Hoelang duurt het allemaal

Discussie in 'Miskraam' gestart door C78, 16 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    hallo meiden,
    we hebben vandaag gesprek gehad bij de gyn en ze gaan maar 2 onderzoeken doen het chromosomen onderzoekn en auto immuunziekte de rest heeft volgend de gyn geen zin.
    nou weten we dat het cromosomen onderzoek 3 maanden duurd maar wie weet hoelang het auto immuun onderzoek duurd??
    de dokter wilt dat we wachten met zwanger raken tot dat we de uitslag binnen hebben.
    ik heb het hier eigenlijk best wel moeilijk mee.
    hebben jullie op de uitslagen gewacht??
    wie weet wat ze eraan kunnen doen als je wat aan je immuum hebt??
    en kan ik deze uitslag ook bij de dokter op vragen??
    ik krijg als ik straks weer zwanger ben iig van week 6 t/m week 9 iedere week een echo dat is wel fijn.
    de gyn denkt ook als we de 8 weken voorbij zijn dat het wel goed blijft gaan omdat we 3 keer een miskraam hebben gehad tussen de 6 en 7 weken.

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Mimi, de uitslag van immuunonderzoek moet er binnen een week zijn. Dat zou je even kunnen afwachten. Chromosomen duurt langer, en dat zou ik ZEKER niet afwachten. Want zelfs als er een chromosoomafwijking wordt geconstateerd, betekent dat absoluut niet dat je geen gezond kind zou kunnen krijgen. Medisch gezien is er dus geen enkele reden om te wachten.

Wat je echt ook moet laten checken, is je bloedstolling (is standaard na 2 miskramen, heb je recht op), homocysteïne (verhoogd gehalte veroorzaakt miskramen) en B-vitamines (11, 12 en 6.)

Uitslagen afwachten is mijns inziens echt onzin. Vooral omdat er zelden iets uit deze onderzoeken komt, en zelfs als er iets uit komt, dan kunnen ze er lang niet altijd iets aan doen. Dus volg je gevoel...

Suus

3. C78

C78 Niet meer actief

@ Angelica
    Wanneer heb je je iui of heb je die al gehad?
    Hopelijk was dit een goed ei en wordt het een plakbeeb!

4. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    mmm ik wou eigenlijk mijn berichtje zetten bij het herhaalde miskramen topic foutje dus maar suus dankjewel voor het antwoord ik ga morgen de huisarts bellen kijken of die ook nog wat meer onderzoeken kan laten doen en of ik daar na 1 week al de uitslag van kan krijgen fijn om te horen dat jij ook niet zou wachten dat gaan we dus ook echt niet doen.

5. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    ikke sinds vorig jaar augustus....toengestopt met pil, niet alles nog bijgehouden in het begin... febr was het raak....nu sinds juni (2de curretage) weer volop bezig.....PFffff wordt er gek van!

truste meiden!

6. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    Dat was natuurlijk niet voor mij ;)

7. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    Joepieeeeee de ovutest was weer negatief,...en ik heb megaaaaa steken in mijn buik,..dus ik denk (hoophoophoop!!) dat het mijn eisprong is,....!! maar ik mag niet te hard juichen dadelijk is die morgen WEER positief,... hahaha
    laten we hopen dat het nu zo blijft, maar ik blijf testen, ik laat dit niet nog eens gebeuren,...!
    En ik wil na mijn ongi toch even de gyn of vk bellen hoor, gewoon eens vragen hoe dit nou allemaal kan,..ik ga ook weer temp,..had vanmorgen de therm al onder mijn kussen liggen, gaat mijn wekker en wat denk je, stap ik zo mijn bedje uit,...domdom!! dus morgen nog een poging...!!

