als ik moet gaan rekenen vanaf ik regelmatige weeen had dan ben ik vanaf zondag 7 december half 10 tot maandag avond 3 voor 8 bezig geweest. toen ze zijn begonnen met inleiden kreeg ik gelijk weeen om de 2 minuten die ruim een minuut duurde ma ze deden niets. pas om 3 uur smiddags op maandag werd en wat "druk"gevoel op me baarmoedermond. en kwart voor 7 savonds had ik 3 cm toen vliezen gebroken en 3 voor acht geboren dus dat ging super snel. dus vanaf de druk op me baarmoeder heeft het 4 uur en 57 minuten geduurd en vanaf 3 cm ontsluiting en vliezen breken 1 uur en 12 minuten
7 uurtjes vanaf dat me vliezen braken tot de geboorte van me mooie ventje! Om precies te zijn 10.00 braken dus me vliezen 16.55 werd Anthony geboren
Zo dan moet jij moe zijn geweest tijdens je bevalling...als je al weken niet geslapen hebt... Mijn weeen begonnen om de 4 a 5 minuten om 11 uur 's avonds, om 2 uur had ik 4 cm ontsluiting, maar kon niet meer door mijn weeen heen slapen...moet toegeven vond mijn weeen redelijk te doen (uurtje of 10 weeen gehad waarna keizersnede volgde) maar slapen er doorheen kon ik niet, dus voor mij was het toen al wel begonnen hoor. Heb ook weken oefenweeen gehad, die voor mij aanvoelden als zijnde een buikpijntje. Maar als ik weken met echte weeen had gelopen, had ik dus ook weken geen slaap gehad. Knap hoor!
Oh ja en als we vanaf 4 cm tellen dan ongeveer een uurtje of 7, maar dan wel door middel van keizersnede...
Ik had geen pijnlijke weeen. Had wel om de 4 minuten een harde buik. Als ik die reken heeft de bevalling 5 uur geduurd, waarvan ik nog 3 uur heb geslapen. Als ik reken vanaf me water is gebroken( heeft gyne gedaan) 15 minuten. Heel mijn bevalling ging vanzelf, heb niks pijn gehad en wil het morgen gerust weer overdoen.
@ ilse, zooooo ben wel erg jaloers hoor! maar fijn voor je Ik tel vanaf t moment dat de weeën regelmatig kwamen zodat je de vlos kan bellen. Bij mij kwamen de weeën vanaf 15;30 echt regelmatig (om de 2/3 min) en ze is om 10;45 geboren.. Het was wel al aan het rommelen de nacht en de dag ervoor, maar toen ik door had dat het weeën waren kwamen ze ook meteen om de 2-3 minuten en waren meteen niet meer te hebben.. ik vond het al met al vies tegenvallen, maar daar vragen jullie niet om
Vanaf vier cm is onzin hoor! bij mijn tweede had ik al vier cm opening nog voor de bevalling echt begon , die vier cm waren van de voorweeën de weken ervoor. En vliezen die hebben ze hier gebroken bij dik 8cm toen ze door hadden dat het de ontsluiting tegenhield en idd. vliezen gebroken, nog één gewone wee en de volgende was een perswee, tien cm opening. Ik ben beginnen tellen van het moment dat ik zeker wist dat het geen voorweeën meer waren maar echte weeën. Dat was rond 3u 's nachts en ik ben dan om 7.54u bevallen, kleine vijf uurtjes dus, voor een tweede.
Pff vanaf 4 centimeter. Daar ben ik het dus helemaaaaaaaaaaal niet mee eens. Ik werd wakker van de pijnlijke en zeer regelmatige weeën waar maar een minuut of 1,5 á 2 tussen zat. En vanaf drie centimeter ontsluiting had ik al persweeën. En na 10 uur had ik met pijn en moeite 5 centimeter ontsluiting, met nog steeds die geweldige persweeën die zelfs door de weeënremmesr heen kwamen. Ik wens degene die dit gezegd heeft ook zo'n bevalling toe, dan piepen ze wel anders.
dames iedereen telt als goed is vanaf moment dat het echt begonnen is (eerste weeën die regelmatig zijn) Dat van 4 cm klopt maar geld niet voor ons De vk blijft bij je zodra je 4 of meer cm hebt. Voor hun betekent het dan pas dat de bevalling begint en niet eerder. Ook met de gyn alleen tja zij zijn meestal wat laks erin (tenminste hier bij ons komen ze pas eens met 8 a 9 cm )
Als ik vanaf vier centimeter pas mag tellen, ben ik in een kwartier bevallen. haha. Dat lijkt me een beetje een rare opmerking van de gyneacoloog. Pfft zeg. Ik had VO binnen een uur! (met infuus) en perste haar in twaalf minuutjes eruit! Pftt moet je niet zien hoe, ik kon gewoon al bijna niet meer ZO snel dat mijn dochtertje ging. haha, ik kon het amper navertellen!
