Hallo, Mijn zusje is straks begin april 1 jaar bezig om proberen zwanger te worden. Zij heeft in juli 1 miskraam gehad en sindsdien is er nog niet veel spannends weer gebeurd. Als zij straks in april naar de huisarts gaat, en om een doorverwijzing vraagt, zou dat dat nut hebben? Gezien de eerdere miskraam? Ze wil zelf ook wel 'graag' doorverwezen worden, maar moet je dan vanaf april 1 jaar terug tellen, of vanaf de miskraam in juli? Liefs Minya
Volgens mij rekenen ze vanaf de miskraam helaas , maar ik zal het gewoon proberen als ik je zusje was. Het is haar lijf en ik vind dat ze haar daar serieus in moeten nemen. Ik lees hier wel vaker vrouwen die na 8,9,10 etc. maanden al naar de huisarts gaan. Als ze het graag wilt, doen!
Hoi, Ik heb ongeveer hetzelfde, oktober 2007 gestopt met de pil. In juni 08 een miskraam gehad en helaas tot nu toe niet zwanger Afgelopen maandag heb ik de huisarts gebeld en ik werd direct uitgenodigd om op gesprek te komen. Heb mijn verhaal verteld en zij vertelde dat de richtlijn is om je door te sturen na bijv. gyn. een jaar na de miskraam...Dus ik was eigenlijk wat te vroeg.. maar aangezien mijn partner twijfels had of zijn zaadjes wel helemaal in orde zijn, mag hij wel een sperma onderzoek starten. Puur om ons hopelijk gerust te stellen.. mochten we in juni/juli nog niet zwanger zijn dan moeten we weer komen.. Ik ben erg blij en opgelucht dat ik naar de dokter ben geweest,puur om onze twijfels te uiten. En ben erg blij dat in ieder geval mijn mannetje gecontroleerd word.. Hoop natuurlijk dat er een positieve uitslag uit komt. Dus ik zou zeggen.. altijd bellen! Je hoort het vanzelf wel.. Succes!