Ik ga mijn banner weer even aanpassen...op eisprong vandaag,....hopelijk blijft het zo!!

hoe is het bij jullie??

kuskusss

8. C78

C78 Niet meer actief

Hee Berretje, mijn vraag was wel voor jou hoor!
    Ik wist niet sinds wanneer jullie bezig waren... Heb je nu ondertussen ook niet het idee dan dat er iets moet gaan gebeuren? Bij mij in het zh zeiden ze wel dat ze normaal een jaar na een mk wachten of een zwangerschap toch niet weer spontaan komt, maar ik vind het toch wel fijn dat ze nu in elk geval wat onderzoekjes starten.

Fijn trouwens dat je test weer negatief was vandaag!

Ik kan niet wachten tot het volgende week is :D
    Vandaag weer naar de dietiste geweest en zoals verwcaht deze maand er niets vanaf. Ik was in de vakantie 2 kilo aangekomen en die is wel weer weg. Over 3 weken weer terug en dan wel lichter ;)

Hoe is het met de rest van de meiden??

9. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    hai hai!!

Ik wil zelf wel dat er actie ondernomen wordt, maar dat willen heel veel mensen volgens mij en daarom doen ze dat niet zo snel,...en een jaar naar MA zitten we nog niet,....
    Ik snap best dat het langer kan duren, maar als je cyclus dan ook nog eens van slag is en alles gewoon raar is en voelt,....dan heb ik wel zoiets van, help mij nou eens en kijk gewoon eens,...maar helaas...

ik heb met mijzelf afgesproken dat ik deze maand afwacht en als ik weer zo raar ongi wordt, dan ga ik naar de huisarts,...heb een nieuwe (verhuisd) en daar ben ik nog nooit geweest,... ga ik daar maar eens mijn verhaal doen en aangeven dat het gewoon ook zo aan mij vreet,...wellicht stuurt hij mij hier naar het ziekenhuis,...hope so!
    maar toch hoop ik dat het deze maand niet meer nodig zal zijn, al zegt mijn gevoel dat ik gewoon weer ongi ga worden,...
    een lange cyclus schijnt ook te betekenen dat het wat lastiger is om zwanger te worden (van horen zeggen, kan ernaast zitten!) maar als ik altijd gewoon best regelmatig was en nu gewoon over de 34 dagen zit, dat is neit normaal,...de pijnen ook niet, de lange positieve ovutesten ook niet, en gewoon een voorgevoel,...het voelt niet zoals het moet voelen, ik voel mij niet zoals ik mij voelde,....dus ik wacht deze ronde af en dan wil ik daarna onderzoek,...en krijg ik dat niet, dan zullen we eens zien hoelang het duurt voordat het wel komt, maar dan zit ik echt elke dag bij de huisarts, net zolang totdat hij gek van mij wordt ;)
    Zou het liefst al gelijk hulp willen bij het zwanger worden, dan zijn we er maar klaar mee,...maar dat zeg ik heel makkelijk hoor, ik weet hoe zwaar dat allemaal is,...maar als er toch een pilletje voor bestond,...(nee geen anticonceptie ;)) dan zou ik die kopen,...hoe duur doe ook zou zijn ;)

Knap hoor dat je zo aan het afvallen bent,...! en tja met vakantie kan het gebeuren toch, maar die extra kilo;s zijn er alweer af, dus daar mag je toch weer trots op zijn...!
    ook bij jullie is het zo frusterend lang wachten he,...waarom wordt ons dit allemaal aan gedaan he,...
    vraag je jezelf ook wel eens af waarom je dit verdient hebt? en dan hebben wij het nog niet eens zo heeeeel rampzalig, of wel? tuurlijk willen we, en wachten we lang, en is het zooo rot! maar mensen die gewoon weet ik hoeveel miskramen hebben gehad, niet weten waar ze aan toe zijn,...ik weet niet of ik dat zou trekken hoor,...daar zou ik echt aan onderdoor gaan denk ik,...
    maar goed, we moeten zelf ook nog even sterk blijven he,...!

oh en wat hoop ik dat de ovutesten nu negatief blijven zeg! ik ben er trouwens bijna doorheen, ff nieuwe bestellen hahaah
    mag nu wel een eisprong hebben toch, zit verdomme al op dag 21,...dat is nog nooit gebeurd (nou ja vorige maand dan!!)

nou meis, fijne avond!
    hoe is het met de rest,...? Silsa ook al even niet gehoord??

kuskusssss

10. MamaSmurf

MamaSmurf Niet meer actief

hoi hoi

@ Berretje, joepie weer een neg. ovutest. Hoop dat je ei nu toch echt geweest is. Een lange cyclus is niet fijn. Ik begrijp je verdriet en dat je er ondertussen stevig van baalt dat alles niet "normaal" loopt. Eigenlijk hadden we allemaal al lang weer zwanger moeten zijn!

