schoon was/is. Heb nooit stolsels. Alles is anders dan voor de mk. nou ja nieuwe ronde.....
Bij mij is inderdaad ook alles anders dan voor de mk... Wel fijn dat het nu echt goed doorgekomen is. Nu maar weer gaan voor de volgende ronde dan. FF is inderdaad wel makkelijk in geburik, maar mij lukte het tempen elke dag gewoon niet en dan is het effect volgens mij ook weg. Verder heb ik trouwens helemaal geen klachten meer. Ook geen naderende ongi klachten. Ik ben benieuwd wanneer de mijne begint!
hai meiden! zoooo hier even snel een berichtje,..alles gelezen van jullie hoor,...! wij zijn druk geweest in huis, en vriendlief is zo sacho als de pest, dus ik heb er ook even de P in... hahaha (kan gelukkig nog lachen ) vanmiddag weer een ovutest gedaan,...en wat denk je,..gewoon weeeeeer de teststreep positef en donkerder dan controlestreep,...Dus vaaaag!! Ik heb deze testen allemaal uit 1 envelop en zw waren eerst elke keer wit, toen streepje, dus kan niet zijn dat ze niet goed werken,...heb ze al eens eerde rgebruikt,..... Ik wordt gek! mijn vriend zei gisteren dat het even de laatste keer was,...logisch want we doen het echt super veel haha, dussss we hebben besloten dat ook even te doen,..even een dagje niet,... maar toch, ik ben dan zo bang dat als morgen mijn ei springt we het dus net te vroeg hebben gedaan en dat het niet goed gaat, dus ik heb er nog eens de balen in ook,...maar goed....vanavond gaat het niet meer gebeuren... Maar hoe kan dit, hoe kan ik nou al 3 dagen positest hebben,,...en niet zwanger zijn,...zoooo vreemd,...! ik heb ook nog steeds met vlagen steekjes, en dan denk ik overdag ohhh ik voel wat, daar gaat mijn eo hoor,..maar dan zijn de testen weer positief en dan is die dus nog niet gesprongen,... jullie enig idee??? mamavandewi, jeetje spannend bij jou zeg,...geen naderende ongi gevoel, super houden zo! en ook niet ongi worden...ik duim voor jou meis!! en silsa,,.....klote he het ongi zijn,..maar misschien is het wel iets anders,...of kan dat niet,...? zo vreemd dat het weinig is en niet als ongi voelt,.... Ik ken het gevoel van wachten na ei,..drama!! en dan als je ongi wordt,,....nog erger!! ik had gisteravond zo een avondje,...ik bleef maar huilen,...vond mijn miskraam weer zo erg,...en iedereen die maar zegt het komt wel goed,..verdomme, ik had gewild dat DAT goed was gegaan en wilde geen afscheid nemen.....mijn vriend snapt het dan ook een soort van niet,....ik begrijp ook dat het anders is voor hem, maar lijkt soms dat ik er gewoon nog teveel mee zit,...ik blijf ook maar denken, aanstaand weekend 26 weken geweest,..en blijf tellen,....pffff, nou ik hou erover op, want anders ga ik weer zitten janken,..en dat wil ik niet.... nou meiden, slaap lekker, gaan wij zo ook doen,...en echt alleen maar slapen,...(stiekem baal ik daar toch van!!) maar stel mij gerust hopelijk en zeg dat het alsnog raak kan zijn deze maand ookal doen we het vanavond niet meer..... kuskusssss
Berretje, hou goed in je achterhoofd dat zaad wel een week kan blijven "leven" in je lichaam tijdens je vruchtbare periode. Die vruchtbare periodeheb je nu zeker. De kans is dus sowieso groot dat als je ei de komende dagen ergens een keer springt dat er wel nog een zaadje zwemt van een vorige keer! Verder kan ik me ook ergens indenken hoe je je moet voelen na je mk en dat je de weken blijft tellen... Een paar meiden in mijn omgeving probeerden tegelijk met wanneer ik begonnen ben zwanger te worden. De een lukte dat sneller dan de ander. Er