Hallo, Ik vroeg me af hoe jullie kindjes slapen nu het kouder is s,nachts, die van mij in pyamaatje en een lekkere dikke slaapzak met lange mouwtjes en als ik hem in bed leg leg ik ook nog een dun dekentje met lakentje over hem heen maarja die gaat er natuurlijk weer vanaf met het draaien. Ik heb een dekbedje liggen maar waneer mag ik die in zijn bedje doen en een kussentje ik heb geen idee. Ik hoop dat iemand dit weet alvast bedankt voor het antwoord
Hoi mijn zoontje slaapt in een pyamatje met een lekkere dikke slaapzak met mouwen s'nachts en overdag een tussenslaapzak zonder mouwen, er ligt een dekentje in zijn bedje deze gaat eroverheen om te startten maar beland meestal ergens onderin. een dekbed en kussentje is volgens mij pas vanaf 2 jaar. ik heb er zelf ook 1 in de kast liggen er staat vanaf 1 jaar op. maar ik heb bedacht dat ik hem pas ga gebruiken als het bedje omgebouwd owrdt dus dat de spijlen eruit gaan en een uit bed val plankje eraan zit. duurt nog even gelukkig het gata al zo snel
Onze dochter slaapt in pyama en dikke slaapzak... Afgelopen week toen het zo koud was, romper met lange mouw eronder ipv korte mouw en een dekentje
Mijn mannetje slaapt in een romper met lange mouwen, een velours pyamaatje ( broek en truitje) en een dikke slaapzak met mouwen ( van de hema) en dan s nachts de mouwen over zn handjes heen en dan een laken en een dubbelgevouwen deken. Het was hier van de week 17 graden op zn kamertje.... en nu 19 maar het voelt wel heel erg koud en kil... brrrr xxx
een dekbed en speciaal kinderkussen wordt afgeraden onder de 2 jaar ivm met een verhoogde kans op verstikking of wiegedood. onze jongste heeft een hemd met lange mouwen aan en een pyama en een slaapzak met mouwen van ISI, die vind ikzelf eht beste. daaroverheen een katoenen deken in een dekbedovertrek van onszelf zodat je de zijkanten goed kan instoppen.
Onze jongste (20 maanden) slaapt in een romper en pyama van badstof en onder een lakentje en 2 dekentjes, zij slaapt nog bij ons op de slaapkamer en het raam staat een kiertje open en de verwarming niet aan snachts, lekker frisjes op de slaapkamer dus. De oudste twee (3 jaar) slapen in een romper en een gewone pyama (geen idee hoe die stof heet, is dat soort t-shirt met lange mauwen stof katoen?) onder een lakentje en 2 dekens. Bij hun staat overdag het raam op een kier, bij het naar bed gaan gaat die dicht en de verwarming brandt altijd ietjes zodat het 'behaaglijk' is zegmaar. Dekbedden worden afgeraden om onder de 2 jaar te gebruiken. Maar je mag het natuurlijk als jij het wil al vanaf de geboorte gebruiken . Liefs Hanneke.
Mijn dochter slaapt in een romper met korte mouwen, pyjama en puckabag. Voor afgelopen nacht eigenlijk alweer iets te warm.
gwendolyn@ puckabags zin inderdaad behaagelijk warm en al snel heeft je kindje teveel aan dat klopt. ik vond ze vooral ind e winter ontzettend fijn.
Mijn dochtertje slaapt op dit moment naast mij in bed (ben op bezoek bij m'n moeder), altijd in haar dagelijkse kleertjes (rompertje lange mouwen, truitje/broekje of kruippakje, sokjes), ingewikkeld in een fleece dekentje, en het dekbed tot op haar middel. Slaapkamer is verwarmd, temperatuur varieert van 17-20 graden. Overdag leg ik haar ook zo te slapen. Ik weet dat het advies voor een dekbed vanaf 2 jaar is, maar het gaat goed met mijn meisje en een dekbed. Ze kruipt er niet onder, ze kruipt eerder omhoog. Daarom heb ik een opgerolde handdoek boven haar hoofd gelegd, zodat ze niet tegen het hoofdeinde kan stoten.
