20 juli is wel erg snel voor een nieuwe zwangerschap. Bij mij duurde het een paar weken voor de HCG weg was. Als je HCG erg langzaam verdwijnt kan het ook zijn dat er nog een restje achter is gebleven in je baarmoeder. Misschien toch even een controle in het ziekenhuis vragen, dan heb je wat meer zekerheid!
hai LAdies! @ Silsa....Meis zooo onwijs bedankt dat je gebelt hebt voor mij, ik ben wat mee rgerust gesteld....Zo super lief van je!! @Suus,...ook jij bedankt voor al je hulp die je elke keer aan mij (en vele anderen) geeft...! @ mamavandewi,...ohh meis, morgen je NOD, ik hoop zoooo dat je duizeligheid van een zwangerschap komt,...ik gun het je zo...morgen gelijk laten weten als je getest hebt he,...! Ik werk trouwens wel,..alleen heb een beetje verzuimd deze week,...maar dat weet de baas niet (en mag die niet weten ook ) Morgen maar even hard werken,... (lukt vast niet want ik heb het nu best wel even benauwd gekregen van die testen en wil morgen weeeeeer op tijd kunnen testen!!) En hier,...we waren even weg om inkopen te doen voor ons huis,....dus ik kon niet reageren... Daarvoor had ik de VK gebeld en die ik vorige keer had was zo een vage, maar nu belde een dame terug,...echt mega aardig en luisterde goed naar mijn verhaal,...stelde ook aardig wat vragen,...ook of ik al zw test had gedaan enzo...en ook wanneer curretages waren en wanneer ik ongi was of dacht geworden en al dat soort dingen,... ze gaf aan dat je dus ovutesten positief kan blijven houden als je zwanger bent, maar als je dus zw test doet en niet zwanger bent vond zij ook wel even vreemd,... dat een eitje niet spring kan wel,..maar niet 4 dagen lang,... misschien zijn de testen niet goed, maar ook met ander merk heb ik positief, dus ook dat kan het niet zijn,...Ze gaf aan dat ik ook maar even moest gaan temp om te kijken of daar nog verandering in komt, en een uitschieter te zien is,... Ik heb niet ECHT antwoord, maar het was al fijn dat zij ook mee ging denken enzo,... Ze gaf aan dat ik volgende week als ik nog niet ongi ben een test moet doen, en ik moet ook blijven ovutesten deze dagen....ook even temp elke avond (zij gaf aan, elke avond zelfde tijd voor je gaat slapen ofzo,...) en volgende week vrijdag terug bellen, wat er ook gebeurt,...zw/ongi/niks...ik moet haar bellen en dan kijken we even hoe het ervoor staat.... Dat is toch even een vooruitzicht om gewoon maar even naar toe te leven en dan maar zien hoe en wat.... Ze gaf ook aan dat als ik dan niet zwanger ben of ongi wordt dat ze een afspraak met mij maakt en dan kunnen we eens kletsen over het zwanger worden,...hulpmiddelen om gezond zwanger te worden ofzo,...klonk ook erg aardig,... Dusssss we moeten maar even zien... Ik weet dus nog niet heel veel, maar hou het nu dus even goed in de gaten,....En ga morgen weeeeeer testen Had trouwens net in de auto op de terugweg flinke steken (erger dan gewoon tussendoor overdag) aan de rechterkant bij eierstok, dus misschien is het nu wel gesprongen,..ik weet niet... Weet wel dat mijn vriendje ook op de hoogte is, dat we vanavond nog even ons best gaan doen,... Raar he, maar ik weet ook gewoon zeker dat ik nu niet zwanger ben,...voel het gewoon,....! Nou goed,... sorry voor mijn WEER lange verhaal en zo lief dat jullie advies geven elke keer,...fijn!! Jullie kunnen ook bij mij terecht he als er iets is Dikke knufffffffff
Wat fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad met de vk! Erg lief dat ze mee denkt en dat je volgende week nog even kan bellen om te overleggen. Gelukkig zijn er toch mensen waar je nog wel wat aan hebt. Een vk is denk ik wel ook een stuk persoonlijker dan een arts in een ziekenhuis. Een vk heeft toch net iets minder patienten. Er moet toch iets raars met je hormonen aan de hand zijn.... Hopelijk was die steek dan toch echt je ei en heb je volgende week een positieve test! Spannend hoor meid!!
ik blijf hoop houden,... maar zit nu ineens te denken,...en suus weet daar vast wel antwoord op,..hoop dat je meeleest Suus... Kan het niet zijnd at het eitje niet wil springen omdat er verklevingen zijn en dat het eitje dus niet weg kan,...en daarom blijft het positief...? ik zeg maar iets geks hoor (haal weer van alles in mijn kop!) Hoop dat je/of iemand anders hier antwoord op weet....
