Ik denk dat ik vrijdag avond een soort van innesteling gevoeld heb, een felle steek in m'n baarmoeder. De zondag ervoor de eisprong gevoeld. Nu heb ik al sinds vrijdag steekjes in m'n baarmoeder en straalt uit naar mijn borsten, die zijn gevoelig, het kan natuurlijk ook door de verandering van hormonen komen daar ben ik mezelf bewust van. Wie heeft ook zoiets gehad en bleek het de innesteling te zijn? En hoeveel dagen na deze innesteling hebben jullie getest?
Ja precies dat was ik zo en zo al van plan maar vroeg me ook af vanaf wanneer maak je nou precies hcg aan, vanaf bevruchting of vanaf innesteling.
Vanaf bevruchting maak je hcg aan maar het is ZO weinig dat het pas na 14 dagen (bij uitzondering eerder) na bevruchting op tests te zien is. Innesteling kan je niet voelen (ookal zeggen mensen hier van wel; dat is dan toeval; nagevraagd bij fertiliteitsexperts). Na bevruchting gaat de eicel naar de baarmoeder en komt daar 4 dagen later aan. Dan blijft het nog even zweven voor het innestelt; dat is 7 dagen na bevruchting. Gewoon 14 dagen na eisprong testen.
Klopt, innesteling kun je echt niet voelen. Het is namelijk niet zo dat het eitje in één keer pats boem ingenesteld is, daar gaan dagen overheen. Dus één steek is niet de innesteling. Inderdaad zijn er vrouwen die er stellig van overtuigd zijn dat zij de innesteling hebben gevoeld, maar meestal is wat zij voelen het krampen van de baarmoeder als gevolg van hormonale veranderingen. Gewoon 14 dagen na ovulatie testen, ik zou niet voor NOD testen. Dat maakt erg onzeker als het wit blijft en geeft risico van enorme teleurstelling als het positief is en alsnog mis gaat (die kans is redelijk groot namelijk)...