Hoelang duurt het allemaal

Discussie in 'Miskraam' gestart door C78, 16 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. C78

C78 Niet meer actief

Leuk, ik ga hem zo bekijken :D

Ik ben zojuist tante geworden!! Mijn schoonzusje is na 2 lange dagen zojuist via een spoed keizersnede bevallen van een dochter... (ik weet alleen nog niet hoe ze heet, morgen maar even navragen)
    Ik heb morgen de hele dag een dagje uit van mijn werk dus kan ik mijn nichtje donderdag pas bewonderen...

2. C78

C78 Niet meer actief

Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar je buikfoto van nu!!

3. silsa

silsa Bekend lid

21 sep 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Oh wat leuk, gefeliciteerd!
    Lekker al die heftige bevallingen. Verheug me er al op,.... Niet dus. Had jij je verhaal nou eens geschreven voor Berretje? Kan me iets herinneren en dat ik daar toen echt nog niet aan toe was. Ben nu wel nieuwsgierig.
    Leuk een dagje uit. (toch?) veel plezier!

4. C78

C78 Niet meer actief

Het middag programma is buiten, maar met dit weer....
    Verder heb ik er wel zin in.

Tsja mijn verhaal... Het was eigenlijk zo gebeurt ;)
    Ik werd om 3 uur wakker en dacht dat ik iets voelde. Ik ben naar de wc gegaan en weer verder gaan slapen. Om 3.30 werd ik weer wakker en wist het zeker, ik voelde een wee.
    Om 3.45 ben ik uit bed gegaan, slapen ging echt niet meer. Ik wilde mijn man niet wakker maken, dus ben ik beneden gaan zitten. 45 min later had ik behoorlijk wat pijn en heb ik mijn man wakker gemaakt. Ik kon niet stil liggen of zitten, alleen rondlopen leek wat te helpen. De weeen kwamen erg snel achter elkaar. Ik dacht dat een douche zou helpen, maar dat vond ik helemaal niet lekker.
    Ik was net afgedroogd en werd misselijk. De weeen volgende elkaar erg snel en tussendoor moest ik spugen. Ik had een weeenstorm. Ik heb mijn man toen gezegd echt de vk maar te gaan bellen.
    Ze was er om 6 uur en ik had 6 cm ontsluiting. Mijn vliezen waren nog niet gebroken. Ik twijfelde nog steeds of ik nu thuis of het ziekenhuis wilde bevallen. Ze raadde ons aan naar het ziekenhuis te gaan. We waren er om 7 uur.
    Ze brak mijn vliezen en Dewi had in het vruchtwater gepoept dus werden we overgedragen aan de gyn. Vanaf dat moment werden Dewi en ik in de gaten gehouden en moest ik blijven liggen (door alle slagetjes enz).
    Ik weet nog dat ik het echt heel heet had en koude washandjes bieden een klein beetje verkoeling.
    Om 8 uur had ik geen weeen meer. Ik bleek volledige ontsluiting te hebben en de monitoren registreerde nog wel weeen. Ik had persweeen, maar voelde ze niet.
    Toch is Dewi een uurtje later (om 9 uur) geboren zonder kleerscheuren. Ze deed het gelijk goed! Ik had alleen inwendig een plekje dat wat bleef bloeden wat met 1 hechting was opgelost.

Vanaf het moment dat ik dacht iets te voelen tot aan de echte bevalling heeft dus 6 uur geduurd...

5. silsa

silsa Bekend lid

21 sep 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Wow, daar teken ik voor. Tnx voor het delen van je verhaal;) Goed dat je naar het ziekenhuis gegaan bent dus.
    Wij hebben in overleg met de gyn ook de knoop gehad om in tegenstelling tot eerdere plannen toch naar het ziekenhuis te gaan. Dat geeft mij wel een geruststellend gevoel. Voel me intussen ook prima thuis daar haha en ken de meesten intussen wel.

Vanmiddag het matrasje opgehaald voor de wieg en toch maar een tummytub gekocht. Al het echt noodzakelijke is nu wel binnen.

Oei, buitenprogramma. Zal voor je duimen dat het dan net even droog is. Hebben ze geen alternatief voor als het te nat is?

6. C78

C78 Niet meer actief

Wel zo makkelijk op zich in het ziekenhuis bevallen. En inderdaad, na al die bezoekjes... je weet er nu ook wel de weg ;)
    Zie je er erg tegenop??

7. silsa

silsa Bekend lid

21 sep 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Mwah, ik zie het wel, zie er niet echt tegenop. Alhoewel ik toch al een aantal verhalen heb gehoord dat ik denk liever niet. Belangrijkste is de kleine als het daar maar goed mee gaat. Hoop ook stiekem dat het niet te lang duurt...

Hoe was het uitje? Was nog wel droog groot deel van de dag toch? Of toch een bui gehad?
    Nog plannen voor het weekend?

