Hoelang duurt het allemaal

Discussie in 'Miskraam' gestart door C78, 16 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silsa

silsa Bekend lid

21 sep 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Ha Karin, wat balen zeg dat je temp nog steeds zo laag is. Heb je kaartje er even bij gezocht. Kan er ook niets van maken. Hopelijk wacht je eitje nog even tot je terug bent of is nu ie erg snel.
    Liefs

2. C78

C78 Niet meer actief

De uitslag van de progesteron is weer te laag. Ik hoef niet nog een keer te prikken, dat heeft geen zin.
    Het is nu dus wachten tot ik ongesteld wordt om een afspraak te maken voor een HSG.

Ik weet niet wat de opties zijn met een te lage progesteron en hoop dan bij de HSG daar gelijk ook meer over te horen...

In elk geval geen spannende week dus meer voor mij, ik zal sowieso ongesteld worden. Nu hoop ik maar dat het ook een beetje snel komt dan kunnen we weer verder...

3. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ha Mamavan, ik weet niet precies wat je problematiek is, maar is het geen optie om progesteroncapsules (Utrogestan) te gaan gebruiken? Ik gebruik ze bv na ovulatie ivm onverklaarde herhaalde miskramen.

Suus

4. C78

C78 Niet meer actief

Hee Suus!

Ik heb nog geen idee wat de oorzaak is. Volgens de assistente kon het ook zijn dat ik geen (goede) eisprong heb. Vorige maand was het ook te laag en was mijn temperatuur ook niet goed gestegen. Ik had toen wel een echte positieve ovutest en deze maand ook al geen echte positieve test.
    Ik hoop eind van de week te kunnen bellen voor een HSG afspraak en daar gelijk meer te horen.

Ik zal de capsules in gedachten houden.

Hoe gaat het nu met jou? Ben je al van de wachtbank af en weer in behandeling?

Liefs!

5. Flavour

Flavour Niet meer actief

Jeetje, wat vervelend voor je, die onzekerheid. Iets om heel goed door te spreken met een heuse gynaecoloog, en niet met een arts-assistent, in ieder geval. Waarom wordt de hsg gedaan, eigenlijk? Of is dat standaard om blokkades uit te sluiten?

Met mij gaat het wel. Controlehystero gehad, en de verklevingen zijn op bepaalde plekken weg, maar de ene eileider is en blijft verkleefd, dus daar hebben we niks meer aan. Nu maar zien of we er met 1 ook nog zwanger kunnen worden... en het dan nog maar zien te blijven, hè. (Zucht ;).)

Suus

6. C78

C78 Niet meer actief

Ja, dat zwanger blijven is jouw grootste zorg! We moeten wat delen :D
    Met 1 eileider heb je vast wel minder kans, maar de kans is er nog wel. Hopelijk nemen de verklevingen nog wat verder af...
    Je ging nu toch aan de medicijnen als je weer zwanger blijkt of moet je die bij voorbaat al nemen?

De HSG is om te kijken of er niet het een en ander beschadigd is met mijn mk (was een bbz). Ze willen dat voor de zekerheid controleren.

7. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ah oke, vandaag de hsg. Spannend. En ben ook wel echt benieuwd wat er nou met die eisprong en het progesteron aan de hand is.

Verklevingen nemen niet verder af, eerder toe. Snel zwanger zien te raken dus. Ik ga weer met de medicijnkast beginnen bij het begin vd nieuwe cylcus... (heparine, aspirine, progesteron en prednison)

Suus

8. silsa

silsa Bekend lid

21 sep 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    @mamavandewi, hè wat onwijs rot voor je. Maar wel goed dat je die HSG krijgt, zh werkt wel mee. hopelijk hoef je niet lang te wachten en krijg je een positieve uitslag.

Knuffel voor jou!

9. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    Meiden!

Jeetje mamavandewi,... Raar van je ei hoor.. Echt klote gewoon!! Hopelijk wijst de hsg wat uit (balen dat je t moet ondergaan meis!)

Suus... Heftig ook voor jou allemaal zeg!! Hopelijk ben je snel zwanger...!
    Waarom slik je dat allemaal?? Adviseer je mij ook iets te gaan slikken nu ik weer zwanger ben...??
    Ik slik foliumzuur.. Blijven doen? En tot welke week precies??

Silsan hoe gaat ie met jou??

Hier verders alles ok.. Ben sinds gisteren gebroken.. Zooo moe gisteren en vandaag.. Vanabvond maar weer op tijd naar bedje...

Duim voor jullie meiden!

Kusss

10. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    @Ber: ikzie je banner, wat fijn meis, van harte!!! ik duim dat deze wel blijft plakken. Foliumzuur moet je het eerste kwartaal slikken, daarna mag het maar meot het niet. Ik heb een zwangerschaps multi (zonder vit A) en met folium, ik slik dus de hele zwangerschap door.

@Suus: hopelijk ben je snel zwanger van een plakbeeb, balen hoor die verklevingen :(

@mama van dewi: hoe is je hsg gegaan?

liefs Miek

11. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    Dank je miek!!
    Ik zie dat jij ook alweer op 11 weken zit, wat goed!!