Ik tel zelf vanaf het moment dat mijn vliezen zijn gebroken. Daarna werden de weeen ook heftiger. Vanaf dat moment duurde het 4 uur. Anders zou het 18 uur zijn..
Ik reken ook vanaf 4 cm, ten 1e omdat ik dat ook zo gehoord heb en ten 2e omdat ik vanaf dat moment in de gaten had dat het serieus was. De 1e is 4 uur erna geboren, de 2e 57 minuten.
Nou hier heb je gelijk het 'probleem' te pakken in vergelijkingen. Bij de een duurt de bevalling 26 uur omdat zij rekent vanaf het eerste steekje of het breken van de vliezen (met uitblijvende weeën) en de ander rekent vanaf 4 cm. Er zal vast een punt zijn waarop de dames en heren medici vinden dat de bevalling werkelijk begonnen is. Bij mij braken de vliezen om 6 uur in de ochtend. Rond een uur of 10 begonnen de weeën (maar heel licht). Drie uur 's middags waren ze wat sterker (maar nog altijd erg goed te doen). Om 19:00 had ik 5 cm ontsluiting (en dat zonder noemenswaardige weeën). Om 21:30 had ik persdrang, om 22:00 volledige ontsluiting en na TWEE UUR persen was de kleine man er om 00:13. Alles bij elkaar dus 18 uur maar een zware bevalling? Nee, alleen die laatste 2 uur.
Ik heb er ongeveer 10,5 uren over gedaan! 23.00 uur begon het echt zeer te doen en kwam er regelmaat in om 9.38 was ons dochter geboren. Voor 23.00 had ik zo nu en dan een krampje vanaf 20.00 uur.
Wat een vreemd verhaal, vanaf 4 cm pas tellen? Dan mag ik vanaf 15:00 tellen ofzo, eitje tot 19:00 toch. Mag zij me komen uitleggen dat de 19 uur daarvoor eigenlijk geen echte bevalling was Kreeg om 19:00 uur weeën en na een uur kwamen ze netjes om de 5 a 7 minuten geloof ik. En ik ben echt geen watje dat elk buikkrampje wee noemt! Geweldig, verloskundigen die dit soort dingen zeggen. Zelf nooit een kind gehad of makkelijke bevalling gehad?
Wat een vreemd verhaal, vanaf 4 cm pas tellen? Dan mag ik vanaf 15:00 tellen ofzo, eitje tot 19:00 toch. Mag zij me komen uitleggen dat de 19 uur daarvoor eigenlijk geen echte bevalling was Kreeg om 19:00 uur weeën en na een uur kwamen ze netjes om de 5 a 7 minuten geloof ik. En ik ben echt geen watje dat elk buikkrampje wee noemt! Geweldig, verloskundigen die dit soort dingen zeggen. Zelf nooit een kind gehad of makkelijke bevalling gehad?
inderdaad, de een telt meteen al bij het eerste krampje, en ja dan duurde het hier ook erg lang steeds, maar vanaf dat het serieus werd duurde het steeds zo'n 5-6 uur, en gelukkig is dat bij de meeste ook wel het geval
Nou dat zou mooi zijn bij mij. Ik heb 22 uur om de 8 minuten weeen gehad maar die tellen we dan voor het gemak gewoon niet mee haha....
Dat zou mooi zijn... zaterdag 19:00 beginnen de weeen 3-5 minuten zondag 16:00 nog steeds 0 cm ontsluiting (naar Ziekenhuis) maandag 02:00 eindelijk 3 cm ontsluiting maandag 08:30 bij (nog steeds) 3cm vliezen gebroken en om 11:00 volledige ontsluiting 11.31 is ze geboren... Zaterdag en zondag allebei de nachten niet geslapen van de heftige buikweeen, maar die tellen dus niet mee... Mijn bevalling duurde dan maar 2 uurtjes, als je rekent vanaf 4 cm...in plaats van bijna 40 uur helse pijn!