Hoelang duurt het allemaal

Discussie in 'Miskraam' gestart door C78, 16 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. C78

C78 Niet meer actief

Ja, die is inderdaad voor het zwanger worden!

Raar inderdaad dag 31 nog geen eisprong. Misschien is je lichaam inderdaad ook nog van slag.
    Ik ben benieuwd of je op 0 zit morgen!

2. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    JOEPIE!!!!!!!!!!!

HCG was 3, ben ontslagen....Dat geeft rust...Eindelijk kunnen we dit afsluiten en vooruit gaan kijken. Heeft 8 weken geduurd, dus mag ook wel een keer.....

NU nog die stomme cyclus gaan begrijpen, dan komt alles weer goed...

Mama van Dewi, succes morgen bij de gyn. Hoop dat je er wijzer vandaan komt...

Berretje, hoe is het met jou???

3. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    Joepieeeeee wat goed!!
    Nu weer even zorgen dat de cyclus goed op gang komt, en lekker gebruik maken van de ovluatie ;) Wat fijn zeg! eindelijk meis!! Goed zo!!

hier alles ok,...zou niet weten wanneer mijn ei er is, heb nog niet getemperatuurt, dat wordt hem ook denk niet voor mij, ben niet consequent daarin,...
    moet even met ovutesten aan de gang denk, maar eigenlijk geen zin in,...raar he!
    wil gewoon ongi worden en dan hopen op een normale cyclus en gewoon klussen als we daar zin in hebben,...geen zin meer om het maar te doen op dat tijdstip enzo, en maar weer afwachten enzo hahaha

Ben benieuwd voor je morgen mamavandewi,...laar je het even weten??

4. C78

C78 Niet meer actief

MVL, wat fijn dat je hcg nu eindelijk laag is!!! Leuk dat je nu ook weer verder kan! Fijn!!
    Hopelijk komt je cyclus inderdaad goed op gang en kun je weer snel verder.

Berretje, ik heb ook even geen zin meer om er weer gelijk elke dag mee bezig te gaan. We zijn nu een jaar bezig en sinds november gebruik ik ovu testen. Ik had bedacht dat ik ook nog even een maandje rust hou zonder verplichtingen. Raar he, dan mag je eindelijk door en heb je door al het gedoe ook veel minder fut om er gelijk vol in te gaan weer. Wie weet, 1x kan ook genoeg zijn ;)
    Ik heb trouwens wel de etos zwanger worden gekocht om eens een keertje uit te proberen...

Vandaag ook bij de gyn geweest. Ik had haar in Delft ook al een keer. Ze heeft goed de aandacht voor ons genomen. Het bloeden wat ik nu nog steeds af en aan doe kan inderdaad door het stolsel komen en door het vocht in mijn buik. Het is wel weer kleiner geworden. Ze heeft ons aangeraden in september nog eens langs te komen. Ze zal dan ook gelijk het stolsel weer nakijken. Verder raadde ze ons aan nog geen verdere stappen te ondernemen. We zouden dan voor iui of ivf kunnen gaan, maar omdat ik nu in elk geval 2x zwanger ben geweest raadde ze aan nog even af te wachten. Ze heeft wel nog een uitstrijkje en kweekje genomen voor de zekerheid. Op de echo zag mijn baarmoeder en eierstokken er in elk geval goed uit. Het leek wel of ik rechts een eisprong heb gehad.
    Vooralsnog laten we dus ook een zaad controleren. Ze gaf ook aan dat als het zeker 2x is gelukt het ook nog wel een 3e keer moest gaan lukken.
    Ook kon ze wel als ik wilde een verwijzing voor de dietiste meegeven. Een oudcollega is een dieetpraktijk begonnen met bijeenkomsten voor vrouwen die zwanger willen worden en willen/moeten afvallen. Ik heb aangegeven daar toch wel een keer te willen kijken. Wie weet motiveert het als je met meer in hetzelfde schuitje zit.

Afhankelijk van hoe het er 6 september uit ziet blijven we toch nog maar even geduld houden. Ik heb die ziekenhuizen eigenlijk ook wel even genoeg bezocht de laatste tijd. We kijken nog wel wanneer we wel echt verdere stappen willen ondernemen. Het blijft een moeilijke keus. We willen wel heel erg graag een 2e kindje, maar zou het dan echt nog zo lang gaan duren? Lukt het echt niet gewoon op de 'normale' manier? en hoe lang moeten we dan nog gedukd hebben??

Ik ben in elk geval blij er nog eens goed van gedachten te hebben kunnen wissellen met een gyn en dat ze toch nog voor de zekerheid een kweekje heeft genomen.
    Nu hopen dat het eigenlijk gewoon van zelf snel weer raak zal zijn!

5. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Mama van Dewi en Berretje, ik heb dat nu ook een beetje, we zien wel. Niet gelijk weer er zo veel mee bezig zijn, maar het heel even op z'n beloop te laten. Het afgelopen jaar heeft wel impact gemaakt op je leven, dus even genieten van andere dingen om je heen.