Je eierstokken zitten in elk geval los van je eileiders en baarmoeder. Met een verkleving zou het misschien wel kunnen als er dan nu iets tegen je eierstok aan zit. Ik heb geen idee... Baal je nu niet als een stekker dat je van de week geen echo hebt gehad? Kun je niet alsnog een echo krijgen?
ja ik baal gigantisch zeg!! maar ook verklevingen kunnen ze niet zien op een echo schijnt,....dat moet met een kijk operatie....
ik weet ook wel dat ik niet meer naar dat ziekenhuis wil en ga....ga over naar een ander ziekenhuis...en ik wacht even de verloskindige af volgende week... maar als ik nu nog paar dagen positief test ga ik maandag zienehuis bellen (andere dus) en vragen of ik daar dan snel terecht kan,...of ik bel eerst huisarts en voor spoedje ziekenhuis....gewoon even aanstellen hahaha....
Ja, via de ha maak je misschien ook meer kans. Je ha ken je waarschijnlijk ook al wat langer, die helpt vast ook wel! Zo schiet het ook niet op he... gedoe elke keer! Als het ene achter de rug is is er weer iets nieuws raars aan de hand. Slaap lekker!!
Ff kort berichtje via tel. Vk kan ook doorverwijzen en zelfs spoed regelen als dat nodig is. Die vk klinkt super aardig. Misschien via haar spelen ipv huisarts
ja erg he, denk ik eindelijk klaar te zijn,...is er wel weer wat anders,....pfff het lijkt wel of het gewoon niet zo mag zijn voor ons,... nou ja, we proberen maar positief te blijven denken he..... Truste voor straks en tot morgen wellicht...!
kwam even kijken of er al getest was mamavandewi,...maar helaas, zie je nog niet... kijk straks wel weer even als het lukt.,....! kussss
Even vanaf het werk... Vanmorgen getest en hij was helaas weer negatief Ik heb nog geen buikpijn dus hoop dat de ongi toch nog even uitblijft! Mijn LF is vrij kort en bij Dewi testte ik ook bij bijna 5 weken pas positief, dus wie weet! Maar als het toch niets is mag ik vandaag wel weer ongi worden, dat onzekere gedoe is ook niks... Berretje, ik ben benieuwd of je ovutest vanmiddag al weer minder donker is. Misschien dat die steken van gister dan toch eindelijk je ei is geweest!
Ha Berretje, ik denk dat het op zich goed is om het even aan te kijken en te blijven testen en tempen, maar ik zou als ik jou was óók een afspraak maken in het oude of in het nieuwe ziekenhuis. Daar is voldoende reden voor, al is het maar omdat je zo ongerust bent. En je bent nog niet echt ongesteld geweest na je curettages toch? Of heb ik dat nou verkeerd onthouden? Aangezien je miskraam al zo lang geleden is, zou ik dat toch goed laten nakijken. Minimaal met een echo. Zoals je weet, heb ik in april een miskraam gehad, en ben ik ook verscheidene keren gecuretteerd vanwege restweefsel, maar ik ben inmiddels wel al drie keer ongesteld geweest. Wat Silsa ook al schreef, Je cyclus zou toch onderhand wel weer op gang moeten komen. Ik heb er nog nooit van gehoord dat je ei niet springt door verklevingen. Laat eerst maar eens goed kijken naar je baarmoeder met een echo bij een gynaecoloog waar je vertrouwen in hebt. Dan kunnen ze gelijk kijken of je eierstokken er normaal uitzien. Mochten ze niets vinden én je blijkt niet zwanger en je wordt ook niet ongesteld, dring dan heel erg aan op een hysteroscopie. Dat is echt niet zo'n vervelend onderzoek, en dan weet je tenminste zeker of er nog iets in de baarmoeder zit dat er niet hoort, bijvoorbeeld een restje, of dat je verklevinkjes hebt. Waarschijnlijk is het niet zo, maar mocht je verklevingen hebben, dan kun je het maar beter snel weten, want dan kunnen ze er iets aan doen voor het erger wordt. Maar voor hetzelfde geld is je ei dus gewoon gesprongen en blijk je over twee weken zwanger Hou je taai! Suus
Hey meiden, ik had even een vraagje aan jullie,vrijdagochtend vorige week teste ik positief, zaterdag nog 2 testen gedaan, 2 positieve testen,ons eerste kindje, we waren superblij, waren, want een paar uur later was er een klein bloedinkje, misschien een innesteling, volgende dag nog een klein beetje, maar ging telkens ook weer weg, maandag in 1 keer iets meer en de hele dag door en dat houd tot nu toe nog aan! dinsdag echo gehad en het vruchtzakje was te klein voor 5 weken zwangerschap en volgende dag bloed geprikt en mijn hcg was 90 in plaats van boven de 300, dus het is echt mis, maar wanneer zet het nou door en met hoeveel per dag zakt je hcg??wat kun je je hier verdrietig door voelen, op zich heb ik er vrede mee, dat het niet goed gegaan is, het is niet leuk, maar het was nog zo pril en als het niet goed is, is het fijn dat de natuur een handje meehelpt, maar een week lang wachten op een dood vruchtzakje is killing!sorry dat ik zo even bij jullie kom binnen vallen maar wil het zo graag even kwijt!ik zit nu al de hele week een beetje thuis, werken heb ik geen zin in en veel weg ga ik ook niet, bang dat het opeens te erg gaat bloeden, zijn jullie ook thuis gebleven of gaat het niet zo snel en kan ik gerust weg, het zal bij iedereen wel anders zijn! Meiden ook voor jullie heel veel sterkte!
