Maaltijd opnieuw opwarmen na invriezen?

Discussion in 'Gezondheid' started by MamaMiaatje, Dec 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

Feb 11, 2008
    887
    0
    0
    Mag je als je zwanger bent van een maaltijd eten die je al eerder bereidt hebt en daarna hebt ingevroren? Het gaat om een pastamaaltijd met ham.
    Of kun je dit beter niet doen i.v.m. bijv. listeria?

2. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik zie t probleem niet..

Als je de ingevroren maaltijd in de koelkast laat ontdooien en daarna heet stookt in de magnetron..

Staat op de site van t voedingscentrum hier niet wat info over?

3. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    mayaa, ikbegrijp heel goed je onzekerheid, maar 2 weken geleden heb ik je ook al eens aangegeven dat je eens vaker op de site van het voedingscentrum moet kijken.. je vraagt je nml echt heel veel af en ik begrijp je onzekrheid.. maar om voor bijna alles wat je eet hier een topic te openen is misschien overbodig als je die site eens goed leest... heel veel succes ermee!

4. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

Feb 11, 2008
    887
    0
    0
    Nou, ik open niet voor alles een topic hoor. Alleen de dingen die ik niet kan vinden op internet, daar open ik een nieuw topic voor.
    De afgelopen dagen heb ik idd wel regelmatig dingen gevraagd hier op het forum, maar daarvoor weer even een tijdje niet hoor.
    En ik dacht dat een forum ervoor was om je te helpen met je onzekerheden en vragen? Ik snap niet echt waar je je aan stoort eerlijk gezegd, maar nogmaals van bovenstaande vraag m.b.t. het opnieuw opwarmen van maaltijden weet ik het antwoord niet, anders zou ik het niet vragen en ik neem geen risico's als het om m'n kindje gaat. Ik weet heus wel dat ik onzeker ben hoor, maar ik zie niet in wat daar mis mee is.
    In ieder geval bedankt voor je antwoord. Is prima als dat jou mening is. Maakt niet uit hoor!

5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik denk dat je niet zo fel moet reageren hoor. elegance bedoelt het goed. als je idd voor ieder wissewasje een topic gaat openen dat si gewoon niet nodig.

bv kipfilet. iedereen weet dat kip nooit rauw op geen enkele manier dus niet op brood, in salades of wat dan ook wordt gegeten. dus das gewoon een beetje onzin.

ik snap je onzekerkeid maar je kunt ook doordraven.

nog een keer

geen kazen van rauwe melk. er moet dan op de verpakking staan. au lait cru. staa er dit niet op kun je het eten.

geen rauwe producten zoals bv filet americain, ossenworst ofzo. zelfde als biefstuk. je mag gerust biefstuk eten maar dan wel helemaal doorbakken.

geen vacuumverpakte vis ivm listeria zoals gerookte zalm

groente en fruit goed wassen en dan kun je alles eten.

en let gewoon op houdbaarhiedsdatums bij groente enfruit. zo vers mogelijk alles pakken.

niet teveel lever. max 1 boterham met bv leverpastei of smeerworst per dag.
    en je maaltijd mag je gewoon opeten. gewoon goed verwarmen.
    verder mag je alles ten van eieren tot rookworst en van champignons tot chocola.
    en idd wat al eerder is aangegevn. kijk is op voedingscentrum. nl als je ons niet gelooft of als je twijfelt

6. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

Feb 11, 2008
    887
    0
    0
    Nou, ik reageer helemaal niet fel hoor, maar goed, ik heb nog steeds geen antwoord op m'n vraag gekregen.
    Laat maar! Ik zal niets meer vragen hier hoor. Even goede vrienden!
    En ik ben echt niet gepikeerd ofzo, maar vind het alleen jammer.

7. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

je mag je maaltijd eten gewoon goed vewarmen. zo goed!!;)

8. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Mayaa:
    Ik denk dat ze je advies proberen te geven, door oa de website van het voedingscentrum te noemen en het geen 'aanval' is op jou. En jouw gestartte topics.

