Laura is nu zes weken en krijgt vanaf het begin een kruik mee naar bed. Nu heb ik het idee dat ze zich inmiddels zelf wel al goed warm kan houden. Wanneer hoeft ze geen kruik meer?
Mijn dochter is nu 10 weken en 's avonds na het laatste flesje leg ik altijd nog een kruikje in haar bed, maar niet om het nodig is om temperatuur te blijven. Voor mijn gevoel vind ze dat fijner omdat ze anders in zo'n groot 'koud' ledikant komt te liggen. Maar als ze goed op temperatuur blijft en het is 's nachts niet te koud, kun je het volgens mij gewoon zonder kruik proberen!
Als ze zichzelf op temperatuur kunnen houden, hoeven ze geen kruik meer. Mijn dochter is in de zomer geboren en heeft alleen de 1e nacht een kruik gehad en verder nooit meer, omdat ze zichzelf goed op temperatuur hield. Dus, leg haar eens zonder kruik (maar wel onder warme deken) in bed en kijk of ze het koud krijgt. Zo niet: lekker zonder kruik gaan doen!
Wij hebben de kruik ook alleen de eerste dagen gebruikt (in opdracht van de kraamverzorgster ), toen die het huis uit was zijn we ze niet meer gaan gebruiken en Jamila heeft het nooit koud gehad. De laatste weken hebben we ze toevallig wel weer af en toe gebruikt maar dan om haar pyamatje en bedje warm te maken voor na het badje dus niet echt om mee te slapen. (mama is zelf een onwijse kou-kleun dus dan is ons meisje dat ook maar meteen , nee zonder grap ik merk wel dat ze het fijner vind als haar bedje niet heel erg koud is) Ik zou zeggen haal hem eens uit haar bedje en kijk hoe ze er op reageert, reageert ze anders dan dat ze normaal doet in bed dan lekker blijven gebruiken zo niet dan niet
Hier af en toe nog steeds een kruik maar dat is om haar ledikantje lekker op te warmen. Maar bij jonge baby's is een paar dagen volgens mij idd wel genoeg.
hier eerste 3 weken een kruik, gewoon een keer uitproberen, geen kruik en dan snachts (bij de voeding) een keer tempen dan weet je zeker dat ze het niet te koud heeft.
mijn dochtertje heeft nooit een kruik gehad. Alleen de eerste 2 weken om dr bedje voor te warmen, anders wou die diva van ons niet slapen. Maar zodra ze zichzelf warm kunnen houden kruik eruit hoor! ze moeten het zelf leren en ze moeten ook hun warmte kwijt kunnen he!
mijn dochter is ruim 5 maanden en ik maak ook nog elke keer een kruikje lijkt me heerlijk om in een warm bed te komen! soms maak ik ook een kruikje voor mn vriend haha voor alsie later in bed komt vanwege werk, dan is zn bed alvast warm! achja ieder zn ding!
hier twee winterkindjes die nooit kruikjes mee hebben gekregen, ook niet 's nachts. zijn erg warme kindjes. soms een kruikje om het bedje 'voor' te warmen, ik vind zo'n koud bed ook niet lekker om in te stappen haha
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga ook maar eens proberen de kruik niet meer te gebruiken. Het is nu toch niet meer zo koud 's nachts.