@ Mama van Dewi.. wat goed dat je aan het afvallen bent. Weet niet wat je streven is om af te vallen maar vind het knap van je dat je het doet en volhoudt. Is niet zo gek dat je op vakantie aangekomen bent (doet bijna iedereen) maar wel super dat je de aangekomen kilo's alweer kwijt bent. Volg je een speciaal diet?

hier gister en vandaag weer allergie gehad. Nadat ik een pilletje ingenomen had had ik tot het slapen gaan geen last meer. Vandaag weer wel maar wel minder dan zondag. Vandaag ook maar geen pilletje genomen ook al had ik op sommige momenten best veel jeuk.

xxx

11. C78

C78 Niet meer actief

@ Karin, ik volg een koolhydraat arm dieet van de dietiste
    Fijn dat je allergiepilletjes wel helpen!

@ Berretje, ik vind het juist prettig dat we nu toch een voorzichtig begin hebben gemaakt met de mmm. Ik vertrouw mijn cyclussen ook niet. Nu hoop ik toch meer zekerheid te krijgen. Als het in orde blijkt wachten we nog even af. Mijn gevoel zegt alleen ook nog steeds dat er ergens iets niet helemaal klopt.
    Volgende week de uitslag en hopelijk dan meer duidelijkheid wat er dan mis is. Ik denk nog steeds dat mijn hormonen niet helemaal doen wat ze horen te doen.
    Het klinkt bij jou inderdaad ook niet helemaal zoals volgens de boekjes. Zo vaak nu elke keer positieve ovutesten... dat lijkt me ook vreemd.

Balen he dat het bij toch veel mensen een stuk langer duurt dan gehoopt...

12. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    Hai hai!!

Jaaa is toch ook zeker prettig dat je al in het traject zit.. Dat wil ik ook wel hoor...ff deze ongi afwachten en dan ga ik actie ondernemen.. Want alles is nog zooo raar!
    kan idd lang duren zwanger worden..!

De ovutesten blijven in ieder geval negatief, dus dat is best positief nu haha
    Ik heb nu 2 ochtendjes getemp en die is netjes 2 dagen 36.9.. Daarvoor weet ik dus niet, maar als ik naar vorige maand kijk zat ik rond de 36.4 dus moet kunnen kloppen..
    Ik heb elke keer steken in mijn onderbuik/lies.. Gisteren en vandaag.. Wel bekend gevoel maar of ik dit nou vorige maand ook had weet ik niet meer...
    We wachten maar weer af..

Fijne dag vandaag!! Kuskus

13. C78

C78 Niet meer actief

Fijn dat ze negatief blijven!

Ik heb nu nog steeds regelmatig last van ongipijnen. Dat had ik vorige maand ook tot een week na ongi. Wat dat nu weer is??? geen idee. Ik heb het idee dat ik tegen woordig ruim 2 weken ongi klachten heb :(

Ondertussen komt dinsdag steeds dichterbij. Ik ben zo benieuwd naar de uitslag!

Hoe gaat het met de rest van de meiden??

14. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    Raar he die ongipijnen!! Ik had na ongi pijn tot aan ongi.. Toen ik gestopt was met pil.. Heb nu weer sinds ei pijn in buik.. Zal wel weer tot ongi duren...pfff kijk als ik nou zwanger was, dan vind ik die pijnen niet erg.. Graag zelfs!! Maar nu.. Liever niet!!niet elke maand WEER!!

