hoi ik had een vraagje. ik wil graag bv geven als het lukt maar hoelang moet je de kleine beeb bv geven kun je dat helmaal zelf bepalen? ik wou eerst zowie zo maandtje proberen. en kun je de melke die er nog in zit gaan colven? sorry voor de vragen maar dit is onse eerste kleine. hoelang gaan jullie bv geven ?of hoelang hebben jullie geven?
Kun je niet van te voren zeggen. Ik dacht eerst, ik kijk of het lukt. Toen dacht ik, ik hoop dat ik de drie maanden haal, en toen ik hoop dat ik de zes maanden haal. En toen, zou ik ook een jaar halen?? En nu, denk ik niks meer. Ik ben nu ca. 3 maanden zwanger en voedt nog steeds.
Even afwachten hoe het allemaal loopt! Ik wil ook bv geven en zie het wel, als alles goed gaat hoop ik een half jaar iig
Ik heb voor mezelf als doel gesteld om eerst maar eens zes maanden te gaan voeden. Dat wilde ik zien te halen. Toen die zes maanden om waren merkte ik dat ik het zo makkelijk en fijn vond dat ik het doel heb verlegd naar een jaar. Nu zit ik op 11 maanden en ik ben er nog helemaal niet klaar mee. Ik heb nu bedacht dat ik gewoon door ga zo lang het nog kan en fijn voelt. Weet je, borstvoeding is gewoon het beste wat je je kindje kunt geven en als je dat een maand lukt...hartstikke goed toch? Dan heeft je kindje een maand lang het best gekregen. Wil je langer? Doe je langer. Helemaal zelf weten meid, dat je het gaat proberen vind ik al super!
Ik ga sowieso een half jaar volledig BV geven. Dan moet ik terug beginnen werken en als ik halftijds mag beginnen werken, ga ik zeker nog BV blijven geven. Als ik echter voltijds moet gaan werken, vrees ik dat het moeilijk zal worden om nog veel BV te geven aangezien ik in wisselende diensten werk. Ik zou het wel zeker blijven proberen tot ons kindje 1.5-2 jaar is. Ik denk dat het erg belangrijk is dat je je goed voorbereidt op het geven van BV, hoe meer kennis je hebt, hoe groter de kans op slagen is. Misschien is het boek 'Borstvoeding' van Stefan Kleintjes een aanrader voor je? Ik vond het in ieder geval een héél interessant en duidelijk boek. Lieve groetjes!
Ik wil zo lang mogelijk. Als ik straks ga werken moet ik nog even kijken hoe het gaat met kolven, ik weet nog niet of dat allemaal gaat lukken. Ik hoop iig het half jaar helemaal vol te maken. Ook ivm allergien en eczeem.
Vooraf is het inderdaad erg moeilijk te zeggen.. Ik wilde heel graag bv geven..mij is het 5,5 maand gelukt..maar had langer gewild.. Het is even afwachten hoe het loopt..hoe je je erbij voelt.. Vooraf kan je veel zeggen, maar het kan heel anders lopen..
Ik hoop op een half jaar. Maar deels wordt dat zeker kolven op werk. Eerst maar kijken of het werkt. Bij mij moeder lukte het niet, en ik heb nu lactatiebegeleiding via de Kraamzorg aangevraagd om er echt alles aan te doen. Op de een of andere manier wil ik het echt HEEL graag, zou het echt kut vinden als het niet lukt.
Bij m'n vorige 2 kinderen wou ik zo lang als mogelijk borstvoeding geven en is bij beiden tot 8 maanden gelukt, daarna nagenoeg geen melk meer. Hopelijk kan ik deze keer langer, maar is afwachten.
Zo lang mogelijk. Dus in elk geval 6 maanden. De eerste twee weken zijn erg moeilijk. Pijnlijk ook aan de borsten. maar daarna gaat het echt heel goed. Dus onthoud, als je straks met kromme tenen in het begin je kindje aan het voeden bent, De pijn gaat over.
Mijn zoontje is nu 4,5 maand en geef nog volledig bv. Tijdens mijn zwangerschap had ik absoluut geen twijfels over het geven van bv, en nog steeds niet. Maar het begin was wel moeilijk bij mij. Denk dat er heel veel mama's rondlopen met opstartproblemen. Maar laat je hierdoor niet uit het veld slaan. Als je echt graag bv wilt geven, dan ben je al een heel eind op weg. Doorzettingsvermogen is onmisbaar. Ik wil graag zo lang mogelijk bv blijven geven (1 jr +??). We zien wel. Ik werk er ook nog naast, dus het moet wel blijven kunnen.