Ha meiden, @mamavandewi, jammer dat de test negatief was. Maar. Vorige keer pas bij 5 weken positief dan is het niet zo gek dat de test hoe dan ook nega uitpakt. Hoop voor je dat snel een posi test in handen hebt. @berretje, hoe is het nu met je? ben ook nieuwsgierig naar je ovutest. Geef Suus wel gelijk, maak even een afspraak voor een controle. @sam, geen probleem hoor, binnenvallen. Daar is dit forum toch voor, anders sturen we wel pb's. Wat verschrikkelijk balen dat je een mk krijgt. Tuurlijk is dat niet leuk, ook al helpt de natuur. Ben je net blij met het goede nieuws en dan dit. We weten hier maar al te goed dat wachten killing is. Wil je het uit zichzelf laten komen? Of heb je liever dat de natuur een handje geholpen wordt? Er zijn nl andere opties... Ik heb zelf helaas in eerste instantie erg weinig informatie gekregen over de mogelijkheden. Dat maakte me zo onzeker. Dus als je vragen hebt, stel maar hoor. Vind het logisch dat je niet naar je werk bent. Dit heeft zowel lichamelijk als geestelijk even tijd nodig. Ik ben zelf wel af en toe de deur uit geweest, maar niet lang. Had ik ook geen zin in. Begrijp wel dat de muren op je af komen. Je krijgt waarschijnlijk erge krampen als het vruchtje los komt. Het is dan wel fijn om thuis te zijn en een kruik bij je te hebben. Als het vruchtje er helemaal uit is zijn de erge krampen over. Had voor mezelf een pan soep gemaakt zodat ik makkelijk even wat kon eten, had verder niet echt ergens zin in. Verschil is wel dat ik ongeveer wist wanneer het ging komen doordat het opgewekt is met pillen. Verder is het moeilijk te zeggen hoe snel je HCG daalt, ik heb weleens gelezen dat het gemiddeld met 700 per week daalt, maar dit is echt niet standaard... Laatste beetje kan wat langer duren. Je moet het dus afwachten. Maar waarschijnlijk is het na het verlies van je vruchtje binnen een week weg. Heel veel sterkte!! Liefs
Hey Silsa! ik heb verder nog geen uitleg gehad, ik moet aankomende dinsdag terug voor nog een inwendige echo, eerst bedoeld, om te kijken of het vruchtzakje missschien wel zou zijn doorggegroeid!de gynacoloog belde me bloedwaardes eergister door en zei in de eerste plaats dat het nog niet doorzette, dan gaan we maandag nog is bloed prikken, maar daar kwam die op terug en zei laten we het toch maar afwachten tot dinsdag, ik vroeg hoelang het allemaal kan duren, hij zei 2 weken, maar ik dacht dat dat inclusief alles was, maar denk misschien toch dat ik nu 2 weken moet wachten en hopen dat het dan vanzelf komt, maar nu na 6 dagen voel ik me er gewoon een beetje vies van!maar ja over tabletjes lees ik geen goeie dingen en over curretage ook niet, dus ja, is het bij jou wel goed gegaan met de tabletjes? zou ik toch nog is bellen, of toch nog maar even wachten tot dinsdag? Hoe gaat het nu bij jou, ben je wel weer positief bezig met zwanger worden, of ben je nu wel wat angstiger?? zijn er al weer zwangeren op dit forum?alles terug lezen is een beetje veel! Liefs Sam!