8. C78

C78 Niet meer actief

Mijn uitje was geslaagd!
    's ochtends zandkastelen gemaakt, 's middags een stadswandeling en bezoek aan eschermuseum. Eind van de middag zijn we vanaf HS met een feesttrein 4 uur lang rondgereden. 's middags wel een flinke bui gehad, maar mijn regenjas was gelukkig voldoende!
    In de trein ook de hele avond gestaan en gedanst dus vanaf gister weer helemaal last van mijn kwaaltjes. Het werd weer minder, maar misselijkheid en moeheid zijn weer helemaal terug... Ik had woensdagnacht na het uitje zelfs wat koorts. Ik had echt een te drukke dag.
    Die trein was echt super grappig. Er was een disco-coupe. Als je aan het dansen was en de trein reed over een wissel, zag je iedereen eerst massaal naar de ene kan schuiven en vervolgens weer met z'n alle terug :)

Net nog cakejes gebakken met de buurvrouw en morgenochtend gaan we ze versieren.
    Zondag hou ik echt een rustdag. Ik moet er maar aan toe geven dat mijn lijf niet alles meer wil :(

Ohja, ik begin ook wel weer zenuwachtig te worden voor mijn echo donderdag...

Hoe is het met jou?? Gaat het nog steeds goed?
    Nog leuke plannen voor het weekend?

9. silsa

silsa Bekend lid

21 sep 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Klinkt als een onwijs leuk uitje. Dansen in een treintje haha. En jammie cakejes bakken. Misschien morgen ook maar iets lekkers bakken voor het weekend. Was er nog een aanleiding voor??

Goed op jezelf letten hoor, rustig aan doen! Groot gelijk dat je zondag even rust neemt.

Hier lekker rommelen. Gordijnen voor de kinderkamer zijn af. Heb die in de studeerkamer ook eindelijk ingekort. Ben op dit moment echt aan het genieten van de zwangerschap. De kleine begint wel harder te trappen, haha, dat wordt nog wat. Denk ook dat ie aan het indalen is, van die felle steken beneden.

Waarschijnlijk dit weekend even oma opzoeken en m'n schoonouders komen. Niets bijzonders, familieweekendje dus.

De echo komt alweer dichtbij, spannend hoor. En alweer bijna 7 weken. Je ziet vast een mooi hartje deze keer.

10. C78

C78 Niet meer actief

De buurvrouw is jarig, vandaar de cakejes...

Ik ben wel benieuwd naar je gordijnen! Heb je een foto??
    Fijn dat je nu lekker kan genieten! Indalen kan inderdaad behoorlijk pijnlijk zijn. Het kan ook nog zijn dat je baby nog weer even terug omhoog gaat en daarna pas goed vast komt te zitten beneden.

Fijn weekend!

11. MamaSmurf

MamaSmurf Niet meer actief

Hallo meiden,

hier ben ik weer even.... is wel even een heel ander leven met zo'n kleintje. Heb de laptop soms dagen niet aan, lees wel mee via mijn gsm maar reageren is dan lastig.
    Maar het is wel enorm genieten hoor :D zijn helemaal gek op ons zoontje. Hij is ook zo lief!!!

@MvD: gefeliciteerd! Lijkt mij wel leuk om tante te worden maar zal nog wel jaren duren. Hoe laat heb je donderdag je afspraak bij de gyn? Hoe voel je je?

@Silsa: wat fijn dat jij je beter voelt. Nog even genieten de laatste weken van je zwangerschap. Nog maar een paar weekjes en dan heb je hem of haar in je armen. En wat de bevalling betreft: een dag later was ik het meeste alweer vergeten en er zeker van dat ik later nog een brusje voor Nathan wil (tijdens de bevalling vroeg mijn vriend of ik later nog een kindje wil en toen riep ik: Deze ellende wil ik nooit meer. Maarja achteraf gezien valt het (ook al was het zwaar) mee en was het het allemaal waard.
    Heb je trouwens alles al in huis en is de babykamer af?

xxx

12. C78

C78 Niet meer actief

Ik heb donderdag eind van de ochtend een afspraak...
    Ik ben nog snel misselijk en moe dus hopelijk is dat een goed teken!
    Ik ben alleen zooooo zenuwachtig!

13. silsa

silsa Bekend lid

21 sep 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Ha meiden,

@Karin, oh wat goed dat jullie zo aan het genieten zijn, kan me voorstellen en ook ook helemaal nog niet haha, dat het een heel ander leven is.
    Goed ook dat je ondanks de bevalling het zo weer zal doen. Heb een beetje hetzelfde met de zwangerschap. Meerdere mensen uit m'n omgeving zeggen dat wil je vast nooit meer, maar al weet ik van te voren dat het net zo zal gaan, zou ik het toch zeker wel doen. Zo'n wondertje, daar hebben we gewoon alles voor over.
    Bevalling is wel spannend, heb eigenlijk nog niet zo'n goed idee van wat me te wachten staat, ook al heb ik in middels al meerdere verhalen gelezen. Maar dat is misschien maar goed ook.

Eigenlijk alles is klaar voor de babykamer, nog een paar kleine dingetjes. Wil in week 36 het laatste klaarzetten en de zh koffer pakken.