Hier was 't eerst ook kijken of 't überhaupt wel lukt. Daarna 6 maanden, toen 1 jaar. En nu voed ik inmiddels ruim 16 maanden en ben ik nog lang niet van plan te stoppen. Ik wil sowieso proberen de 2 jaar vol te maken (advies van de WHO), maar met mijn borstmonstertje moet dat wel lukken , en daarna zien we wel hoe 't loopt.
Maximaal 4 maanden bv (als het lukt), daarna ga ik weer aan het werk en dan houdt het voor mij (grotendeels) op... ik vind kolven helemaal niets en vind dat ook niet nodig. Ik zal ook na een maand waarschijnlijk ook een bv vervangen door flesvoeding om mezelf wat rust te geven, te wennen aan een fles en papa en zoontjelief de kans te geven. Persoonlijk vind ik borstvoeding erg belangrijk maar goed te combineren met kunstvoeding en als het om de een of andere reden niet wil lukken dan ga ik kunstvoeding geven. Wel zal ik het enige tijd echt proberen (waaronder ook lactatiekundige inschakelen enz)
ik wil doorgaan zolang het goed gaat! Ik hoop een jaar en misschien ga ik daarna nog wel kolven..(ik werk trouwens niet maar ga straks 2 halve dagen werken) Ik zou me goed voorbereiden in elk geval! heb ik niet gedaan maar alles ging hier perfect maar het komt vaker voor dat het in het begin zwaar is..
Hoelang moet je de kleine beeb bv geven? Kun je dat helemaal zelf bepalen? Het advies van de WHO is minimaal 2 jaar borstvoeding, maar je kunt het gewoon geven zolang jij en je kindje het prettig vinden. Al is het 1 week dan heeft je kindje de waardevolle stoffen binnengekregen die in het colostrum zitten (de 'opstart' melk zal ik maar zeggen die er een beetje geel uitziet). Is het 1 maand dan is het ook prima, en al willen jullie ermee doorgaan tot je kindje 4 jaar is is dat ook helemaal goed. Kun je de melke die er nog in zit gaan kolven? Dat kan zeker. In nederland heb je voedingsrecht als je werkt en dat betekent dat je of naar huis mag om je kindje te voeden of die tijd mag kolven.Het is wel afhankelijk van hoeveel je werkt en je mag natuurlijk niet de hele dag kolven. Als je een kolf koopt is het belangrijk om te letten op wat voor kolf je koopt, maar als je tegen die tijd hulp nodig hebt kun je je vraag gewoon op het bv gedeelte van het forum stellen. Het belangrijkste om de borstvoeding te laten slagen is dat je een curus volgt of je inleest. Als je weet wat je kunt verwachten is dat vaak het halve werk. Op www.borstvoeding.com staat heel veel nuttige informatie en ook op het bv gedeelte van dit forum kun je ook veel vragen stellen. Ik geef nu al bijna 15 maanden borstvoeding en als het aan Kyra (en mij) ligt gaan we er echt nog een tijdje mee door.
2 jaar net als bij mijn eerste. Als deze dame dit natuurlijk wil want mijn tweede dochter stopte uit zichzelf met 9 maanden. en inderdaad, die 2 jaar van de WHO!!!!! Overigens heb ik in de 24 maanden 9 maanden getandemd. Heerlijk!!!!!! Kan niet wachten tot ik dit kleintje weer aan mijn borst heb!
Ik was van plan om 6 maanden te geven toen ik zwanger was. In de eerste 2 weken ben ik bijna gestopt omdat het zo pijnlijk was. En nu ben ik heel blij dat ik heb doorgezet! Het wordt echt beter na 2 weken! Ik geef nu 3 maanden bv en de gedachte dat ik al op de helft ben maakt me niet blij, dus ik denk dat ik daarna lekker doorga.
Ik ging ook een half jaar borstvoeding geven... Was de bedoeling...helaas had Finn na 2 dagen erg hoge koorst doordat hij geen vocht binnenkreeg en zijn we met spoed overgegaan om de fles... Zo kan het dus helaas ook gaan!