Eerste ronde, lange cyclus.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Droppie123, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Droppie123

Droppie123 Bekend lid

12 jun 2007
    903
    0
    0
    kapster
    Zit nu in mijn eerste ronde en heb echt een lange cyclus.
    Heb al een paar tests gedaan, maar steeds negatief.
    Ben het wachten echt zat en ga ook steeds meer aan mezelf twijfelen.
    Wat als ik nou helemaal geen cyclus heb of zo.
    Ben wel 16 jaar aan de pil geweest.
    Moet van de ha volgende week weer een test doen en als die weer nega is dan moet ik bellen.

Wie zit er nog meer al zo lang in de wacht op een ongi of een positieve test?

2. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    He droppie

Hier nog een zoals je kan zien aan mijn banner. En ook nog een signalen dat de :evil: :evil: op komst zijn helaas. Heb dezelfde twijfels als jou hoor, wat als het nu al erg lang gaat duren voordat er uberhaupt een ongi komt. Wordt er depri van... Heb ook al diverse malen getest en ik hoefde geeneens bij de ha te komen want die zei aan de telefoon al doe nog maar een test en kom anders later maar. Ga dus morgen naar HA, ben benieuwd wat ze zal zeggen.

T is gewoon afwachten... :( :(

3. esther 7

esther 7 Bekend lid

18 jan 2007
    628
    0
    0
    hoi nou bij mij hetzelfde verhaal..
    geen posi testen en ook geen tekenen van ongi worden..
    het is echt balen maar ik ga maandag bellen als er nog niets is en dan toch maar eens kijken wat er aan de hand is.

liefs esther

4. Makkie

Makkie Niet meer actief

mijn eerste cyclus zonder pil duurde 11 weken! Ik ben na 9 maanden erachter dat ik PCO heb, dus vandaar dat het zo lang duurde.

Maar het kan zo zijn dat je lichaam moet wennen zonder pil en dat het daarom wat langer duurt. Veel sterkte verder, want ik weet dat het niet fijn is! Je wilt gewoon verder he?

5. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Hoi Allemaal,

Mijn eerste cyclus was redelijk normaal maar helaas houdt het daarmee op. Tot nu toe nog geen posi zwangerschapstest en de HA geeft aan dat we moeten afwachten. We volgen wel het advies even CD te gebruiken tot ik ongi ben aangezien er anders geen zekerheid is.

Afwachten dus maar, maar ik hoop voor jullie dat je gauw een posi test in je handjes hebt.

Groetjes,
    Krissa

6. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    Hallo Nance,

Ik ben 18 jaar non stop aan de pil geweest (Marvelon) en eind aug. 06 gestopt. Mijn eerste cylus duurde 59 dagen, vervolgens: 33, 37,37,54,35,28.

De cyclus na 35 begon direct met helder rood bloed, terwijl ik daarvoor eerst steeds 1 of 2 dagen donkerbruin bloed verloor. Ik had toen het idee dat mijn cyclus eindelijk weer normaal was, omdat het bloed direct rood was. Dat bleek dus ook; 28 dagen had ik vroeger altijd standaard.

Ik ben de laatste maanden aan het temperaturen geslagen; zo kan je zien
    wanneer je ovulatie plaatsvind en of je die uberhaupt wel hebt. Ik heb alles ingevuld op fertilityfriend.com.
    Kijk ook maar even in mijn album.
    Dankzij advies van andere forumleden en ook mede mijn eigen gevoel ontdekte ik dat mijn ovulatie waarschijnlijk dag 16 was.
    Daar heb ik de afgelopen maand rekening mee gehouden en zie het resultaat!

Maar wat ik wil zeggen, maak je niet te druk.
    Ga eerst eens temperaturen, daar kan je morgen al mee beginnen hoor! Je hoeft niet eerst je menstruatie af te wachten.
    Dan krijg je meer inzicht in je cyclus.

Heel veel succes en hoop dat je cylcus snel op orde is en dat het snel raak is!

Veel liefs

7. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    Hier nog iemand die al een poos aan het wachten is... echt irri! :x

8. Droppie123

Droppie123 Bekend lid

12 jun 2007
    903
    0
    0
    kapster
    He Boukje34 bedankt voor de uitleg.

Sunshine succes morgen bij de ha en laat even weten wat ze zei.
    Ben wel benieuwd.

Esther bij jou ook nog niks?
    We lopen wel lekker tegelijk.
    Kunnen we elkaar blijven steunen.
    Ik bel maandag ook naar de ha.
    Dan is het weer 2 weken geleden en hoop dat ik dan toch langs mag komen.

De rest ook heel veel succes met wachten en zullen we hier gezellig blijven mokken over het wachten.
    Met zijn allen mokken is toch altijd gezelliger dan alleen.

En ben wel benieuwd wat jullie ha zegt als je belt of erheen gaat.

9. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Als je net gestopt bent met de pil komt het vaak voor dat het een tijd duurt voordt je ichaam weer opgang is zegmaar. Het is echt niet gek dat de eerste ronde na de pil lang duurt. Het is echt een kwestie van afwachten. Hoe moeilijk het ook is.

10. laupio

laupio Bekend lid

9 mei 2007
    604
    0
    16
    Bij mij is het nu cyclusdag 114, pffffffff

11. laupio

laupio Bekend lid

9 mei 2007
    604
    0
    16
    Ik mag trouwens van de huisarts opwekken, maar ik ga eerst maandag naar een natuurarts, omdat ik liever niet gelijk weer met hormonen ga rotzooien

12. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Hee Droppie (en de rest)

Fijn dat je er een topic over geopend hebt.
    Ik ben 4 juli gestopt met de pil en zit nu op cyclusdag 45 :(
    Ben bijna 20 jaar aan de pil geweest (ook Marvelon) en toen ik 4 jaar geleden tussentijds gestopt was, had ik nergens last van en meteen een normale cyclus.
    Ik heb nu ontzettend last van ontpillingsverschijnselen, moeheid, pijnlijke borsten, ontzettende krampen en steken, verdikte tepels, duizeligheid, puisten, vieze smaak in mijn mond en ga zo maar door.

Waar ik wel blij om ben, is dat ik een paar weken terug ben gaan tempen. Het geeft mij heel veel inzicht in mijn cyclus, en nu kan ik een beetje inschatten wanneer mijn ei en ongi komen. En wanneer mijn ongi niet komt, kan ik testen.
    Heb trouwens afgelopen zondag getest, maar negatief. Was gewoon om eens uit te proberen en te kijken of ik niet toch zwanger ben. Ook zat ik 2 weken na mijn eerste temperatuurdip. Nu heb ik 10 dagen laten een 2de dip gekregen, dus ga ik vanaf dat punt over 2 weken weer testen.
    Geeft mij on elk geval wat houvast.

Ik hoop dat iedereen hier heel snel zwanger mag zijn!

13. Judy01

Judy01 Lid

16 aug 2007
    79
    0
    0
    Vervelend hè dat je je lichaam niet goed kent. Mijn eerste cyclus duurde 70 dagen. Ik dacht echt dat het nooit op gang zou komen terwijl 2 maanden nog best mee schijnt te vallen.

Ik hoop natuurlijk dat we jou zodadelijk roze in de lijst zien staan! Succes ermee en ik duim voor je.

14. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    hoi meiden!

mijn eerste cyclus heeft 210 dagen geduurd. Omdat ik eerst de natuur haar gang wou laten gaan heb ik 4 maanden gewacht en ben toen pas naar de huisarts gegaan. Die wou mij aan pillen zetten om een ontrekkingsbloeding te krijgen maar gelukkig had hij even overleg gepleegd met een gyn en die vertelde hem dat dat totaal geen nut heeft en dat ik langs moest komen op de poli. Met 6 maanden na het stoppen zat ik bij de gyn en die constateerde dat ik geen eisprong heb... dus aan de hormonen... niet echt prettig maar heb het er wel voor over.

meiden succes allemaal, ik hoop dat jullie wel gewoon ongesteld zullen worden maar maak jezelf niet gek door teveel zwangerschapstesten te doen, dure grap en het heeft toch geen zin, laat je eerst even onderzoeken door een gyn en daar vanuit stappen ondernemen of niet.

15. Droppie123

Droppie123 Bekend lid

12 jun 2007
    903
    0
    0
    kapster
    laupio wat is een natuurarts precies?
    Werkt die alleen met kruiden en dieeten of zo?

Freesia we zijn zowat tegelijk gestopt.
    Ik heb ook allemaal van die rare klachten gehad maar nu ben ik eigenlijk alleen nog maar moe, wat ook van het weer kan komen, en mijn borsten zijn wat groter.
    Ik doe staande werk dus als ik thuis kom dan heb ik echt een hele harde buik en die zit dan ook echt de hele avond in de weg.

Denise wat lang zeg 210 dagen!
    Dan zit je echt maar te wachten.

Judy inderdaad het kan 2 maanden duren en dan is het nog normaal.
    Heb vorige week de ha gebeld en die zei dat ik volgende week moest testen en dan weer kon bellen.
    Dan zou ik precies 2 cyclussen gehad moeten hebben en je kan er wel eens 1 overslaan in het begin.
    Maar het wachten duurt zo lang.
    Als je niet bezig ben met zwanger worden dan denk je steeds ''alweer ongi'' en nu zit je erop te wachten en nu komt het niet.

16. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Hallo,

Ik herken jullie verhalen. Ik heb ongeveer 11 jaar de pil geslikt en heb 2 jaar de nuvaring gebruikt. Toen ik daar mee stopte in januari kreeg ik eerst een ontrekkingsbloeding, gewoon zoals anders in een stopweek. Toen heeft het 60 dagen geduurd voordat ik weer ongesteld werd. Ik werd er ook echt onzeker door en heb ook meerdere keren de HA gebeld. Maar die stelde me gerust door te zeggen dat het echt vaker voorkomt. Als ik na 3 maanden nog niet ongesteld werd dan moest ik maar even bellen, maar dat is gelukkig niet het geval geweest. Ik heb in die 60 dagen ook vanalles gevoeld en er dus ook meerdere testen tegen aan gegooid, maar je lichaam is gewoon in de war omdat hij niet meer geregeld wordt door de hormonen die je binnen krijgt, maar hij moet het zelf gaan doen. Ik ben trouwens naar een accupuncturist geweest toen ik op 56 dagen zat en een paar dagen later was ik ongesteld. Ik heb toen ook vanaf dag 40 getemperatuurd en dat heb ik 3 cyclussen volgehouden. Maar bij mij was er echt geen peil op te trekken, kijk maar eens in mijn album, je kunt er echt geen eisprong uit halen. Ik heb na deze lange cyclus cyclussen gehad tussen de 27 en 33 dagen. De afgelopen cyclus ben ik op het einde gaan tempen en toen had ik voor de eerste keer een langdurige verhoging die ook netjes omlaag ging toen ik ongesteld werd. Ik ben deze cyclus dus weer aan het tempen om te kijken of ik nu wel een eisprong kan ontdekken. Ik denk dat de eerste maanden mijn lichaam nog aan het ontpillen was. Hopenlijk gaat het nu goed. Als ik de komende 2 of 3 cyclussen geen eisprong kan ontdekken dan ga ik langs de HA, maar ik heb het volste vertrouwen er in dat dat niet nodig is.

Het kan zijn dat je geen eisprong hebt, maar in jullie geval is de kans groter dat je lichaam nog aan het ontpillen is en dus flink van slag is. En ik snap jullie onzekerheid, dis heb ik ook echt heeel erg gehad. Maar het komt goed, al duurt het soms een beetje langer. Succes!

17. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Hee meiden,

Vanmorgen voerde ik mijn temp in, en fertility friend maakte er een derde ei van :(
    Het lijkt wel een 8baan.
    In mijn album kun je de kaartjes met verschillende curves zien voor wie het interessant vindt.

18. Fleur76

Fleur76 Actief lid

15 apr 2007
    167
    0
    0
    secretaresse
    Zuid Holland
    Ik herken ook veel in jullie verhalen.

Ik ben 14 april dit jaar gestopt met de pil.
    Me 1ste cyclus was 26 dagen, me 2de cyclus was 44 dagen en nu zit ik in de 3e cycclus, ik zit al op dag 84 (8 weken overtijd nu) IK heb ongeveer 14 jaar de diane pil geslikt.

ben ongeveer 5 weken geleden bij de huisarts geweest, en stuurde me weer naar huis, dat ik het af moest wachten, lichaam moet nu zelf het werk gaan doen en dat ik er niet teveel aan moet denken (makkelijker gezegd dan gedaan) als ik in sept nog niet ongesteld ben dan mag ik weer terug komen.

Je wordt zo onzeker van deze toestand. gaat van alles in je hoofd halen,
    Word ik ooit nog wel ongesteld, kan ik wel zwanger worden? ik word als maar ouder, hoe lang duurt het voordat ik van de 1ste zwanger ben?
    kan ik daarna nog wel een 2de nemen? (ik ben 31 mijn man 38) zijn we dan niet te oud ? etc etc
    ik denk dat de meeste meiden dit wel hebben al die onzekerhied. Ik probeer er niet al te veel mee bezig te zijn, zit ook niet zo heel veel meer op dit forum alleen in het begin heel veel.
    Af en toe dan lees ik mee en reageer ik als ik mij herken in de verhalen.

19. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Hallo meiden,

zou jullie nog even op de hoogte houden van mijn bezoek aan de HA. Nou dat was echt boeiend.....NOT. Werd doodleuk gezegd dat het gewoon wel even kon duren en dat ik het maar af moest wachten, geeneens een bloedtest o.i.d. werd gewoon weer naar huis gestuurd. Kreeg nog wel even een mededeling dat ze weleens van een geval had gehoord bij wie het wel 10 jaar duurde, 10 JAAR! Aah zit ik echt niet op te wachten, krijg de kriebels ervan!

Dus t gewoon weer afwachten, baal er stevig van! :( :( :(

20. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    @sunshine, jammer dat ze niks hebben gedaan bij jou maar een schrale troost, de eerste zes maanden doet het gros van de huisartsen helemaal niks! Het is k*t maar aan de andere kant moet je je lichaam wel de kans geven de draad weer op te pakken na het stoppen met anticonceptie dat is toch nog altijd beter dan dat ze je volstoppen met hormonen zonder dat het eigenlijk nodig was geweest. Succes en ik hoop dat je niet lang meer hoeft te wachten!

Deel Deze Pagina