Make-up tijdens je bevalling

Discussion in 'De bevalling' started by Beertje09, Jan 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hallo,

Ben jij iemand die nog even snel jezelf gaat opmaken, voordat je gaat bevallen hahahah. Ik zie weleens foto's van mensen, helemaal opgetut, haar zit geweldig, nagels zijn gedaan :D

Ik heb normaliter wel wat op, maar nu ik zo moe ben etc. heb ik daar helemaal geen zin in. Maar het lijkt me wel prettig om na de bevalling mezelf ff op te frissen :) Tsja dat zeg ik nu, maar voor hetzelfde geldt ben ik bekaf hihi.

2. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    1,048
    1
    0
    Antwerpen
    hey:)

ik ben bevallen in het zh... wer ingeleid... enkele uren (twee ofzo) na men bevalling ben ik me gaan douchen en ja hoor ook beetje opgemaakt :D voelde me op slag wat beter :D

3. Marijee

Marijee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,295
    0
    0
    ik lag echt volledig make-up loos en me haren nog klets nat van de douche te persen hoor.
    was al 2 dagen in het ziekenhuis omdat ze probeerde in te leiden wat niet wou lukke en toen ze ware gestopt nam me lichaam het zelf over en ging het in een rap tempo.
    van 3 cm en dat me ventje op me borst lag zat precies 1 uur en 12 minuten ;)
    dus dan ben je niet bezig met makeup.

kan best begrijpe als mensen wat op willen voor de eerste foto's maar make-up is echt wel het laatste waar je aan denkt als je bevalling is begonnen met alle hefigheid :p

4. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Och, wie weet hebben er nog resten op mijn ogen gezeten van make-up wat ik 's ochtends op mijn ogen heb gedaan, maar het is wel het laatste wat bij me op kwam daarna.
    Na de bevalling vond ik het wel lekker om te douchen en mijn haren te wassen, gewoon lekker fris. Of ik me op het gemaakt daarna weet ik niet meer.

5. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    een tipje als je net voordat je moet bevallen nog effe langs de kapper gaat, je nagels laat doen (incl teennagels) ziet dat er meestal al (sneller) goed uit ik ben ingeleid dus heb dat van te voren allemaal netjes gedaan geen dingetje make up (maar daar ben ik zoiezo niet van) en iedereen zei MEID wat zie jij er goed uit (blijkbaar straal je iets uit) dus er is hoop!

6. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hahaha, ik weet ook niet of mijn hoofd er naar zal staan, ik denk dat je het meer zult doen voor de foto hihi.

Douchen erna lijkt me wel heerlijk, lekker fris weer!

7. Stresskip007

Stresskip007 Actief lid

Jun 23, 2008
    154
    0
    0
    Dordrecht
    haha! heb er nog wel serieus over nagedacht voor dat de weeen begonnen! :)
    Uiteindelijk boeide t me niet meer en heb ik t toch niet gedaan,
    sta ook erg beroerd op de bevallings foto's ;) maar wat wil je..je hebt net een kind gebaard! :D
    Na de bevalling idd lekker gedoucht en mn make-up gedaan!

8. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    mijn bevallingsfoto's zien er ook niet uit... laten we het zeggen dat ik het niet fijn had gevonden om met zon foto op de cover van Prive te staan :)
    Moet ook eerlijk bekennen dat ik niet bezig was met hoe mijn haar zat, was na de bevalling totaal gesloopt..

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
  10. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik had wel make-up toen ik aan 't bevallen was, maar dat was omdat ik net terug kwam van een feestje toen de weeën begonnen. Eigenlijk vind ik 't allemaal maar onzin, als je bevalt zie je er sowieso belabberd uit, ook al heb je make-up op. Na de bevalling ben ik gaan douchen en heb ik de make-up-resten er weer vanaf gehaald, en toen heb ik de hele kraamweek geen make-up meer aangeraakt.

11. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    1,778
    1
    0
    Oh Bolbuikje, zit ik net het hele forum door te spitten op zoek naar dat grappige topic over make up na de bevalling, zie ik dat jij de link allang geplaatst hebt...
    Veel leesplezier zou ik zeggen!

Persoonlijk had ik niet veel behoefte aan make up. Maar lekker douchen enzo daarentegen vond ik wel heerlijk, om me weer een beetje mens te voelen...

12. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja douchen had me ook wle fijn geleken maar na zoveel ingescheurd te wezen, lage HB, en een kapotte rug was ik opeens heel blij met een wasbeurt met washand (normaal echt hekel aan, vind het nooit zo fris als douchen) maar wat kan je blij zijn met kleine dingen, NIET meteen na de bevalling daar had ik echt een kenau ze schuurde zowat mijn tepels los en gooide de handdoek zo naar me toe van "droog jezelf even af"daar lig je dan schuddend van de kou (en adrenaline) en pijn (bijna totaalruptuur) maar de volgende dag had ik hele lieve verpleegsters gelukkig!

13. Niet meer actief

Ik heb na de bevalling ook heerlijk gedoucht. En wat nog fijner was (in het ziekenhuis); mijn man ging mee in het douchehokje en ging me wassen en mijn haren inzepen. Daarna droogde hij me af en hielp me aankleden. Dit was zo fijn en lief. Wat een schatje is hij toch!

14. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    1,778
    1
    0
    Hihi ja dat douchen was bij mij ook pas de 2e dag hoor, na een keizersnede huppel je ook niet meteen de douche in! ;) Maar dat maakte het uiteindelijk des te fijner toen het weer wel kon.

15. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    KIJK dat zijn nou van die dingen waar je opnieuw verliefd van word he? is toch schattig!

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Idd ik had de link geplaast, eerst gezocht voor ik het neer ging zetten. Stel dat ik hem niet kon vinden en niemand wist welk topic ik bedoelde had ik mooi voor aap gestaan ;)!

17. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Toen ik naar het ziekenhuis ging (nadat mijn vliezen al waren gebroken en al weeen had) heb ik me nog opgemaakt! Het was namelijk s'ochtends vroeg.
    Na een hele dag heftige weeen weg puffen en maar 4 cm ontsluiting te hebben kreeg ik een ruggeprik. Toen wou ik eigenlijk mijn make-up nog bij werken, maar ik bedacht me dat ik nog 5 cm te gaan had + nog persweeen. En dat de make-up dan vast op mijn wangen hing, dus ik helemaal niet charmant op de foto zou staan!
    Waar je je wel allemaal mee kan bezig houden! hahahaha!

Uiteindelijk werd het een keizersnede en zag ik er wat verlept uit op de foto's! ;)

18. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Oh, dit had ik ook. Zo lief en fijn vond ik dat.
    Ik heb heel lang gedoucht. Daarna mij lekker ingesmeerd met een creme en klein beetje make-up opgedaan. Ik voelde me zo veel beter!

19. wendyp

wendyp Niet meer actief

Dat was echt het laatste waar ik aan dacht hihi.

Toen de weeen begonnen, was ik allang blij dat ik geen make up ophad, want heb zo lang onder de douche gestaan. En toen ik bevallen was, was ik allang blij dat mijn meissie bij me was, dat ik daar echt niet aan gedacht heb.

20. Sijke

Sijke Bekend lid

ik heb ook niet aan make-up gedacht! Wel vind ik achteraf dat ik er raar uitzie op de foto's, volgens mij van alle hormonen ofzo, maar ja, dat hoort er gewoon bij na een bevalling. En douchen lukte ook echt nog niet, ben op bed een beetje gewassen en vond dat al heerlijk.

Share This Page