Hallo, Mijn zoontje is vanaf een uur of 18.00 erg onrustig. Hij clustert tot 20.00/21.00 en valt dan als een blok in slaap. Hij komt rond 2 uur voor de eerste nachtvoeding. Hij maakt dus een behoorlijke ruk! Nu probeer ik hem altijd rond 23.00 nog een keer te voeden met de hoop dat hij die lange ruk daarna maakt. Maar ik krijg hem met geen mogelijkheid wakker. Ik probeer hem ook slapend aan te leggen maar hij drinkt gewoon niet. Nu komt hij dus meestal voor 2 nachtvoedingen. De voedingen zelf vind ik helemaal niet erg. Het duurt alleen vaak 1.5uur om hem daarna in slaap te krijgen (boeren, spugen, krampjes en hij krijgt vaak de hik waardoor hij niet in slaap kan vallen). Er blijft dus niet veel van mijn nachtrust over zo Heeft iemand DE tip om hem toch aan het drinken te krijgen?? (Hij is net 6 weekjes oud)
Tja ik wil je niet ontmoedigen maar hier is dl inmiddels 8,5 mnd en nog steeds twee nachtvoedingen haha . Wat hier helpt voor mijzelf is vroeg mee gaan slapen zo nu en dan. Maar idd wel pittig als het zolang duurt voor hij weer rustig slaapt. Ik denk zelf dat hij misschien 23.00 nog te vol zit van t clusteren en misschien in een te diepe slaap is. Ik zou t daarom laten, het komt vanzelf wel .
Dat is wel goed je geeft bv zo te zien Ja het is een kwestie van af wachten hij is nog zo klein ik ging dan ook om 21u slapen tot die kwam want bij mij ging begin ook zo was saai voor mijn partner maar ik was dood op En moest ook om 7u eruut voor andere kids die naar school moesten En als je hem rond 2u liggend voer naast je en niet verschoond en meteen bij eerste gluid op pakt Zo deed ik het dan was die nog niet goed wakker en sliep zo verder Alleen nu is die 9 maanden en ritme is ineens weg sinds oud en nieuw hij gaat om 20u slapen om vervolgens om half 12 klaarwakker te zijn wanneer ik na bed wil En gaat om half 2 pas weer. Weet ook niet wat doen Moet heb van alles geprobeerd Soms is best accepteren en je zelf makkelijk te maken
Mijne nu 9 maanden en komt wel vaker als 2x. Begin van de avond vanaf dat die na bed gaat al 2x dan nog de nacht zelf. Hij eet ook slecht overdag groentes 2 happen en fruit alleen knijp fruit. Brood krijgt die niet weg komt meteen de voeding mee met spugen Stukjes a la raplay gooit die zo van dienblad af
Mijn ervaring is dat je weinig kan veranderen aan de drinkbehoefte Gezien t clusteren lijkt me de droomvoeding beetje vroeg. Kun je t clusteren niet vervroegen qua tijd of iets inkorten en bij je houden (eventjes met speen voor zuigbehoefte) zodat er om 23u wel meer honger is. Bij mijn zoon had droomvoeding tot 5 mnd geen zin, kwam gewoon om 2u en 5u. Daarna gaf ik driedubbele avondvoeding (18/20/22) en sliep hij tot 4/5u ineens wel. Altijd beetje zoeken maar helaas wisselen ze nog zoveel van ritme die eerste periode. Verder hield ik mijn zoontje tot 15 weken echt 15-20 minuten rechtop. Zodat z'n eten goed kon zakken, dat scheelde heel veel in spugen en hikken. Ook pittig maar liever 20 min rechtop dan uur steeds beetje met naar gevoel luisteren. Enne misschien niet leuk om te horen maar hij slaapt echt al goed hoor. Met 6 weken was ik blij met 3u tussen een voeding! Hier werd er pas zolang geslapen met 15 weken. Neemt niet weg dat t vermoeiend is!! Ga zelf ook op tijd naar bed en blijf wel oefenen met flesje met kolfmelk geven, kwartje moet nog vallen denk ik! Al is t maar 10-20 cc en daarna live, oefening baart kunst voor zo'n ukje!
Bedankt allemaal! Vanaf 21.00 tot de eerste nachtvoeding slaapt hij inderdaad heel goed. Ik ga dan ook slapen Vannacht hadden we om 2uur een voeding. Hij sliep om 3uur weer. Maar toen had hij om 4.15 weer honger en kon niet meer in slaap komen: boeren, spugen, de hik. Toen hij eindelijk rustig was had hij een poepluier. Dus na het verschonen was hij weer klaarwakker Nu ligt hij eindelijk op de borst van mijn vriend te slapen en zit ik met de oudste beneden (die er ook 2x uit is geweest vannacht) .