Ongesteld, en nog niet klaar met strip??

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door ZonStraal, 30 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Hoi Dames,

Ik ben sinds 3 weken weer begonnen met de pil na de geboorte van ons zoontje. Ik heb de microgynon 0,20 mg (maar dan de namaak versie).

Ik zou vanavond mijn laatste pil moeten hebben en normaal 2/3 dagen later ongesteld worden. Maar ik ben het nu al :( ... ik had vanochtend bloedverlies en ik heb lichte krampen in mijn buik.

Toen ik de huisarts belde zei ze tegen me dat dit de eerste keer wel kon voorkomen, maar als dit volgende maand weer is (dus eerder ongi dan dat ik klaar ben met de strip). Ik even terug moest komen voor een zwaardere pil.

Heeft iemand dit ook gehad? En wat heb je toen gedaan? Maak me best zorgen, want stel dat ik nou door de pil heen zwanger kan raken??

Groetjes,
    Zonstraal

2. Pipske

Pipske Niet meer actief

Hoi Zonstraal, ik heb precies hetzelfde. Ik ben ook sinds 3 weken weer aan de pil (microgynon 30) en werd ook van de week ongesteld terwijl ik nog 3 pillen moest slikken. Het is ook veel heftiger dan normaal.
    Ik zit nu met hetzelfde gevoel als jou: stel dat hij niet voldoende beschermd? Ik kan me wel voorstellen dat de pil -na al die maanden en hormonen- weer een soort van 'op gang' moet komen. Vandaar dat ik de afgelopen weken ook extra voorzichtig heb gedaan. Maar in principe moet hij vanaf de tweede strip echt betrouwbaar genoeg zijn. Ik weet alleen niet of ik daar op durf te vertrouwen... Toch nog maar een maandje extra voorzichtig zijn, kijken of het dan wel gaat zoals het voorheen altijd ging ;).

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik heb dat hier ook gehad... De 1e 3 of 4 maanden zelfs. En zodra ik ook maar even te laat was met m'n pil (12 uur later) dan werd ik gelijk al weer ongesteld.
    M'n huisarts zegt heel gemakkelijk: Als je een doorbraakbloeding hebt, dan moet je even een paar dagen 2 pillen pakken (van een reservestrip) , maar dat vind ik ook zowat en eigenlijk helemaal niet prettig.
    Inmiddels ben ik maar helemaal gestopt met de pil, omdat het bleef rommelen. Een zwaardere pil zie ik eigenlijk ook niet zitten.

En ieder ander voorbehoedsmiddel lijkt wel als bijwerking te kunnen hebben, dat het -als je eenmaal stopt- lang kan duren voor je menstruatie weer goed op gang komt.
    Aangezien we 17 rondes bezig zijn geweest voor we zwanger waren van onze dochter (gelijk goede, regelmatige menstruatie) , ga ik nu maar voor periodieke onthouding... (nouja, onthouding: condooms op dag 12 - 17) en dan zien we maar. Mits ik tenminste weer heel regelmatig m'n menstruaties krijg.
    Mocht het mis gaan; we hopen toch nog een 2e kindje te krijgen, alleen dan is het wat eerder ;) .

4. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik heb het ook gehad. Eerst bij de microgynon 20, was ik zowat fulltime ongesteld en vervolgens ook bij de 30, hierbij werd ik 1,5 week eerder ongesteld. Nu gebruik ik hierdoor effe geen pil meer, maar ben aan het denken een 3 fase pil te proberen.
    Maar ongerust hoe je je er niet om te maken, hormonen!!!
    Ik had hier voor de geboorte van Milan helemaal geen last van!
    Succes

5. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik lees net nog over de bescherming van de pil, die blijft gewoon gelijk. Het is gewoon een doorbraakbloeding, maar dat staat totaal los van de betrouwbaarheid van de pil (als je die natuurlijk goed hebt ingenomen, he!!)

6. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Het klopt wat Klarinet zegt, als je hem idd juist hebt ingenomen is de betrouwbaarheid nog gewoon hetzelfde.

Ik had doorbraakbloedingen met de prikpil..
    Eerste 9 maanden geen last van gehad toen en daarna CONTINUE wel doorbraak..
    Ben toen weer overgestapt naar een gewone pil.
    Lichte pillen werken zowiezo niet bij mij dan blijf ik bloedingen houden.
    Kreeg eerst Diane 35, daarna nog een andere en nu gebruikte ik Femodeen.
    Maar elke vrouw reageerd weer anders op de pil.
    Diane 35 vondt ik ideaal, had ook minder snel last van haargroei op mn benen enzo haha maar helaas die pil hield ik niet binnen.

Sterkte met de doorbraakbloedingen.. is geen pretje om buiten je menstruatie om bloed te verliezen. het is onhandig

7. mama van 1

mama van 1 Niet meer actief

Hoi,

Ik heb het ook gehad. Na de geboorte van mijn dochter heb ik borstvoeding gegeven en daarna weer begonnen met de pil, microgynon 30. Ik werd ook steeds door de pil heen ongesteld dus kreeg ik een zwaardere pil van de dokter. Na een maand of 3 kreeg ik ook hierdoor doorbraakbloedingen (en die leken op een hele ongesteldheidsperiode!!). Dus je snapt dat 2x in de maand je maandstonden krijgen niet leuk is en ik werd doorgestuurd naar de gyn. Alles was verder goed en ze zeggen dat het een hormonaal probleem is in mijn lichaam door de zwangerschap, maar kan ook om een andere reden plaats vinden. Al met al ben ik nu gestopt met de pil om de hormonen weer op orde te krijgen en met succes. En wie weet gaan we binnenkort beginnen voor een brusje voor onze kleine meid. Maar de pil.... laat ik voorlopig even liggen en de regenjasjes zijn weer tevoorschijn gekomen ;)

8. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    toen ik borstvoeding gaf gebruikte ik cerazette, toen was ik 3 weken ongesteld en 1 week niet:x toen overgestapt op een zwaardere pil en toen ging het beter, de eerste maand, hetzelfde als jouw gehad en daarna nooit meer.

Deel Deze Pagina