Kookpannen bk al heel lang. Fissler pannen ook al heel lang. Maar pannen met een antiaanbaklaag moet je eigenlijk echt elk jaar vervangen! Doe ik dus ook. Kook ook dagelijks dus na een jaar zijn ze ook wel ver op. Wok bewaar ik vaak voor wanneer ik iets moet frituren bijv. (geen frietpan hier). En als er een beschadiging in zit gooi ik hem ook altijd weg, waarom? Daarom: Het gevaar van Teflon en antiaanbaklagen | Mens en Gezondheid: Diversen
Ik heb een pannenset van de ikea die na 10 jaar nog als nieuw is! 3 pannen en een hapjespan... Wok en koekenpannen van Tefal. Die zijn ongeveer 5 jaar mee gegaan en hebben we dus al n keer vervangen. Ze blijven aardig goed, alleen de stelen gingen los zitten.
Werkelijk geen idee, ik heb ze van iemand gekregen toen ik bij m'n ex weg ging. De koekenpannen zijn vrij nieuw, maar ik mishandel ze meer dan ik zou willen. Gelukkig zijn ze niet duur 😂
Wij koken graag en gebruiken dagelijks erg veel van de pannen die we hebben. De kookpannen zijn van een erg goede kwaliteit en gaan al 10 jaar mee en hebben zeker nog een decennia mee. Alle pannen met een anti aanbaklaag gaan niet erg lang mee ondanks dat we er niet met vorken of metalen lepels in gaan. Ik denk dat ik mijn kleine koekenpannetjes jaarlijks moet vervangen en de hapjespan om het jaar. Onze grote koekenpan is helemaal van rvs en heeft geen anti aanbaklaag en hoeft niet vervangen te worden de komende 10 jaar.
Wij zijn bijna 8 jaar geleden samen gaan wonen en de BK pan die we toen gekocht hebben, hebben we nog steeds en is ook nog heel erg goed. De Tefal hapjespan hebben we 2 weken geleden weg moeten gooien (was glad geworden aan de onderkant, gleed van het fornuis af en was toen krom ) De andere 'gewone' pannen hebben we 2 jaar geleden allemaal al moeten vervangen.
De pannen waar ik groente en aardappels in kook heb ik nu denk ik 8 jaar en in van bk. Mn pannekoeken pan ook, geen idee welk merk. Mn braadpannen nu 4 jaar. Ooit bij de ah gekocht. Ik heb alleen mn tefal pannen moeten vervangen. Wat een prut dingen zeg..
Ik doe al 13 jaar met mn BK Gastronome pannenset. Zijn nog als nieuw, terwijl er intensief mee gekookt wordt. Braadpannen van le Creuset. Gaan nu een jaar of 7 mee. Koekenpannen van Tefal. Die vervang ik om de 5 jaar. Heb ook een speciale pannenkoekpan van Tefal. Die is echt ideaal!
Hier hetzelfde, ik heb ze nu zo'n 12 jaar en ze zijn nog harstikke mooi! Koekenpannen van bijv. Tefal gaan hier wel veel korter mee, vaatwasser is ook niet echt goed voor die pannen. En mijn wok van BK gaat al een jaar of 8 mee en die is ook nog mooi. In dit geval is het echt wel alle waar is naar zijn geld.
Ik las dat hier iemand Herman pannen wilde hebben. Ik heb een tidje terug de Herman wok gekocht bij Blokker omdat de goedkopere krom trokken op mijn inductieplaat. Maar die wok was in notime bol aan de onderkant. Toen maakte hij te weinig contact met als gevolg dat ie niet heet werd en mijn kipblokjes sudderden ipv bakten. 😏 Ik heb hem aan mijn zus gegeven, die heeft een gasfornuis. Nu een Sola pan gekocht, hoop dat die het beter doet. De pannen die AH af en toe heeft zijn heel goed idd.
Gewone pannen zijn na 15 jaar nog prima, koekenpan vervang ik rond de 4 a 5 jaar. Koop altijd een goedkopere wokpan ( is ook niet zo zwaar, beter te tillen voor mij) Heb er nu van Ikea met glazen deksel en gaat al even mee.
Mijn gewone pannen gaan al ruim 15 jaar mee. Er zijn alleen al 2 glazen deksels gesneuveld, dus dat is soms wel lastig. Koekenpannen etc. koop ik meestal bij Ikea, voor een paar euro. Die gaan dan maar een paar jaar mee, en dan koop ik weer nieuwe. De antiaanbaklaag begeeft het meestal toch, ook bij duurdere pannen, dus dan maar goedkopere.
Ik heb van die koekenpannen van de blokker. De buitenkant is blauw en de binnenkant wit. In het begin waren ze geweldig. Maar nu zo een 1,5 jaar later echt aan vervanging toe. Ze worden dagelijks gebruikt maar echt alles blijft er nu in plakken. Om gek van te worden.
Mijn merkloze pannen heb ik ongeveer 8 jaar geleden aangeschaft bij de kijkshop. De pannen zijn nu wel echt op aan het raken. Handsvaten zitten los of zijn gescheurd. Maar 8 jaar lang met een pannenset doen van nog geen 40 euro vind ik niet slecht
Mijn koekenpannen gaan alweer een jaar of 10 mee. Volgens mij zijn het Tefal pannen. Ze zijn nog prima. Maar... ik was ze ook altijd met de hand af en ze mogen van mij absoluut niet in de vaatwasser, want dat is echt de pest voor de anti-aanbaklaag.
Mijn kookpannen heb ik bij de blokker vandaan. Was zo'n 35 euro en heb ze nu 12 jaar. 1 van de 5 is gesneuveld. Mijn wok/koekenpannen waren voorheen altijd van Tefal en dan gaan ze 2 a 3 jaar mee. Nu heb ik ze bij de sligro gekocht en dat is zo'n 4 jaar geleden. Stop de wok/koekenpan nooit in de wasmachine altijd kraan volledig warm aan, scheutje afwasmiddel en een zachte borstel.
ja klopt! Om van te janken. Wij dachten keer goed bezig te wezen en z'n tefal pan te kopen met z'n keramisch bodem... Binnen 10x bleef alles er letterlijk aan vast kleven. Na een paar maandjes was hij al afgeschreven
Wij hebben onze pannen allemaal van bk zo'n 6,5 / 7 jaar. Kookpannen zijn nog perfect, niks mis mee... De bakpannen hebben we toevallig een paar weken geleden vervangen omdat de antiaanbaklaag los liet. De wok hebben we nog wel gehouden, kunnen we nog wel even mee vooruit. Wel een paar krassen in maar is nog prima.
Mijn kookpannen gaan al ongeveer 8 jaar mee. Koekenpannen van ikea en tefal een jaar of 3/4. (Ik gooi alle pannen altijd gewoon in de vaatwasser)