Ben wel erg blij dat HCG eindelijk weg is, dat hoofdstuk kan afgesloten worden. Fertility Friend gaf vandaag eindelijk een kruis, dag 31 een eisprong gehad....;) maar niet benut.....:x. Maar weet nu wel dat ik volgend weekend ongeveer ongesteld zal worden. Daarna hoop ik dat cyclus enigzins normaal gaat doen...

Mama van Dewi, fijn dat het gesprek in het ziekenhuis naar je zin is gegaan, misschien ook wel even goed om het heel even te laten rusten en dan in september kun je altijd je nog bedenken...

Meiden, geniet van het mooie weer....

6. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    hai Meiden,

Mamavandewi, wat fijn dat er in ieder geval goed naar gekeken is, en dat je weet waar je aan toe bent,...Maar ik heb dus ook dat gevoel,..ik wil zooo graag weer zwanger zijn, maar geboed mijzelf denk ook een beetje ervoor,...
    ik doe geen ovutesten en zie wel wanneer het weer raak is,....
    Ben ook nu al zo bang dat als het weer raak is,...zo bang dat er weer wat fout gaat,...wil dit alles echt niet meer meemaken zeg!!

mvl wat goed dat je een eisprong hebt gehad,...nu idd hopen dat het volgende maand weer beter op gang komt,...Hier hoop ik er ookop, maar geen zin om te testen enzo,..dus ik zou het dus niet weten hahaha

Lees ik net op het forum, ook bij kopje miskraam dat iemand al 3 kindjes heeft, 1 van 14 weken oud en nu weer zwanger denkt/blijkt te zijn,...en twijfelen of ze het niet weg willen halen,..GRRRRR denk dan na wat je doet zeg he,...! ik vind dat zo onverantwoord,..oh zwanger, ja kan het niet echt gebruiken nu, dus laat maar weghalen,...en dat zet je neer in de topic miskraam waar iedereen de ellende heeft meegemaakt, waar mensen niet zwanger kunnen worden,....Zooooo frusterend,...sorry hoor! moest het even kwijt!

nou meiden, ik ga mijn bedje opzoeken, hopen dat ik kan slapen met dit warme weer haha

fijn dat het bij jullie ook allemaal goed gaat,...Alle 3 zijn weop de goede weg meiden,...en we gaan zonder na te denken snel weer zwanger zijn alle 3,...en dan gaan we een bakkie doen met zijn 3tjes he ;) hahaha

Truste voor straks en tot snel weer!

dikke kusssss

7. C78

C78 Niet meer actief

Ik had dat topic ook gelezen inderdaad...
    Ik wilde eerst nog reageren, maar dacht dat ik dat maar beter niet kon doen.
    Ik denk dat ze er heel veel mensen erg veel verdriet mee doet om dat hier te plaatsen :(

Het zou wel erg leuk zijn als het gaat lukken om alle 3 een goede zwangerschap te gelijk te hebben. Ik hoop gewoon dat dat zo is, leuk vooruitzicht!!

8. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Ik heb dat topic ook gelezen, daar gaan je haren van overeind staan, hoe dom om dat hier te plaatsen, je doet er een hoop mensen verdriet mee..

En inderdaad, leuk vooruitzicht, samen zwanger, maar dan wel graag een beetje snel. Het gaat toch wel weer een beetje kriebelen...hoop zo dat het geen maanden gaat duren....

9. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    laten we er vanuit gaan dat het geen maanden duurt en we alle 3 een goede zwangerschap doorlopen,...dat hebben we nu wel verdient!

Fijn weekend meiden!

kuskus

10. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    hai meiden!

ik heb gisteren toch een ovutest gedaan, want moet als ik uitga van mijn normale cyclus morgen eisprong hebben,....ga dan uit van 28 dagen, en vorige keer na curretage had ik cyclus van 31 dagen,....
    gisteren was de teststreep net ietsiepietsie lichter dan de controlestreep, dus ik dacht vandaag zal die wel duidelijker zijn en dan zal ik toch morgen de eisprong hebben ongeveer....
    maar nu test ik vandaag op de ovutest een hele lichte streep, echt net al zichtbaar...terwijl de controlestreep gewoon duidelijk zichtbaar is....
    hoe kan dit??
    is mijn eisprong dan nu al geweest,..? of kan het zijn dat ik morgen alsnog een positieve ovutest heb....? of als die lichter wordt, is het dan ook al voorbij??
    zo raar ineens,....normaal voel ik mijn eisprong wel, maar nu helemaal niks dus......

ben benieuwd of jullie hier ervaring mee hebben of weten hoe precies ...

thanx!

11. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Berretje, ik denk dat er geen pijl op te trekken is op dit moment, ik had bij de eerste MA na de tweede curettage een eisprong op dag 19, werd toen dag 31 ongi. Nu na de tweede MA, ongi op dag 27, en tweede cyclus een eisprong op dag 31. Dus pas 58 dagen later de eerste eisprong. Het kan zijn dat je ovutest kleurde door de nog aanwezige HCG. Hat kan zijn dat het inderdaad je eisprong was.

Kan er (helaas) geen zinnig antwoord op geven.

12. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    Na mijn eerste curretage werd ik na 31 dagen ongesteld,...dus hopelijk duurt het nu ook niet lang,...En dat het langer kan duren, daar ga ik ook wel vanuit hoor,..maar vind het zo raar dat de ovutest eerst een streepje geeft, zodat je denkt, ok over een paar dagen is die vast donkerder, en de dag erna is die gewoon niet te zien,...
    Misschien wel helemaal geen eisprong deze maand,...ben echt zo benieuwd wanneer ik ongi wordt,...pff dat wachten is elke keer zo zonde van de tijd he ;)

13. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Dat gevoel heb ik ook heel sterk, al 8 weken verder:x, zonder dat je er wat aan kan doen. Nu wachten op ongi volgende week en dan ertegenaan....;)

14. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Ik werd pas na 6.5 week weer ongesteld, pfff duurde zo lang.

die laaste week van je cyclus duurt idd heeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang;)

15. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    Nou mijn cyclus na mijn 1e curretage was dus best goed al zeg ik het zelf,...maar ik zie het nu somber in hoor,...toch niet niks een 2de curretage voor je lichaam denk ik, die zal wel even goed van slag zijn,....Hoop van niet, maar we zullen het gaan zien...

ik heb wel last van mijn eierstokken voor mijn idee,...dus zou toch misschien wel mijn eitje kunnen zijn,...Hope so!!

nou meiden, ik ga mijn bedje in en kijken of vriendlief mij ook ziet staan ;) of liggen ;) hahaha

16. C78

C78 Niet meer actief

Het kan inderdaad zijn dat je net je piek gehad hebt en de test al iets lichter aan het worden was.
    Je eisprong komt zo'n 24 tot 36 uur na een positieve test en dan blijft het nog zo'n 6 uur in 'leven' wie weet heb je dus nog goed gegokt!

Ik zit toch weer in de zenuwen. Ik verwacht tussen nu en zaterdag mijn ongi. Af en toe nog wel weer last van gekleurde afscheiding, maar dat zegt natuurlijk ook niets.
    We zijn niet zo actief geweest deze maand (lees 2x) maar toch, misschien zat er een juiste dag bij...

17. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    Hmmm vaag want net test ik weer en ik heb weer een iets donkere streep,..dus mijn cyclus is denk lekker van slag,...heb wel buikpijn, gisteren ook, dus dat is vaak mijn eisprong,...maar al 2 dagen is wel weer lang hahaha,....dussssss gewoon blijven klussen deze week en dan zien we het wel over 2 weekies ongeveer,....Ga nog maar nergens van uit ;)

Jeetje spannend zeg!...gekleurde afscheiding zegt nog niks,...ik hoop dat het gelijk weer raak is meis,..ik ga voor je duimen hoor!
    ga je testen na zaterdag als je nog niet ongi bent of wacht je dan nog even??
    nou meis, hou ons op de hoogte he!

dikke knuf

18. C78

C78 Niet meer actief

Wat raar inderdaad dat hij weer donkerder is nu.
    Ik heb de ovutesten ook altijd meer als richtlijn gebruikt. Ze zijn soms wat vaag...
    Ik voel mijn eisprong ook meestal. Ik heb dan ook 2 dagen wat steekjes en dan even wat meer steken en dan niet meer. Het was me vroeger nooit opgevallen, maar als je er echt op let kun je het ook vaak voelen.
    Voor jou beginnen dus ook weer de lange wacht weken... Dat duurt altijd langer dan de 1e helft van je cyclus!

Ik denk dat ik zaterdag een test doe als er nog niets te bekennen is. Toch echt wel weer spannend nu gelijk weer... zo vervelend als je graag wilt!

19. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    ja vaag he, nu weer donkerder,...nou ik neem het zekere voor het onzekere en houdt mijn vriend elke nacht wakker hoor ;) hahahah
    en dat wachten,...dat is vreselijk!!! de eerste helft van je cyclus gaat ook echt veel sneller,...en dan wachten, en wachten, en vanalles denken te voelen enzo,..pfff....maar goed,...we wachten het maar rustig af, meer kunnen we niet doen....

jaaa zou tof zijn nu alweer gelijk zwanger hoor meis,...hoop het zo voor je!!!

20. C78

C78 Niet meer actief

:( Nu net weer ongesteld geworden...

Ik zie er maar wel het voordeel van in dat het wel weer netje op tijd komt gelijk, maar ik baal toch weer verschrikkelijk.
    Deze maand toch maar weer flink aan de klus!

Weer een maand voorbij...

Deel Deze Pagina