zijn er inmiddels al een paar bevallen en de laatste staat gepland voor september. Ik vind het ook zo oneerlijk dat de kans bestaat dat het mij dan nogsteeds niet eens gelukt is om zwanger te zijn in die tijd... Ik blijf ook maar denken dat ik ook zo'n babytje had kunnen hebben nu die zij nu hebben... Ik vind gewoon dat het nu onze beurt is hoor!! Ik hoop dat je een super ei hebt die het goed gaat doen! Trouwens je LH zorgt voor een eisprong. Je hypofyse oid zorgt dat je dat hormoon aanmaakt. Het kan dus zijn dat je om de een of andere reden (verstoring na je mk, nog wat van slag ofzo) je erg veel LH aanmaakt. Je piek kan dan misschien wat langer duren waardoor je meerdere dagen positief test. Ik ben toch beniuewd of er dan niet meer eitjes springen! Je eerste echo zal het uitwijzen Vergeet in elk geval niet aan de zaadjes te denken, die doen het echt wel wat langer, dus laat je niet gek maken door het even wat rustiger aan te doen! XX
Goedemorgen!! Ik hoop dat het sterkte zaadjes zijn,...die lekker lang blijven leven hahaha.... We hebben gisteren een rustdag gehad, we zijn ook zo moe van het klussen in huis, en klussen daarnaast Ik voel mijn buik nog steeds,...elke keer steekjes met vlagen bij mijn eierstok,....Links voornamelijk en heel soms rechts ineens steken,.... Ik hoop dat we het vandaag of morgen nog even kunnen doen, als is het maar voor de zekerheid... Ik zal vandaag ook weer een ovutest doen, even bijhouden nu, want het is wel vreemd..... Fijn dat je even uitlegt hoe en wat,...nooit geweten hahahah. dus dat is prettig om te weten,..en of er meerdere eitjes zijn, ben benieuwd,... (als er tenminste maar 1 bevrucht wordt, en lekker innestelt, ben ik al tevreden!!) Erg he dat je anderen om je heen dan wel zwanger ziet, of zelfs al met kindje,....! ook hier zie ik de 1 na de ander die zwanger is of blijkt te zijn,..oude klasgenootjes enzo,..en dan denk ik, ik was eerder zeg, ik liep voor op jou,...! (verdomme!) November, dan was ik uitgerekend,..en die maand komt steeds cihter bij,...vreselijk!!! MAar goed, we kunnen eraan blijven denken, maar vernaderen deo ik het niet meer,....we moeten maar proberen positief te blijven,....maar ohhh wat zal ik weer balen als ik straks ongi wordt zeg,....wat dit wel allemaal niet met je kan doen he,...zo frusterend! En hoe is het bij jou vandaag,....? nog niet extra gestest al,..? wanneer wil je dat weer gaan doen? nog geen ongi voelen opkomen,...?? Hoop het zooooo voor je meis....tis echt onze beurt nu hoor! Nou hele fijne dag vandaag! Ik ga zo naar de tandarts en ben rete gespannen,...ik haaaaaaaaat dat!! en daarna aan het werk,.... Fijne dag vandaag!! kuskus
@ berretje groot gelijk dat jullie even rustig aan gedaan hebben gisteren. Kan me voorstellen dat je er ook ergens van baalt. Zoals mama van dewi al zegt blijven die zaadjes wel even leven hoor. Ik had normaal 1 x posi ovutest in de maand. Deze keer 4x 2 dagen. Je hebt een piek als je eitje op springen staat. Het kan best dat ie dat wat langer op springen staat voordat ie werkelijk springt. Is vast een mooi rijp eitje wat graag bevrucht wilt worden. Of twee ja. Wat betreft zwangere/bevallen vrouwen om je heen. Snap dat jullie daar van balen is ook niet eerlijk dat het bij jullie allemaal niet zo soepel loopt. Mijn duimen draaien voor jullie beide dat het deze ronde raak is. Fijne dag! En succes bij de tandarts. Liefs
