Hoelang gaan jouw pannen mee?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mackwek, 20 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Mijn pannen gaan al 5 jaar mee. Ik heb de complete set van bk. Ik incl soeppan en wok. Het was een dure aanschaf maar nog steeds zijn ze in tip top staat

2. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Snel een vraagje over die pannen LaLaS; worden de handvatten van de Herman kookpotten warm? Ik heb namelijk (goedkope) Ikea kookpotten en de handvatten worden gloeiend heet! Zit nu steeds te sukkelen met lapjes :)

3. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik heb toen ik op mezelf ging de pannen uit de erfenis van mijn oud-tante gekregen die zijn al zeker 25 jaar oud. Van het merk Inox. Geen idee wat ze gekost hebben maar ze zijn absoluut goed.

4. Kiki33

Kiki33 Bekend lid

30 sep 2009
    705
    9
    18
    Ik kook met BK pannen (zowel pannenset als braadpan als wok) Dezelfde set sinds samenwonen en dat is nu 16 jaar.

5. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik ben in 2009 verloofd en heb toen een hele pannenset van BK gekregen van mijn schoonouders. Die gebruiken we nu nog en er mankeert niks aan.

6. twee

twee Fanatiek lid

7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Bk pannenset gaat nou 8jaar mee

7. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik heb wat duurdere kook pannen die nog van mijn schoonmoeder waren en die zijn denk ik 15/20 jaar oud en zijn mijn lekkerste beste pannen !! Ik heb ook een goedkopere pannen set (kook) van denk 40/45 euro en die doen het ook na 6 jaar nog goed.

Onze wok en koekenpannen heb ik nu 6 jaar en toevallig ligt er nu onder de kerstboom een nieuwe set ;)

8. MrsDiablo

MrsDiablo Fanatiek lid

16 nov 2015
    1.024
    438
    83
    Mijn wokpannen zijn onverwoestbaar. Zijn van gietijzer, met zo'n ring er onder.
    Mijn kookpannen heb ik 10 jaar mee gedaan, toen bij mn ex laten staan en nu doe ik t met een setje van ikea voor een tientje. Niet t meest beste maar ik legde liever wat geld meer neer voor mn eethoek ipv pannen.

9. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Wij hebben pannen van VanStahl, na 18 jaar nog geen beschadigingen oid. Bakpannen heb ik al veel versleten....

10. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb hier ook verschillende sets door elkaar. mn wok komt gewoon bij de Ikea vandaan en mn koekenpannen volgens mij bij kwantum. ik heb ze nu 3,5jaar in gebruik en ze zijn nog prima. (heb nieuwe gekocht omdat we in het oude huis gas hadden en nu keramisch) ik heb van mijn opa van die pannen met een witte binnenkant, maar die vind ik dus echt helemaal niks. je zou ze kunnen gebruiken zonder vet erin, maar dan blijft mijn vlees aan de bodem zitten. op zich zijn ze wel fijn omdat ze wat zwaarder zijn en de rand wat hoger, dus gewoon met vet erin gaat het prima.
    mn wok slijt het hardste en mn koekenpan slijt ook best snel omdat je daar ook meer met spatels enzo in zit.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Gewone pannen van BK, zijn van mijn moeder geweest, die stapte toen over op inductie en zijn zeker 10 jaar oud. Koekenpannen vervang ik vaker, maar ik koop altijd goedkope omdat ik een hekel heb aan van die zware pannen.

12. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Lees nu je vraag en denk meteen... mmm wij hebben alles al 8,5jaar.. Is dat te lang?
    Maar lees gelukkig dat veel mensen lang met hun pannenset kunnen doen!
    complete pannenset van BK, 8.5 jaar oud...
    niks mis mee... en niet toe aan vervanging..

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Er staat in jouw link dat Teflon sowieso gevaarlijk is en volgens mij niets over dat je het elk jaar zou moeten vervangen?

Onze Ikea pannen (zonder Teflon) gaan al 15 jaar mee. Telfon pannen vervangen we als ze op zijn, wij hebben tefal en erg tevreden over. Gebruiken alleen houten en kunststof spatels e.d. Die pannen gaan denk ongeveer 3 a 4 jaar mee. Gaan gewoon in de vaatwasser.

14. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik heb zo'n 25 jaar geleden een pannenset bij de Zwarte Markt Beverwijk gekocht. Die gebruik ik nu nog steeds. Alleen 1 glazen deksel gesneuveld.

Deel Deze Pagina