Goede morgen! @ Mama van Dewi: wat balen zeg Kan me voorstellen dat je een flinke baaldag hebt. Dikke knuffe! @ Silsa: sterkte vandaag! @ Berretje: wij gaan een paar dagen naar Oostenrijk. Ik heb daar ook familie die ik alweer een jaar niet gezien heb. xxx
Mama van Dewi, kl*te, het was je zo gegund... Silsa, sterkte vandaag. Ben benieuwd naar de hcg uitslag. Karin, veel plezier in Oostenrijk, leuk naar familie die je al even niet hebt gezien. Heerlijk bijpraten. Hopelijk treffen jullie ook nog eens mooi weer... Berretje, hechtingen eruit is niet zo eng hoor, voel je niet veel van. Alleen op mijn hoofd heb ik geen ervaring mee...Maar niet voor zenuwen, niet nodig... Lief dat je naar me vraagt, voel me niet misselijk, ben heel rustig, heb er wel enigzins vertrouwen in dit keer. Alleen wat moe ´s avonds. Wacht ook voorlopig met de VK bellen, want een vroege echo zeg toch ook nog niet alles. Vorige keer 6,5 weken een goede echo en toen met 8 weken een foute echo. Zie nu wel hoe lang ik het zo volhou, voordat ik ga bellen.
Ha meiden, Zo wat een gekke dag was het gisteren toch. Nu lijkt het bijna alsof er niets gebeurd is. HCG is minder dan 1 en Hb is ook ok. Bloeden is zo goed als gestopt, en komen geen stolsels meer mee. Ik krijg de 24e pas uitslag van pathologie over het stukje weefsel. Dan weten we eigenlijk alleen maar hoe ver het was. Ik zal dan waarschijnlijk ook te horen krijgen of er verder onderzoek komt. Ik hoop het zo. Heb vandaag nog van die ovutesten verteld, en de ongi. Mijn cyclus is ondanks de mk toch gewoon bij de vorige ongi gestart. Kan natuurlijk wel van slag zijn. Zometeen maar een ovutestje om te kijken of m'n ei inderdaad alweer onderweg is. Begrijp nog steeds niets van de hele situatie en hoe m'n lichaam gereageerd heeft. Wel fijn dat we nu toch weer door kunnen en mogen. Ik moet me wel al als een zwangere gaan gedragen van de gyn. Geen alcohol, gezond eten...enz. Eigenlijk deden we dat al zo goed als. Maar op doktersadvies "ik zou dat wijntje niet laten staan" namen we toch wel af en toe een glaasje. Nou ja, ga maar weer eens aan het werk. Heb al 1 1/2 dag verlies en daardoor waarschijnlijk later op vakantie. Fijne dag! sil
Mijn test zegt, geduld hebben haha. Staat een heel licht roze streepje... Bij mij zijn ze ook wel wit als ei geweest is. Dus beter dan niets.
Ha Silsa, Wat een idioot verhaal. Hoe komen ze bij die 8 weken? Gezien de grootte van de vruchtzak? Dat kan toch niet als je je ei hebt gespot tussendoor? Had je ook getempt? En ben je nu wel schoon, of juist niet? Heb je na een mk ook weleens een witte zwangerschapstest gehad? Dat is allemaal erg belangrijk om te beoordelen of het om een oude of een nieuwe zwangerschap gaat. Wanneer was het hcg minder dan 1 trouwens? Suus
Ha Suus, Raar verhaal he. 3 dgn na de vorige mk was de bm schoon. Die foto heeft ze opnieuw bekeken en was echt schoon. Aan de hand van hoeveelheid en grootte dacht ze ronde de 8 wkn, maar daar krijg ik nog uitsluitsel over (weefsel). Ik heb niet getempt, wel die ovutesten dus. Vanwege laag hcg, wat dus blijkbaar in 1 keer hard kan dalen (nog nagevraagd) en bloedverlies wat bijna weg is. Gaan ze er vanuit dat de bm nu schoon is. Als ik het echt wil, of als ik opnieuw bloedverlies krijg, maken ze een nieuwe echo. Heb zelf gekozen voor het laatste. HCG was gisteren minder dan 1. Had trouwens wel nega zw test vlak voor NOD, maar ook 2 x roze indroogstreepje bij de kv. Misschien toch een hoger hcg op dat moment. Blijf het zelf ook een te bizar verhaal vinden hoor. Snap er niets van.