Ha Sam, In dat geval zal ik zeker de echo even afwachten ja. Het gebeurd (helaas niet vaak) dat het vruchtje toch nog groeit. Daar willen ze eerst zeker van zijn. Vandaar je volgende echo dinsdag. Ik heb ondanks buikpijn na de mk wel een goede ervaring met die tabletten. Hoop niet dat het nodig is, maar zou er zelf wel weer voor kiezen. Maar dit is nu nog niet echt aan de orde nu voor jou. Eerst maar geduld hebben tot dinsdag, hoe vervelend dat ook is. Als het dan zeker niet goed blijkt te zijn, zullen ze dan de mogelijkheden met je bespreken, anders naar vragen. Je voor de tijd laten informeren kan natuurlijk altijd. Je moet vooral doen waar je jezelf goed bij voelt. We zijn zelf hard bezig zwanger te worden. Het is wel een beetje dubbel en het verlies is nog steeds aanwezig, zal ook altijd zo blijven. Maar zie die twee toch wel een beetje los van elkaar. Denk wel dat als het eenmaal zover is dat de angst dat het weer misgaat de eerste tijd toch wel groot zal zijn. Daar moeten we maar doorheen, willen erg graag een wondertje. Van de meiden die nu meekletsen in dit topic is nog geen zwangerschap bekend. Maar misschien is het alweer zover..., we duimen hard voor posi testen. Elders op het forum zijn meiden alweer zwanger na de mk, sommige zelfs direct erna zonder ongi geweest te zijn. Helaas heb je het allemaal niet voor het zeggen... liefs
Erg bedankt voor je antwoorden!ik wacht het dan maar gewoon af tot dinsdag!ik lees wel een beetje mee met jullie forum en zal nog wel van me laten horen! En hopelijk mag je gauw genieten van een zwangerschap die helemaal goed gaat en je zo'n mooi klein wondertje schenkt!die geldt natuurlijk voor iedereen! Liefs Sam!
hai Ladies....! @mamavandewi,...heeeeh wat jammer een negatieve test,..maar idd nog nergens van uit gaan,...zeker als je bij Dewi ook pas later positief teste, kan het gewoon nog,..en je voelt ook geen ongi, dus ik vertrouw er nog steeds in,...! (maar idd, als het toch niet raak is, laat dan de ongi maar komen he,...zo balen elke keer dat wachten!) @Suus,...Dank je voor je berichtje,...ik moet ook zeker een afspraak maken. Ik ga ook straks nog bellen met de gyn waar ik bij zat,...vragen waarom toch niet gekeken is dinsdag en ik wil gewoon weten wat nu,...! ga ook aangeven dat het voor hun misschien gesneden koek is, maar voor mij abacadabra en dat ik toch graag wat wijzer wordt,...tevens wil ik een kopie van mijn dossier,...en dan ga ik denk ook vragen of ik naar het ziekenhuis hier in de buurt mag gaan.... Ik ben 15 juli dacht ik ongesteld geworden, maar dat was dus 1 bruine sliert,...en dat heeft een week aangehouden, maar de dagen na 15 juli waren het echt speldeknopjes dat bruine, dus geen ongi dus.....ohhh ik baal nu echt weer,...weet zeker dat ik pas weer over paar weken terecht kan, ik ben dat wachten zo zat....! @silsa,...helemaal gelijk, ik moet echt een afspraak gaan maken,...en mijn cyclus had toch wel al op gang moeten zijn,...alhoewel na de 2de curretage, die was pas 21 juni, kan het toch even anders zijn,..... @hier...Zojuist weer een ovutest gedaan, en ik hoef het jullie niet eens meer te vertellen denk ik zo,....weer positief....ik ga vanmiddag aan mijn vriend eens vragen of hij in een bekertje wil plassen, hang ik daar ook een test in, misschien zijn die wel van slag....Lijkt mij vreemd want deze gebruik ik elke keer, en vorige keren dezen ze het goed, en ook van de week waren ze nog wit en later dus klein streepje,...en komen uit dezelfde envelop,..maar goed, even het zeker voor onzekere weer.... ik ga zo de gyn maar eens bellen, die zou dacht ik rond dit tijdstip van de o.k. afkomen, en ik wil haar echt even persoonlijk spreken,...! nou meiden, hou jullie op de hoogte!!