Tja tis stil hier he.. Ben ook benieuwd hoe met Silsa is...

Ohhhh spannend meis, dinsdag de uitslag.. Bellen ze je of moet je erheen?? Hoop op een goede uitslag...

Ga nu ff snel eten koken..

Kuskussss

15. MamaSmurf

MamaSmurf Niet meer actief

Hallo allemaal!

@ Berretje: wat fijn dat ie neg. blijft!

@ Mama van Dewi... hé wat vaag die ongi klachten... en dan ook nog zo lang. Ik hoop voor jullie dat jullie dinsdag een uitslag krijgen waar jullie ook wat mee kunnen.Dat jullie dan iig duidelijkheid hebben!

hier vanochtend ongi geworden... het zet alleen nog niet echt goed door maar dat zal morgen wel gebeuren. Nu dus een cyclus van 25 en van 30 dagen gehad. Baalde vanochtend als een stekker. Niet omdat ik ongi geworden ben maar van de lengte van mijn cyclus. Mocht ik nu weer 20 dagen op een ei moeten wachten dan heb ik hem in de week dat ik op werkweek in Berlijn ben. En dan ook nog eens midden in de week. Laat mijn ei nou aub een paar dagen eerder of later komen. Ik baal echt! Maar goed... het komt zoals het komt. Hoop dat ik toch een beetje geluk heb.
    Ben vanochtend ook naar de huisarts geweest vanwege mijn jeuk. Huisarts denkt ook dat het allergie is. Moet nu een week pilletjes slikken en dan maar hopen dat het over is als ik ermee stop, anders komen er onderzoeken.

xxx

16. C78

C78 Niet meer actief

Karin, balen dat je nu ook weer ongi bent. Je verwachtte het wel een beetje, maarja het blijft niet leuk!
    Ik duim voor je voor een vroeg ei en kortere cyclus deze maand.

Ik heb dinsdagochtend een afspraak bij de gyn en krijg dan de uitslagen. We kunnen dan gelijk bespreken hoe dan nu verder.

17. C78

C78 Niet meer actief

Berretje, is je test nog negatief?

Ik heb verder ook eigenlijk geen nieuws...
    Wel heb ik heerlijke mokkacreme gemaakt voor in mijn taart van morgen. Ik ga een mokkataart en schwartz walder kirsch maken *mmmmjjjaaammmm*. Mijn man is van het weekend jarig!

18. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    Haihai!!

Zit lekker the voice te kijken...! Lekker die taarten, klinkt goed!! Gefeliciteerd met je mannetje alvast.. Ikke volgende week!!!
    Maak je voor mij ook 2 van die taarten?? Haha

De testen weet ik niet.. Na die laatste negatieve ben ik gestopt.. Hebben ook niet meer geklust... Ik temp sinds die nega test en elke ochtend 36.9 en vanmorgen 37.0 dus blijft gelijk... Denk dat ei geweest is en anders is het balen!! Dacht dat ie nu toch wel geweest moest zijn.. Stiekem beetje spijt van niet meer testen, maar was er ff klaar mee..
    Trouwens wel sinds die dag buikpijnen.. Steken, vaag ongi gevoel.. Maar niet echt ongi gevoel nog...

Ben benieuwd.. Jij dinsdag de uitslag, maar eerst ff een leuk weekend! Have fun meis!! We houden elkaar op de hoogte...

Kussss

19. C78

C78 Niet meer actief

Dank je!

Ik heb een beetje het idee dat die ongipijnen en dat rare gevoel bij mijn bekkenbodem komt door het dalen van mijn bm voor ongi en nu weer door weer naar boven gaan na ongi.
    Vind ik opzich wel logisch klinken...

Ik ben ook the voice aan het kijken :D

20. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    Dat klinkt op zich wel logisch, maar kan dat zoveel dagen duren..? Wellicht kun je t dinsdag vragen aan de gyn...?

Nu nog even peter vd vorst afkijken in bedje en dan lekker slapen.. Sweet dreams en wellicht tot morgen!!

Kuskus

Deel Deze Pagina