Ik heb zelf meer dan eens gehad dat bm vlak na curettage/miskraam schoon leek op de echo. Maar het punt is dat ze dat pas na een paar weken goed kunnen zien omdat de bm na een mk nog erg rommelig is. Ik heb dus al een paar keer gehad dat de baarmoeder die vlak na mk schoon leek, toch nog restweefsel bleek te bevatten na een week of 2 weken! Kan het niet zijn dat die ovutesten destijds op hcg zijn afgegaan? Dat heb ik ook weleens gehad na miskraam. Ik weet het ook niet hoor, maar ik doe maar een gok. Ik zou twee weken wachten met de echo om bovenstaande reden, en ook dan nog eens hcg laten prikken, om helemaal uit te sluiten dat het geen restje is dat weer aangroeit. Kans is klein, maar er gebeuren soms gekke dingen daar beneden. Enneh, die pathologische uitslag is er vaak al na een paar dagen, ook al zeggen ze dat het weken duurt, dat weet ik uit ervaring. Je zou volgende week vast eens kunnen bellen. Suus
Ha Suus, bedankt voor je reactie. Kan het zo hard aangroeien dat ik veel meer, gokje, zeker 5 keer zoveel, stolsels en bloedverlies had dan bij de mk zelf? Ze heeft ook een mooie ronde zwangerschapsring gezien. Blijf die ovutesten ook gek vinden, maar zien er behalve 1 dag langer donker, net zo uit als de vorige keren. Langzaam donkerder worden, ineens snel weer licht en daarna wit. Vind het toch wel een beetje eng allemaal, misschien inderdaad toch maar die echo vragen maar dan over twee weken. Snapte ik maar wat er nu allemaal gebeurd is, heb er totaal geen verklaring voor. Volgens mij zij de assistente dat ik pas dan kan bellen omdat de gyn op vakantie was. Krijg haar persoonlijk aan de lijn. Dat vind ik wel het wachten waard. Vraag iig ook nog even m'n schoonzusje. Die was erg benieuwd naar de uitslag, maar neemt helaas niet op. Kijken of ze nog iets zinnings hierover kan zeggen/vinden.
Als het een mooie zwangerschapsring was, dan is het vrij stug dat het oud weefsel was, lijkt me. Heb je het zelf ook gezien? En heb je daarna dus de mk gekregen zodat het nu leeg is? Op zich kan het wel veel weefsel zijn zo'n rest, omdat het kan blijven aangroeien. Een persisterende trofoblast, heet dat. Maar aangezien je hcg nu zo laag is, is dat niet waarschijnlijk, denk ik. Je schoonzus weet daar ongetwijfeld meer van. Maar die ovutesten, dat is dan wel bizar. Misschien was je toch veel korter zwanger dan die 8 weken? Dat is de enige logische verklaring die ik kan bedenken. Snap dat je op je eigen arts wilt wachten voor de uitslag. Ben benieuwd of ze kunnen zien hoe ver het was. Ik heb er zelf nog nooit iets zinnigs over gehoord van een patholoog, schijnt moeilijk in te schatten te zijn. En vraag zeker om die echo over 2 weken. Heel weinig moeite, en veel geruststelling als het dan echt schoon is. Suus
@ Karin, Hele fijne vakantie!!! @mvl, Fijn dat je je goed voelt! Dan kun je vast wel een beetje genieten van je zwangerschap tussen de spanning door. @ Silsa, Het blijft een vreemd verhaal! Gelukkig ziet het er nu wel goed uit! Bij mij geven de ovutesten ook altijd een licht streepje na mijn ongi en worden ze daarna eerst weer wit voor ze weer donkerder gaan worden...