Vitamine A niet goed?? Pff totaal geen verstand van allemaal.. Hoop zooo dat het goed blijft gaan hier...
    Heb woensdag over 2 weken de eerste echo, dat is met 8 weken.. Dat vind ik nu al mega spannend!!!

Kuskus

12. C78

C78 Niet meer actief

Hee miek, jij ook zwanger? Gefeliciteerd!!
    De HSG moet nog plaats vinden...

Berretje, balen dat je nu zo moe bent, maar als dat het enige is... :D Heb je nog met de gyn of vk gesproken? Wanneer kun je terecht?

Kus

13. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    Hey!!

Nou was t maar alleen moe.. Ben toch misselijk vandaag.. Vanmiddag opgekomen en gaat niet weg...
    Had ik eerste keer ook dat ik smiddags en savonds zo misselijk was... Poeh hey.. Moet nog eten maar zelfs t maken lukt mij niet..
    Zo draaierig in mijn hoofd ook..
    Maar ik moet ff eten van mijzelf anders is het ook niet goed...
    Vriendlief maakt nu t eten en ik hang op de bank...

Moet dus over 2 weken naar de gyn voor een echo, ben erg benieuwd!!

Ik ga ff verder misselijk hangen op de bank... Pfff

(Heb t ervoor over hoor!)

14. C78

C78 Niet meer actief

hmmm toch ook misselijk nu! Balen, maar het is voor het goede doel, ik zou het ook zo op de koop toenemen!

Nog 2 weekjes wachten nu dus. Ga je naar je 'nieuwe' ziekenhuis of de oude?

15. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    Pfff ja idd misselijk.. Heb geen hap gegeten! Daar voel ik mij nu rot om, bang dat ik dan te weinig eet en het kleintje dus te weinig krijgt...
    Ga naar het nieuwe ziekenhuis, alles uitgelegd en kan met 8 weken terecht, erg tof!!

Wanneer heb jij de hsg dan meis??

Kuskus

16. C78

C78 Niet meer actief

Je kindje gebruik de voedingstoffen wel hoor. Je moet alleen wel zorgen voor genoeg vocht binnen, dan komt het verder vast helemaal goed!

Ik kan pas een afspraak maken als ik ongesteld ben dus daar moet ik nu eerst op wachten. Hopelijk komt het gewoon vrijdag (of iets eerder). Dan is het tussen dag 7 en 12 van de aankomende cyclus... Laat maar komen nu zou ik zo zeggen!
    Ik hoop nog op een wonder, maarja eigenlijk is dat voor niets... maar toch...

17. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    Vocht nuttig ik volgens mij wel genoeg.. Maar ben zelf best slank en heb volgens mij niet veel reserves dus dan denk ik elke keer dat het miss daarom vorige keer ook mis ging.. Maar daar ga ik maar niet vanuit..
    Heb nu ook trek maar krijg geen hap door mijn keel.. Krijg hoofdpijn van de trek, maar blijf zo misselijk.. Lig nu lekker in bed en ga lekker slapen, hopelijk morgen een betere dag...

Ok dan kun je de hsg doen als je ongi bent geworden.. Laat het dan maar snel komen natuurlijk!! Je ei is niet eerder geweest he? Zeggen ze dat in t ziekenhuis ook? En dus ongi zonder ei??
    Denk aan jou hoor meis! Hoop dat het snel raak is voor jullie!!

Truste!

18. C78

C78 Niet meer actief

Inderdaad, ongi zonder ei kan blijkbaar. Ik heb op inet geneusd en je follikel schijnt te kunnen groeien en springen zonder ei erin. Wie weet gebeurt dat bij mij...

Je moet je nog geen zorgen maken hoor. Voorlopig is je ei aan het celdelen en nog geen placenta aangemaakt die jouw voedingsstoffen nodig heeft.
    Als je af en toe iets kleins eet komt het vast helemaal goed. De eerste tijd kan minder eten geen kwaad. Alleen als je veel spuugt kun je uitdrogen en helpt een paar dagen infuus vaak goed. Meestal komt dit wat later in de zw voor.

Goed en vooral veel slapen doet in het begin ook vaak wonderen!

19. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    Hoe is het vandaag met jullie??
    Mamavandewi, hoe voel je je? Buikpijnen?
    Silsa met jou alles ok?

Hier goed ziek.. Erg vervelend, maar ik klaag niet...lig weer lekker in bedje nu, werk overdag wel en dat is hard op de tandjes bijten en bij thuiskomt snel het bedje in.. Eten doe ik weinig..
    Maar goed, we moeten hier ff doorheen he...

Kusss

20. C78

C78 Niet meer actief

Toch blijft het wel balen dat je zo ziek bent!
    Die eerste weken kunnen slopend zijn... (de laatste trouwens ook ;) )

Ik heb nog nergens last van. Hoewel ik al deze hele maand steken bij eierstokken voel en mijn brosten al een week gespannen zijn. Het gewoon weer zo'n rot maand is met 4 weken lang kwaaltjes voor niets.
    Mijn temperatuur is vreemd genoeg wel ook weer hoog vandaag. Zou er dan toch een wonder zijn?
    Mijn progesteron waarden kunnen dan alleen weer niet kloppen...

Ik moet gewoon nog even de week uit zitten!

Deel Deze Pagina