Onze jongste 12 weken oude slaapt in een dik fleece pakje in een lodger wikkel deken. De oudste van 4 jaar slaapt gewoon onder een dekbed.
Ik twijfelde gisteravond al of ik haar de pyjama moest aantrekken of niet, daar ze ook een romper met lange mouwen aan had. Achteraf denk ik, had ik nu alleen maar haar pyjama broekje aangetrokken was warm zat. Nu ligt ze alleen in een romper te slapen in de puck. Warm zat Wel vind ik ze erg fijn in gebruik (echt een pracht product), maar kan me niet voorstellen dat ze er met 2 jaar nog in passen. Lijkt me zo krap bij de schouders.
lange mouw romper, truitje, broekje dikke sokjes en winterslaapzak zonder mouwen!....dekentje dubbel gevouwen met laken tot zn middel!
Hier romper lange mouwen,pyama en dan de combisleeper..ideaal!!Geen gedoe met dekentjes meer,die laat ze toch niet zitten.Gemiddeld temp op kamer is 18 graden.
Hmmm.. Doe ik mijn dochter te veel aan? Normaal gesproken een pyama met rompertje korte mauw, 1lakentje en 2 dubbelgevouwen dekens. Afgelopen nacht had ik het zelf ijskoud dus heb ik haar ook meer ingepakt. Pyama, truitje er onder met lange mauw, rompertje korte mauw, majo en 2dekens. De eerste keer dat ze zo goed en veel geslapen heeft zonder veel huilen. Is dit te veel??
Ben ik echt de enige die het allemaal zo overdreven vind? op de kamer van m'n dochter is het 10 a 11 graden snachts ( we hebben geen verwarming ), en ze heeft gewoon dr romper en pyama en sokken aan en een winterslaapzak zonder mouwen... ik lees hier allemaal van dikke slaapzakken met mouwen met 2 dekens en alles... hebben de kindjes het niet veeeel te warm?
ligt dnek ik aan het kindje...de mijne moet ik nu wel dikker kleden..aangezien hij van 21 tot 9 uur slaapt....dan koel je snel af...als een baby nog niet draait enzo... maar als ie nog om de 3/4 uur zou komen, zou ik em wel dunner kleden...
nee met 2 jaar past ze er niet meer in. je hebt 3 soorten de piep, de minie en dan krijg je een soort gewone slaapzak welke wij nooit hebben gekocht omdat ze bijna 90 euro zijn geloof ik uit mijn hoofd. de tweede maat heeft ritsjes opzij zitten waarmee je ze geleiderlijk kan laten wennen aan het wat losser slapen. zodra je kleintje agat draaien en dat komt sneller dan je denkt mag ze niet emer ind e puckabag. dan wordt hij gevaarlijk omdat ze niet met de armpjes kan bewegen. dat kan dus wel als je de ritsjes opendoet en de armpjes erdoor doet en zo kan ze de mini toch nog een tijdje gebruiken. voor ons was uiteindelijk de stap naar de ISI slaapzak maar een drama van een week. toen was hij eraan gewend. en ook het wennen aan de armpjes door de ritsen was even drama. maar daar zijn we s'middags mee begonnen al een aantal weken voordat hij echt ging draaien.
als je zegt dat ze voor het eerst lekker doorgeslapen heeft heb ik de neiging om te zeggen dat ze niet teveel aanhad. het lijkt wel veel zoals je het opnoemt maar ik ken jou huis niet. je kan in het nekje voelen of ze eht behaaglijk heeft als het echt klam is en de haartjes worden wat nattig dan heeft ze het echt te warm. het rugje wordt dan vaak ook wat klammig.