hai meiden, Zooo ik ben er weer,...en net gelijk WEER ovutest gedaan, het wordt bijna een verslaving zeg die testen hahaha.... Ik heb normaal altijd 1 dag een positieve test,...wel eens vaker geprobeert,....ik heb 1x een week lang positeif getest, maar ook na mijn ongi weer positief, dat was met uhhh hoe heet dat merk ook alweer,...ohja van kruidvat gewoon, en die schenen niet goed te werken,...ook netjes mijn geld terug gekregen bij de kruivat haha (de wangerschapstesten van hun zijn wel super!) Maar goed,...nu dus net getest en hij is weer opgedroogd naast mij,...en wat denk je,...weer een donkerdere teststreep dan controle streep,... 4 dagen positief testen is toch wel heel vreemd of niet?? ik ga maar eens googlen zo op positieve ovutesten zolang....! mijn ei mag niet wel springen van mij hoor,....!! iemand enig idee what is happening here???? Hoe gaat ie mamavandewi?? en Sila,...ook jij hebt deze maand een positieve zwatest in handen hoor,....daar gaan we voor!! kuskus
Onder menstruele cyclus verstaat men de regelmatig terugkerende fysiologische veranderingen van de vrouwelijke genitaliën onder invloed van een hormonaal samenspel tussen hypothalamus, hypofyse en eierstok (ovarium). De hypothalamus is het hersenweefsel dat in de nabijheid van de hypofyse ligt. De hypothalamus heeft een regulerende werking op de hypofyse door afscheiding van hormonen, namelijk LHRH (luteinizing hormone releasing hormone) of GnRH (gonadotropin releasing hormone). De hypofyse is een minuscuul orgaantje gelegen onder de hersenen. De hypofyse produceert belangrijke hormonen: FSH (follikel stimulerend hormoon) dat zorgt dat een van de follikels gaat groeien en rijpen en LH (luteïniserend hormoon) noodzakelijk voor de eisprong of ovulatie en de vorming en instandhouding van het corpus luteum. Deze 2 hormonen worden gonadotrope hormonen genoemd en worden door de hypofyse vrijgegeven naar de bloedbaan. Ook worden weeënopwekkende hormonen afgescheiden. De productie van de hypofysehormonen kan door verschillende factoren worden beïnvloed o.a. emotionele factoren, hormonale factoren (vb. pilgebruik). Bovenstaande van internet,...hou ik zelf mijn eisprong tegen,...???
Wat is PCOS? PCOS is de afkorting voor polycysteus ovarium syndroom. Letterlijk betekent dit dat er meerdere (poly) vochtblaasjes (cysten) in de eierstok (ovarium) aanwezig zijn. Hoe PCOS ontstaat is niet bekend. Waarschijnlijk is er niet één oorzaak en zijn meerdere hormonen betrokken bij PCOS. Zo bestaat er veelal een verhoogde waarde van het LH (luteïniserend hormoon, het hormoon dat de eisprong opwekt), eventueel een verhoging van de waarde van het testosteron, en soms ook van het insuline (het hormoon dat de waarden van de bloedsuikers regelt) in combinatie met een onvoldoende waarde van het FSH (follikel stimulerend hormoon, het hormoon dat de rijping van de eiblaasjes stimuleert). Hierdoor is de rijping van de eiblaasjes verstoord. Het gevolg is dat in de eierstok meerdere, kleine met vocht gevulde blaasjes aanwezig zijn. Dit kan meestal met behulp van inwendige echoscopie zichtbaar worden gemaakt. Door de stoornis in de rijping van de eiblaasjes blijft de eisprong vaak uit en ontstaat er onregelmatigheid in de menstruatiecyclus. In de normale menstruatiecyclus treden ongeveer dertien tot veertien menstruaties op per jaar, bij PCOS minder dan acht per jaar. De periode tussen de menstruaties wordt dus langer dan vijf tot zes weken (oligomenorroe) of de menstruatie blijft gedurende een half jaar of langer weg (amenorroe). het kan dus ook nog PCO zijn,....iemand hier eraving mee.....?
