die 210 is heel normaal hoor, volgens iedereen om me heen. Bovendien krijgt jou kleintje al veel meer tussendoor dan mijn meiske. Ze is nu van 4 naar 3 flessen gegaan. Ik heb een flinke meid en ze zit heel mooi op haar gewicht. Ze heeft dus gewoon wat meer nodig. Geloof me, ik hou echt haar gewicht in de gaten hoor. Ze drinkt deze flessen ook echt helemaal op. Dus ze heeft het echt wel nodig, als ze volzit dan schudt ze nee of duwt haar fles weg. Ik ken baby's die zelfs op 230 zitten! Het hangt er natuurlijk erg vanaf hoe groot en zwaar of hoe klein en licht je kindjes is. Bovendien drinkt ze nu nog geen ander vocht, daar ben ik haar nu langzaam aan het laten wennen. Dus minder melk komt waarschijnlijk vanzelf wel.
Uh, mijn dochter is + 1 op de curve in lengte en gewicht... Een grotere fles is heel vaak gewenning. Je hoeft haar gewicht niet in de gaten te houden. Babies kunnen niet te dik zijn (behalve als je ze volstopt met suiker en verkeerde vetten). Het ging mij erom dat de richtlijn voor ongeveer 7 maanden 600 ml is... je zit daar ruim boven. 3 flessen is prima maar de hoeveelheid is in z'n totaliteit gewoon nog groot. Mijn dochtertje eet ongeveer 150 gram fruit en 80 gram groenten.. zoveel is dat dus niet. Vergelijk is trouwens niet bepaald handig.. alle kindjes zijn anders.. Het gaat om de richtlijn voor de hoeveelheid opvolgmelk. En als je wilt dat een kindje meer gaat eten van de vaste voeding dan moet je melkvoedingen naar beneden brengen.
Jelmar krijgt 2 flessen va 180 en 1 van 150cc Maar zoontje van mij baas inderdaad flessen van 240!?? Maar goed, die zit dus ook al bijna op 10 kg! Is een weekje ouder dan jelmar
Als ik 230cc drinken naar binnen giet, zit ik ook bomvol, het is gewoon niet gezond. Bedenk dat een babymaagje zo groot is als een kleine mandarijntje. En kijk dan eens naar die fles... Een baby van 6 maanden mag 800cc zuivel. Een baby van 12 maanden 300cc. Reken zelf maar uit hoeveel minder je dan per maand gaat geven. Wel vind ik dat een kind van 6,5 maand dat nog amper bijvoeding eet en vrijwel niks anders drinkt de 7e maand nog gewoon de max kunstvoeding kan krijgen. Die blijft tot 1 jaar de hoofdvoeding.
@cygnet: wat bedoel je met die flessen zoveel?? ik heb jou schema uitgerekend en jij komt volgens mij uit op 700cc en zij komt met die 3 flessen uit op 705cc waarom is het dan teveel?? of bedoel je dat ze per fles teveel geeft voor de inhoud van het maagje en ze beter kan verdelen over 4??? ik snap niet precies wat je bedoelde maar was even nieuwschierig hier, eentje van ietsje ouder maar nog maar 3 flessen: 1 van 170cc 1 van 150cc 1 van 200cc tussendoor wel de hoeveelheid 6 mnd pot van zowel fruit als groente met een toetje na en over de hele dag hoogstens nog 20cc diksap.
Haha wat grappig, hier precies hetzelfde gehad! Die bloemkool was echt goor, Lisa vond dat ook. De bruine bonen met appel vind ze heerlijk, maar is ook 50% appel en 25% bruine bonen geloof ik, dus eerder appel met bruine bonen .
Als de potjes van 4 maanden goed gaan, kan je ook wel over naar de potjes van 6 maanden (even naar de allergenen kijken inderdaad). Die van olvarit (heb er vanavond 1 gebruikt) zijn een stuk dikker en zonder stukjes.
