Hoi, Ik heb even een vraagje. Mijn man en ik hebben besloten om ervoor te gaan voor een 2de kindje (Onze Rebecca is nu 13 maanden). Ik ben op 22 nov voor het laatst ongesteld geworden en heb daarna geen pil (Stediril 30) meer ingenomen. Weet iemand misschien hoelang het duurt totdat alles uit mijn lichaam is. Oja, btw toen ik zwanger werd met Rebecca had ik daarvoor een spiraaltje, vandaar dat ik niet echt weet hoe het zit met de pil. Ik heb wel een beetje rond gekeken op internet, maar ik vind ervaringsverhalen fijer. Groetjes
Dat verschilt nogal. Bij sommigen is het in maand 1 al raak. Anderen hebben een half jaar nodig. Hangt een beetje af van hoelang je slikt (maar niet lang gezien je andere kindje), en hoe je lichaam reageert op dat soort dingen. Ik had de laatste keer zo'n 3 maand na het ophouden weer een normale cylus (dat wil zeggen, net zo onregelmatig als eerder). Die had ik toen 2 jaar geslikt. Maar ik reageer vrij stevig op hormonen.
Je lichaam moet zelf weer op gang komen en zijn eigen cyclus gaan regelen. Hoe lang dit duurt verschilt gewoon per persoon, dus kan er geen zinnig antwoord op geven..
ik heb er ong 4 weken last van gehad.. maarja hoelang het echt duurt eer al die stoffen uit je lichaam zijn? Geen idee.. en is denk ik ook bij iedereen weer anders..
ik heb (gelukkig) helemaal geen last gehad van ontpillen. Ik werd gelijk na precies 28 dagen weer ongi
De eerste maand na het stoppen met de pil elke dag gruwelijke hoofdpijn gehad. Dus dacht dat het een maand duurde maar het heeft uiteindelijk 6 maanden geduurd voordat ik weer een normale cyclus had.
Ik heb geen enkele klacht gehad na het stoppen met de pil, en kreeg gelijk een regelmatige cyclus. Na 4 maanden gingen qua anticonceptie 'alle remmen los', toen was ik in ronde 2 zwanger. Ter info: ik heb voor het stoppen ongeveer 8 jaar onafgebroken Microgynon 30 gebruikt. Daarvoor ook al eens gestopt na een paar jaar dezelfde pil, ook toen geen klachten. maar ik lees hier ook wel vrouwen die maanden hebben moeten ontpillen.... (moet eerlijk zeggen dat ik de hele term niet kende voordat ik op dit forum kwam, omdat ik er zelf nooit last van had gehad)
Nergens last van gehad, ik was meteen weer regelmatig. Niet dat ik nog wist hoe het vroeger was, heb vanaf m'n 17e tot m'n 27e de pil geslikt.
Ik heb iets van 14 jaar de pil geslikt (microgynon 30), voor de pil was ik relatief onregelmatig ongesteld. Heb vier cycli gehad na het stoppen en die schommelden tussen 27 en 30 dagen. In de vierde cylcus zwanger geraakt
"Ontpillen" bestaat niet. Na het slikken v.d laatste pil zijn de hormonen snel uit je lichaam verdwenen. Alleen... je cyclus moet inderdaad weer op gang komen, omdat die jarenlang op een niet natuurlijke manier heeft gefunctioneerd. Dit kan meteen het geval zijn, maar ook maanden duren Ikzelf was na het stoppen v.d pil meteen zwanger, en ik heb de pil jaren gebruikt.
hoi hoi, Ik heb zelf de pil 18 jaar geslikt en ben ik in oktober er mee gestopt. Daarna veel klachten gehad, alsof ik zwanger was, emotioneel, gevoelige borsten, geen zin meer in drank enz. Nadat ik na 28 dagen mijn menstruatie kreeg, geen klachten meer gehad. En als het goed is, krijg ik volgende week mijn menstruatie weer. Nou ja, eigenlijk hoop ik dat dat niet, omdat ik dan misschien zwanger zou kunnen zijn
Ik ben nu ook in September met de pil gestopt. Heb vorige week Maandag weer voor het eerst mn menstruatie gehad, dus duurde even. Maar toen was het heel weinig, het duurde echter wel langer dan dat ik normaal heb, tot donderdag om precies te zijn. Verder was het heel weinig! Maar nog niet zwanger dus ja, en ik slikte de pil al bijna 7jaar. Dus dat is ook een behoorlijke tijd. Maar we gaan vol goede moed verder.
ik heb geen idee hoelang het duurt, op het net staan zoveel verschillende verhalen maar ik denk zeker dat het voor ieder anders is.. ik zelf ben 19nov laatste keer ongesteld geweest en ben toen gestopt met de pil.. nu morgen een week overtijd en vandaag testje gedaan.. en wowie! kben zwanger.. dusja..
Ik heb zon 12 jaar de mycrogynon 30 geslikt, en was gelijk nafdat ik gestopt was in de 1 e ronde zwanger. Tis maar net hoe je lichaam ermee omgaat denk ik. xxx
Goedeavond Dames! Bedankt voor jullie reacties, ik geloof dat ik toch maar geduld moet hebben en af moet wachten.
Ik heb eigenlijk nergens last van gehad. Heb ruim 11 jaar de pil geslikt. (Mycrogynon 30) Mijn cyclus was nog wel wat wisselend (31-27) met verder niets bijzonders. We zaten in de 3e ronde en ben nu zwanger. (1e ronde echt gericht geklust)
ik heb 5 jaar de microgynon geslikt, nooit last van gehad, midden juli na de 1e week van de strip gestopt en meteen zwanger geraakt...
Ik ben in juni gestopt met Microgynon 30, zit nu in ronde 4/maand 7... Nog steeds erg onregelmatig ongi terwijl ik voor dat ik de pil ging gebruiken mn klok er gelijk op kon zetten... Daarom nu een klein handje hulp van de gyn