Ha Suus, Ja was een mooie ronde zwarte zwangerschapsring, heb het zelf ook gezien. Daarnaast waren en stolsels op de echo te zien. De mk was toen nog in volle gang, heb daarna nog behoorlijk wat stolsels verloren. De vorige keer bij de controle echo heb ik zelf ook niets meer gezien, behalve die grijze ruis, zoals het eruit hoort te zien. Heb m'n schoonzus net aan de lijn gehad. Het meest waarschijnlijke is inderdaad dat het niet 8 wkn was maar minder. Dat m'n lichaam het al aan het afstoten was en tegelijkertijd weer aan het opbouwen was/is. Blijft een uitzonderlijke situatie natuurlijk, maar dit is de enige beetje logische verklaring voor wat er gebeurd is. Lief dat je zo meedenkt en ga inderdaad na mijn vakantie om een echo vragen. @mamavandewi, hoe is het nu met jou? Ok, direct na m'n ongi heb ik nog nooit getest. Ga maar gewoon elke dag testen vanaf nu. Is op zich niet heel gek dat m'n ei er nog niet bijna is. Was de vorige keer op dag 9 ook extreem vroeg dat ie er al aan kwam. Zou natuurlijk goed kunnen dat ik nu veel langer moet wachten en dat het ook weer wit tussendoor wordt, fijn om te weten dat het bij jou zo gaat. Bestel nog wel een berg van die dingen, dan mis ik hem iig niet. Zou zonde zijn. Laten we allemaal maar snel mvl volgen met mooie testen! Liefs, Sil
Fijn dat je een beetje gerustgesteld bent Silsa! Hoop dat je een beetje kunt bijkomen van de schrik. Lijkt me dat je nog nauwelijks kan bevatten wat er gebeurd is. Suus
Schrik is wel voorbij ja, maar bevatten..pfff denk niet dat ik het ooit echt zal snappen. Moet m'n banner aanpassen, maar hoe??? haha, geen idee wat ik ervan moet maken.
hey meis! jeetje verdomme zeg! wat een rotdag voor jou zeg!! balen balen balen!! kan niks anders zeggen om je op te beuren,..gewoon kl*te!! Extra dikke knuf voor jou meis! kussssssss
jeetje Silsa, wat een apart geval he...wat raar allemaal zeg,...maar ze zullen het toch wel weten in het ziekenhuis,...daar gaan we vanuit toch... heel veel sterkte meis, rustig aan! weet niet wat ik anders moet zeggen,...suus heeft ook al veel gezegd, en die weet ook erg veel,...! kuskus
Fijne vakantie karin, lekker even naar Oostenrijk,..dat is zo mooi in de zomer,....lekker genieten en ik hoop dat je goed ongi wordt, zonder kwaaltjes en pijn,..! dikke knuf
Mvl, fijn dat je je verders goed voelt,...! en anders is het ook voor een goed doel he deze ronde gaat gewoon helemaal goed, echt waar...en de vk kun je gewoon later nog even bellen,..had ik soewieso zelf pas bij 9 weken gedaan,... nou meis, rustig aan en alles komt goed, echt!! kuskus
Silsa, hoe is het met je bloedverlies?? Ik ben vanavond weer bij de dietiste geweest... ruim 3 kilo eraf in 2 weken tijd! Ik mag gelukkig weer brood bij de lunch (1-2 sneetjes) en verder nog weinig koolhydraten. Ik heb ook gezegd dat ik wel gesmokkeld heb met de cola light. Ze gaf alleen aan dat ik dat toch beter niet kon doen. Af een toe een glaasje bij een maaltijd kan geen kwaad, maar tussendoor toch liever niet. Van de zoetstoffen maak je veel insuline aan. Het teveel aan insuline kan bijdragen aan een onregelmatige cyclus. Juist door koolhydraat arm te eten breng je ook weer regelmaat in je cyclus. Over 5 weken weer een nieuwe afspraak. Ik hoop dat ik goed blijf afvallen en 6 september aan de gyn kan laten zien dat ik op de goede weg ben!