Bloedverlies bij 4 weken en 3 dagen

Discussie in 'Miskraam' gestart door Vriesje, 17 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vriesje

Vriesje Bekend lid

21 dec 2008
    784
    0
    0
    Officemanager
    Amsterdam
    Ik ben vandaag 4weken en 3 dagen zwanger. Gister was ik er van overtuigd dat het mis ging. Ik had vrij veel ( wel minder als een normale menstruatie) helder rood bloedverlies met ook wat kleine stolseltjes. Vanmorgen was het al een stuk minder en nu alleen een heel klein beetje bij het afvegen. Ik heb een icsi traject achter de rug en er zijn er 2 terug geplaatst. Is er nog een een kleine kans dat er nog wel iets zit? En heeft en dan zin om een test te doen om te kijken of hij lichter is geworden? 7 oktober heb ik een echo, kan ik voor die tijd nog iets doen?
    Iemand hier ervaring mee?

Ps ik heb overigens geen kramp.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nu een test doen heeft weinig zin: ook als alles mis is gegaan, test je nu nog positief. Je kunt wel nu testen en dan met 3 dagen weer en dan met 3 dagen nog weer eens, omdat je dan meestal wel zicht krijgt of een streepje lichter wordt of donkerder, (of enkel sneller/langzamer verschijnt).
    Verder zou ik maandag je gyn even bellen. Vroege echo's zijn lastig, omdat er weinig op te zien is, maar er zijn gyns die weten waar ze naar moeten kijken, dus als jouw gyn er daar een van is, kun je al wel vroeg even checken hoe en wat...
    Sterkte, hopelijk valt het mee!

3. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Helaas kan ik je niet iets positiefs vertellen. Ik heb exact hetzelfde gehad. 2 dagen gevloeid zonder kramp (wel hoofdpijn) en weinig stolsels, maar wel direct daarna al negatief getest, waardoor ik wist dat het echt over is.
    De vk vertelde me trouwens dat de kans groter is dat je nog positief test, ook al is het een mk.
    Ik hoop echt voor je dat het anders is, maar heb niet veel hoop voor je:(. Bel de vk en vraag om een echo; dan heb je iig zekerheid.

liefs Susy

4. Vriesje

Vriesje Bekend lid

21 dec 2008
    784
    0
    0
    Officemanager
    Amsterdam
    Dag dames, bedankt voor jullie reacties. helaas spreken jullie uit ervaring zie ik.
    Zaterdag overdag geen bloedverlies en in avond wel weer helder rood. Zondag en maandag alleen een klein beetje bruin bij het afwegen. Test is vanaf vrijdag alleen maar donkerder geworden. En mijn borsten voelen nog gespannen. Ik weet dat de kans groot is dat het mis is, maar toch blijft er ergens achter in mijn hoofd nog een beetje hoop bestaan. Gyn bebeld en ik mag helaas niet eerder komen voor een echo. Nu dus 2,5 in de stress.

5. littleladybug

hey meid, wat vervelend dat je pas over 2,5 week een echo hebt! Aan de andere kant heb je dan ook zekerheid. Al zou je nu een echo hebben, is het de vraag of er überhaupt wat op te zien is. en al zou er wat te zien zijn, dan weet je nog steeds niet of het goed gaat...

maar je testen worden donkerder zeg je?? Misschien is er dan toch een beetje hoop...

6. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    ik duim heel hard voor je!!!

7. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Helaas is er niks wat je kan doen.. Het enige wat je kunt is echt afwachten. Heel vervelend (believe me, i know!).
    Je zou kunnen testen om te kijken of de test lichter wordt maar hij zal, ook als het mis is, nog wel positief zijn. Verder zou ik vragen om eerder voor een echo te mogen, bij zon pille zwangerschap is er indd nog niet veel te zien maar een gyn zou wel moeten kunnen zien of er nog iets van een zwangerschap zichtbaar is. Het feit dat je niet veel bloed en geen krampen hebt zegt ook niets, had ik ook niet bij mijn 2e miskraam en toch was het mis. Sterkte meis ik hoop dat alles alsnog goed komt :(.

8. littleladybug

Dat hoeft dus niet helaas. Ik heb bij mijn oudste een echo gehad met ruim 4 weken en toen was er echt nog niets te zien...(een halve week later was er alleen een vruchtzakje te zien en paar weken later en kloppend hartje;))
    Dus daarom heeft het ook nog niet zoveel zin

9. Vriesje

Vriesje Bekend lid

21 dec 2008
    784
    0
    0
    Officemanager
    Amsterdam
    Afwachten dus. Ik ben blij dat ik een weekje vrij ben, want anders had ik me echt niet kunnen concentreren.
    Net natuurlijk nog even getest, en de teststreep is nu donkerder dan de controle streep. Schiet mij maar lek..........