@mamavandewi, oh wat schiet het alweer op he, de echo. Klinkt inderdaad als een positief teken, misselijkheid en moe.

Wat het pb-tje betreft. Als je hier praktisch langskomt vind ik het wel gezellig om samen te gaan. Het gaat zo goed, dat ik inmiddels prima in staat ben om zelf te rijden, dus noodzakelijk is het zeker niet. Kijk maar wat jou het beste uitkomt. Qua tijd maakt het mij ook niet uit. Ik denk dat Karin maar moet zeggen wat ze het liefste heeft. Vind het echt onwijs leuk om jullie weer te zien. Ben ook onwijs benieuwd hoe het met Berretje gaat, heb al lang niets meer van haar gehoord.

Morgen weer naar de gyn, verwacht er eigenlijk niet zoveel bijzonders van. Wil het wel graag over de bevalling hebben, wensen enzo, en kijken of ik nog een keer een rondleiding kan krijgen. Een deel van het ziekenhuis ken ik wel, maar niet dat deel waar de kleintjes geboren worden.

Tot snel! Liefs,
    Sil

14. MamaSmurf

MamaSmurf Niet meer actief

zal aan je denken en duimen dat alles goed is maar daarin heb ik alle vertrouwen. kan me heel goed voorstellen dat je onwijs zenuwachtig bent. gaat er iemand met je mee?

xxx

15. C78

C78 Niet meer actief

Mijn hubbie gaat mee morgen :D

Sil, ik kan je wel oppikken... ook wel zo gezellig! Ik neem trouwens wel Dewi mee, ik ben altijd alleen thuis op zaterdag.
    Hoe is het gegaan bij de gyn? Heb je nog even rond kunnen kijken in het ziekenhuis?
    Wel spannend hoor... nog een week of 6 :) Het gaat hard!

16. silsa

silsa Bekend lid

21 sep 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Fijn dat je man erbij is morgen! Komt nu echt dichtbij. Ga duimen voor een super mooi kloppend hartje voor je, komt vast goed. Je laat het wel even weten he! Zit je nog steeds bij opp....? Hij nam toen heel fijn alle tijd voor de echo.

Leuk dat Dewi er zaterdag bij is! Alle kleintjes erbij. Ook gezellig om samen te rijden!

Ik moest vandaag naar Voorburg. Er is blijkbaar elke vrijdag een rondleiding in Delft, ga deze week meteen maar even kijken. Wel beetje over de bevalling en mogelijkheden gesproken.
    Kleine doet het nog steeds super, was op de grote teen aan het zuigen haha. Loopt een weekje voor qua grootte. Ben zo benieuwd, gezichtje al een tijdje niet goed kunnen zien. Mannetje begint ongeduldig te worden omdat hij zo nieuwsgierig is haha. Van mij mag het nog eventjes blijven zitten. Vind de zwangerschap nu zo lekker gaan, nog even van genieten.

Liefs

17. C78

C78 Niet meer actief

Fijn dat alles nog goed gaat!!

Ik heb opp... al een tijdje niet meer. Ik ben nu bij de hoofd gyn zelf. Ik had daar net een afspraak om over IVF te praten. Gelukkig was dat niet nodig!

18. silsa

silsa Bekend lid

21 sep 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Ha meiden,
    Hoe is het? We zijn lang niet in dit topic geweest,.. Tweede pagina. Leuk dat we elkaar bijna weer zien.

@mama van dewi, hoe gaat het met je? Wanneer heb je eigenlijk weer een echo? En ga je ook al naar de vk?

@Karin, hoe is het met je? Ben zo benieuwd hoe het gaat met jou en de kleine Nathan. Leuk om jullie (weer) te zien.

Mannetje wordt echt ongeduldig haha. Ik dacht in eerste instantie nog, prima als we tot 42 weken moeten wachten. Is natuurlijk nog steeds prima, maar liever wel wat eerder haha. Gaat aan de ene kant nog steeds beter maar aan de andere kant toch wat nieuwe dingetjes, rugpijn, vocht vasthouden en last van been daardoor. Begint ook echt wel heel krap te worden hierbinnen.
    Woensdag weernaar de gyn. Zal de kleine inmiddels 6 pond zijn...
    Ben zo nieuwsgierig, jongetje, meisje??? Hoe ziet hij/zei eruit?
    Ben aan het dromen van de bevalling haha. Nog even geduld hebben...

Tot snel, Liefs

19. C78

C78 Niet meer actief

Silsa, het komt ook wel echt dicht bij nu!!!
    Spannend hoor :) Ik ben ook benieuwd of je een zoon of dochter krijgt :D

Ik zou met 12 weken weer een afspraak bij de gyn hebben. Zijn agenda is alleen erg vol. Mijn oude afspraak van 7 oktober stond nog dus de assistente raadde aan die te laten staan... Ik ben dan 10 weken.
    Ik denk dat ik dan overgedragen wordt aan de vk (dat zou met 12 weken zijn...) Ik denk dat ik de vk morgen alvast even bel.

Tot vanmiddag!!

Deel Deze Pagina