voordat hun sperma weer is 'bijgevuld' nadat ze zijn klaargekomen? Ik heb erop gegoogeld.. en de ene zegt 48 uur en de ander zegt 5 dagen... wie weet het antwoord? en ze zeggen altijd dat je het beste om de dag kunt vrijen als je zwanger wilt worden.. werkt het dan juist averechts als je wel elke dag vrijt?
Ons wordt drie dagen onthouding aangeraden voor een IUI, dus zoiets zal het wel zijn denk ik. Maar ik zou je echt aanraden dat je, zolang het kan, het gewoon moet doen als je echt zin hebt. Anders wordt het geforceerd en is de lol er heel snel af.
Hier moest ml juist 24-36 uur voor de IUI nog een zaadlozing gehad hebben voor de beste kwaliteit. Hij was niet verminderd vruchtbaar, wellicht speelt dat ook mee..
Wij weten dat mijn man goede kwaliteit sperma heeft maar dat ze niet zo snel zijn.. ik vraag me nu af wanneer we het beste kunnen klussen voor het beste resultaat als ik mijn eisprong heb.. moeten we dan elke dag? Om de dag? Om de 36 uur? Wat denken jullie?
Misschien kun je in jouw geval deze vraag even bij de vk op het forum stellen. Weet zij het ook niet precies kun je misschien dit aan een gyn telefonisch vragen. Hier heb ik al gemerkt dat iedere dag seks in ieder geval nog geen resultaat heeft gekregen vandaar deze ronde om de dag.
Het kan zo'n 24/36 uur duren voor je man weer vers sperma heeft. Vandaar word het aangeraden om om de dag seks te hebben.
Het duurt twee dagen. Dat de zaadvoorraad na 24 uur is bijgewerkt klopt niet. Er is uiteraard wel nieuw zaad aanwezig, je kunt dus als je wil best elke dag vrijen, maar er zullen minder zaadcellen aanwezig zijn.