Berretje, je bent erg ongerust. Ik denk dat je beter je gynaecoloog even kunt bellen om te vragen of er iets aan de hand kan zijn. Als je op internet gaat zoeken zonder dat je enig idee hebt van de context, word je alleen maar ongeruster. En waarschijnlijk is er niets aan de hand. Op zich is het niet zo raar dat je dagen achter elkaar een knal-ovutest hebt. Dat gebeurt wel vaker. PCOS kun je trouwens meestal wel zien op een echo, volgens mij. Je eierstokken zijn dan net bosjes stralenkransen. En volgens mij heb je van de week nog een echo gehad, is het niet? De zwangerschapstest was tussendoor wel helemaal negatief toch? Suus
Heej meis, Aghh, stop met googlen, daar word je helemaal niet vrolijk van en vind je veel negatieve verhalen. Volgens mij heb je met pcos altijd 2e streepje. (Weleens gelezen op het forum.) Die van jou begon met een vaag streepje en werd duidelijker, toch? Als ik jou was zou ik toch even de gyn bellen en vragen naar antwoorden. Die kent je situatie. Internet maakt je alleen maar onzeker. Baal voor je... Hier zat je niet op te wachten natuurlijk. Liefs
hai Suus! Dank je voor je antwoord... De zwangerschapstest was negatief,...maar goed dat is van de week geweest alweer,....Ik weet ook zeker (in mijn koppie) dat ik niet zwanger ben,..en de symptomen heb ik ook niet, en ik weet dat je ook zwanger kunt zijn zonder symp maar ben het echt niet..... Gebeurt het echt vaker zolang positief,...? ik durf de gyn niet te bellen denk hoor, die vinden die ovulatietesten maar onzin.... Dit is echt frusterend zeg,....kan het in mijn kop zitten dat het daarom niet springt,...? stress ofzo heb ik niet volgen smij hoor hahaha Dank je voor je berichtje suus!
Ben je mal, ovulatietesten vinden artsen helemaal geen onzin. Bij sommige behandelingen moet je ze zelfs gebruiken. (Als je progesteron gebruikt bij een zwangerschap bijvoorbeeld, dan moet je na je eisprong beginnen.) Als je de volgende ronde zeker wilt zijn dat je ei gesprongen is, temperatuur er dan ook bij. Als je temperatuur halverwege de maand een halve graad stijgt en hoger blijft, dan weet je dat het voorbij is. Dat kan rust geven. Hier vind je hoe het werkt: veelgestelde-vragen Maar je kunt er ook voor kiezen om helemaal niets te testen en het gewoon lekker veel te doen in die week van de maand. Dat kan een stuk relaxter zijn, maar het is een persoonlijke keuze. Het is heeeel moeilijk om er ontspannen mee om te gaan, want je wilt zo graag dat het goed komt, en snel een beetje, maar een zwangerschap laat zich niet afdwingen. Het komt wanneer het komt. Jullie hebben gedaan wat jullie moesten doen, en nu is het afwachten. Neem straks een klein glaasje wijn, pizzaaatje erbij, filmpje in de DVD-speler. Ontspannnn. Lfs, Suus
het is heel druk en ze hebben geen gyn die vrij is die mijn vraag kan beatwoorden.....ook stom zeg! ik ga denk maar even een ander ziekenhuis bellen,...of is dat stom???
Ik zou het even afwachten. Bel anders morgenochtend nog een keer. Of bel een verloskundige. Maar er is vast niks aan de hand, joh. Wacht het gewoon even af. Suus