Dat had ik inderdaad ook, volgens mij valt het wel mee met wat ze krijgt. Maar ik zal inderdaad ook echt wel kleinere flessen gaan geven. We kunnen het over een paar weken wellicht eens gaan uitproberen. Ik ga niet terug naar 4 flessen, omdat Eva nu met het nieuwe programmaatje het prima doet en veel beter slaapt verdeeld over de dag. Daarbij ben ik van mening dat als ik 4 flessen van bijv 180 zou geven, ze meer krijgt als met 3 flessen 210. Over een paar weken zal ze ook wel wat minder gaan drinken, en dan probeer ik ook gewoon 3 van 180 te geven. Het eten van de hapjes gaat steeds beter, dus dat komt echt wel goed. Ik laat altijd ruim tijd tussen hapje en fles zitten. Zodat ze ook echt wel wat trek heeft. Ik zal het ook eens met het consultatiebureau overleggen a.s. dinsdag. Ja niet alle kinderen zijn gelijk, @cygnet, maar dat heeft ook met flessen te maken. Eva is niet dik, maar een volle baby. Ze woog bij haar geboorte 4208 gram. Daarbij is Eva echt een meisje dat heel goed aangeeft wanneer ze vol zit. Ik ben dan van mening dat met het oprekken van dat maagje wel mee zal vallen. Als wij vol zitten eten we ook niet meer, toch?
helaas... werkte het maar zo.. alleen bij bv werkt dat. Het overgrote deel van de mensen in Westerse landen eet te veel tot veel te veel en zijn daarom ook te dik. Dit is natuurlijk deels door de hoeveelheid vetten en suikers maar zeer zeker ook door overeten. We leren heel snel af om goed te luisteren naar ons lichaam. Dit afleren begint als op zeer jonge leeftijd (dit is een van de voordelen van langdurige borstvoeding VIA de borst) 700 ml is niet zo zeer te veel als wel dat de flessen gewoon aardig groot zijn. Babies leren heel makkelijk aan om zoveel te drinken terwijl het de vraag is of ze het echt nodig hebben (optie dus open houdend dat dat WEL zo is) Mijn dochtertje zit inmiddels op 2 x 180 (deze zal ze houden tot 1 jaar) en 1 x 150 en die zal snel gaan vervallen. Ze eet inmiddels een hele boterham (in een week tijd) en daarbij drinkt ze thee. Oftewel: ontbijt: 180/6 + bambix + fruit lunch: 1 boterham + fruit + thee tussendoor: 150 / 5 (dit zal vervangen worden door tussendoortje + drinken) avondeten: 125 gram groenten avondfles: 180/6 (soms met rijstebloem) 565 ml opvolgmelk nu dus en ik verwacht dat ze tussen 8 en 9 maanden op 2 flessen zal zitten.
Idd, wij overeten ons te snel in onze hectische wereld en Cygnet heeft gelijk dat bv-babies een voordeel hebben. Zij moeten moeite doen om melk uit de borst te krijgen, bij een fles gaat dat veel makkelijker. Wat er dus gebeurd is dat bv-babies een eerlijker seintje krijgen van 'ik zit vol'. Flessenbabies krijgen dat seintje pas als er meer, dus eigenlijk al teveel, binnen is gekomen. Daarom is het ook goed om rustig te eten en goed te kauwen. Tweede voordeel van borstgevoede babies is dat er geen fles leeg moet vanwege de benodigde voedingstoffen/hoeveelheid vocht (igv kunstvoeding). Bovendien stuurt mama die fles die ze toch graag leeg ziet gaan, een bv-baby kan stoppen met drinken wanneer hij wil. Ik hoef nooit te zeggen: 'hij laat 50cc staan', want ik heb geen maatstreepjes op mijn borsten en vetrouw erop dag mijn ventje stopt met drinken als hij voldoende heeft. Hier mag hij van ander eten ook zoveel pakken als hij wil en dus stoppen als hij zelf wil, hier hoeven geen borden leeg.
ahhh ik begrijp het. Ik ben zelf ook van mening hoor om de flessen te gaan verlagen. Maar ik wil het rustig aan doen, ze moest nu eerst al wennen aan hapjes en diksap, haha. Alles rustig aan. Even een update, ze hapt nu ontzettend goed! Ze heeft het helemaal door! Haar fruit vind ze het lekkerst en we hebben nu ook potjes voor 6 maanden. Dus het gaat super. Ik ben van plan (morgen gaat ze weer naar het consultatiebureau, dus ik vraag het ook meteen) om de komende dagen haar flessen langzaamaan te verlagen. Volgens mij heeft ze ook wel genoeg aan 3x 180. Maar het gaat dus goed, alleen van het diksap moet ze nog niet veel hebben. Misschien roosvicee proberen en zorgen dat het niet te koud is, lol. Ze hapt nu erg goed en doet soms haar mond open van is leeg, kom maar met meer, haha.