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

idd maar dat wil mayaa niet echt begrijpen volgens mij;):)

10. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

Feb 11, 2008
    887
    0
    0
    Dank je wel hoor!

11. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

Feb 11, 2008
    887
    0
    0
    Nou, dat begrijp ik maar al te goed hoor.
    Maar sommige dingen kun je nou eenmaal nergens op internet terugvinden.
    En trouwens, al kun je het wel op internet terugvinden, waarom bestaat dit forum dan, als je toch niet gewoon normaal iets mag vragen?
    Nou, ik stop ermee.

12. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Wat je beter niet op kunt warmen is spinazie en andijvie ed. Want dat zijn nitraatrijke groentes. Bij herverhitting wordt nitraat omgezet in nitriet en dat is niet zo gezond, maar dat geldt voor iedereen dacht ik.
    (diepvries-spinazie van bijv. iglo kun natuurlijk wel gewoon 1 x klaar maken)

13. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

;) laat maar. ben ermee weg

14. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    jammer dat je je zo snel "aan de kant" laat zetten..

Sommige mensen vinden iets niet op t internet, doordat ze misschien net niet t juiste zoeken.. hoe zeg ik dat?? nou ja.. what ever..

Via www.zoeken.nl vind ik zelf vaak wel iets.. gewoon door steekwoorden in te tikken.. soms wel op 5 manieren.. Soms vind ik ook niet wat ik zoek..

Maar voor dingen over eten.. tja voedingscentrum.. hebben zij niet iets van een vraagbaak/ klantenservice dat je hen de vraag/vragen kunt stellen..
    ( scheelt je een hoop "gemekker" hier?!:D;);)8):$)

15. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nou IK laat me niet snel aan de kant zetten hoor.;) ik snap wel wat jij wilt zeggen maar snap je dan ook wat ik wil zeggen....
    ik verwijs mensen gewoon naar dingen, websites maar als er dan zo gereageerd gaat worden dan zoeken ze het toch fijn uit:) maar dan denk ik weleens van tja.... hoe lang moet ik doorgaan voordat iemand iets aanneemt...

16. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    jeetje joh,
    ik wist niet dat je zo zou reageren! ik bedoel het echt alleen maar goed, als ik in je statistieken kijk zie ik gewoon dat je veel topics opent en dat vond ik 2 weken geleden al.. en tuurlijk mag dat, is je goed recht, maar mij valt op dat je je wel erg onzeker voelt en als me iets opvalt dan zeg ik dat en is niet meteen een aanval :)
    Als je je nml alles blijft afvragen blijf je 9 maanden aan de gang met onzeker voelen en volgens mij is dat niet echt een pretje.. :) Je zou ook eens kunnen snuffelen op het forum daar staan ook al veel antwoorden op voor je een nieuw topic opent :)
    ik hoop gewoon dat je je snel niet meer zo onzeker voelt en je niet meer bij alles hoeft na te denken en kunt gaan genieten!

En zoals plurkie en andere het zeggen, ook dit advies is een advies.. :) succes ermee! :)

17. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

Feb 11, 2008
    887
    0
    0
    Oké bedankt voor het meedenken. Ik waardeer je reactie heus wel, maar het kwam op mij gewoon over alsof ik niets mag vragen hier.
    Enne, ik geniet echt van m'n zwangerschap hoor, ook al ben ik onzeker.

Saskia1979 en Annemarie76 jullie ook bedankt voor jullie antwoorden! Daar heb ik zeker iets aan!

18. Francis1985

Dec 6, 2009
    40
    0
    0
    Gewoon goed verwarmen en lekker opeten!
    Alleen daarna niet nog een keer invriezen, dat is niet goed.

En het blijkt dat het opnieuw verwarmen van spinazie helemaal niet zo slecht is als altijd werd gedacht, maar ik zou het risico maar gewoon niet nemen...

19. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Het opwarmen van nitraatrijke groentes schijnt idd niet erg te zijn zolang je er maar geen kilo's van neemt.

'Gewone' maaltijden opwarmen is geen probleem

Share This Page