M'n dochtertje heeft een bult achter haar oor. Was klein maar word steeds groter. Doe dr even een fototje bij, is dit idd een lymfeklier? Ga morgen ook wel even langs de ha aangezien ze al veel gezondheids problemen heeft.
mijn zoon heeft ook zo'n knobbel, al een paar jaar. Zo groot als een knikker maar groeit gelukkig niet verder. Volgens de huisarts een gezwollen lymfeklier.
Tnx goed om te weten dat dit een lymfeklier is. Paar dagen terug zag je nog niks voelde ik alleen een bolletje dus maak voor morgen maar even een afspraak.
Hier ook al eentje een paar maanden. Eerste diagnose was lymfeklier. Moest vanzelf wegtrekken. Later nogmaals contact gezocht omdat het dus niet minder werd en moesten we weer langskomen. Diagnose nog steeds lymfeklier. Wel heeft ze ons voor een echo naar het ziekenhuis gestuurd voor uitsluitsel en geruststelling. Was er zelf niet echt ongerust over maar denk dat de ha zelf bang was voor een verkeerde diagnose haha. We konden dezelfde dag nog binnenlopen voor de echo en bleek idd een klier te zijn. Wel fijn om definitief uitsluitsel te hebben.
De ha heeft vandaag ook bevestigd dat het een lymfeklier is maar hij moet niet niet groter gaan worden/rood gaan zien of er meerdere krijgen. Heb dochtertje dus even gecheckt (heeft de ha niet gedaan) maar in dr nek zitten ook nog een paar grote en in de liesjes voel ik wat kleintjes. Hou t even in de gaten.
Ja sommige kindjes zijn lymfklier gevoelig. Hier ook. Vanaf de geboorte zit er 1 op het hoofdje, die groeit iets als ze verkouden is, maar als ze fit is is hij weer gewoon het standaard buitje. Ze heeft er ook al eens 1 flink ontstoken gehad toen ze pfeiffer had en daar moest ze antibiotica voor, toen was haar nekje ook echt 2 keer zo dik, zo gezwollen. Dus gewoon goed in de gaten houden. Net zoiets als moedervlekjes, die mogen ook niet ineens zomaar veranderen