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat ie donkerder wordt, geeft iig wel wat hoop. Als ie lichter zou worden, zou je zeker weten een miskraam hebben gehad.
    Nu kan het dus alsnog beide kanten op...
    Sterkte nog even met afwachten, zware tijden zijn dat :(

11. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Heeel veel sterkte met afwachten.
    Echt erg om zolang in onzekerheid te moeten zitten..
    Hoop dat je over 2,5 week een prachtig hartje mag zien kloppen.
    En dat de testen donkerder worden lijkt mij redelijk hoopvol..

Veel sterkte!

12. Vriesje

Vriesje Bekend lid

21 dec 2008
    784
    0
    0
    Officemanager
    Amsterdam
    Bedankt voor julie medeleven meiden!

13. Fipo

Fipo Actief lid

14 aug 2011
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg bij mijn zwangerschap bloedverlies in de 5e week. Ook helderrood met stolsels. In het begin weinig, tussendoor bruin bloedverlies en regelmatig ineens een hele heftige bloeding waarbij het bloed er uit stroomde. Dit duurde tot de 14e week, ineens stopte het. Er is nooit een oorzaak gevonden, maar kindje groeide goed en hartje bleef kloppen. Ditzelfde kindje zit nu alweer op school....

Het grote verschil met mijn miskramen vond ik, dat ik bloedverlies had, maar geen buikpijn. Bloedverlies in combinatie met buikpijn is over het algemeen een heel slecht teken.

Houd moed!

14. Vriesje

Vriesje Bekend lid

21 dec 2008
    784
    0
    0
    Officemanager
    Amsterdam
    @ fipo
    Nou dat geeft de burger moed.
    maar lees ik het nu goed, denk je dat je alweer een miskraam hebt?

15. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    luister naar je gevoel.
    ik heb bijna 4 mnd geleden een miskraam gehad met bijna 11 wkn( was bij 6 wkn gestopt)
    ik had er vanaf het begin af aan geen goed gevoel over, dus toen ik met week 6 bloedverlies kreeg dacht ik, zie je wel.
    het bloedverlies was niet veel en stopte snel waardoor ik weer hoop kreeg. ik mocht ook niet eerder een echo. met 8 wkn hield ik t niet meer en heb gewoon zelf een afspraak gemaakt.ik kon niet genieten van mn zwangerschap.
    daar bleek t idd niet goed. ik vond het vreselijk, maar was blij dat ik t wist.
    mn testen werden overigens ook steeds donkerder en kreeg steeds meer klachten
    wil echt niet je hoop de grond in boren, hoor.
    ik hoop natuurlijk dat t bij jou wel goed zit!
    heel veel sterkte deze tijd. vreselijk om te moeten wachten!
    xxxx

16. Fipo

Fipo Actief lid

14 aug 2011
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Vriesje Ik ben inderdaad zwanger en om het voor mezelf behapbaar te houden had ik besloten dat er 2 opties waren: of het werd een kindje, of het werd een miskraam. Als je er 5 hebt gehad is de kans nu eenmaal ontzettend groot dat er weer een miskraam volgt.

Intussen ben ik 10w3d zwanger en gaat het nog steeds goed. Het blijft nog wel even afwachten, we zijn er nog niet, maar wie weet wordt dit toch wel kindje nummer 3!

17. Vriesje

Vriesje Bekend lid

21 dec 2008
    784
    0
    0
    Officemanager
    Amsterdam
    @ tresje
    wat een naar verhaal meis, en heel vervelend da je nog zo lang moest doorlopen.Hoe gaat het nu met je?

@fipo
    ik hoop zo voor je dat het nu goed gaat. je schiet al wel op. Ik hoop dat je snel goed nieuws krijgt.

Ik voel me r steeds meer zwanger en de testen worden steeds donkerder. Als het zo vroeg mis gaat da kan je HCG toch niet zo veel stijgen? de streep verschijnt al met het doorlopen en is binnen 10 seconden donkerder dan de controle streep.

18. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    vriesje, ik hoop voor je dat je snel duidelijkheid krijgt!
    die onzekerheid is vreselijk!

met mij gaat t redelijk. ben anderhalve week geleden alsnog gecuretteerd( bijna 4 mnd na miskraam!!)
    mn hcg zakte niet goed, had nog steeds een positieve test!
    dus tja...zo raar kan het lopen.....
    maar het schijnt niet vaak voor te komen hoor!
    ik hoop dat het nu goed is. krijg donderdag uitslag vh weefsel dat ze weggehaald hebben en vlgd week weer bloedprikken.
    dan hoop ik na 5 mnd eindelijk hcg-vrij te zijn!!
    xxxx

19. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Vriesje, hoe gaat het nu? Is het bloeden nu helemaal gestopt? Duimduimduim!

20. Vriesje

Vriesje Bekend lid

21 dec 2008
    784
    0
    0
    Officemanager
    Amsterdam
    @ tresje
    Wat een toestand meis. Ik hoop dat je snel definitief achter je kunt laten. Sterkte!

@juulzon
    Sinds vorige week zondag geen bloed meer. Testen nog steeds donkerder. ik heb besloten netjes af te wAchten tot de echo. Maar houd we, goe in de gaten of ik geen kramp krijg enz.
    lief dat je kwam checken!

Groetjes vriesje

Deel Deze Pagina