Wie heeft er ervaring met boeken via internet?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door toerist18, 2 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Wij willen dit jaar naar Menorca maar omdat in de reisgidsen niet echt wat staat wat me wat lijkt, wil ik wel eens weten wat jullie ervaringen zijn met het boeken via internet.
    Heb daar nl wel wat leuks gezien, alleen is dat te doen met preverenties doorgeven, en is er ook een tel nr van?

2. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    ligt aan de site, meestal staan er wel contact gegevens en is er in het boekingsscherm wel ergens een vakje voor je preferenties.

Ik heb de laatste jaren alleen nog maar via internet geboekt, veel makkelijker en je kan veel beter vergelijken.

Tip: kijk ook eens op vakantiereiswijzer.nl daar kun je hotels e.d. vergelijken. staan reacties van mensen die er zijn geweest.. heel handig!

3. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Ja heb ik gedaan op reiswijzer; ik heb nu een app gevonden (met een hoog cijfer en positieve reacties en heb ook 4 prijzen van de verschillende organisaties.
    Is internet nu duurder of goedkoper dan naar een reisbureau gaan?
    Ik wil ook eens die prijzen bij het reisbureau opvragen.
    Klopt van dat witte venster voor de preverenties,bij een reisbureau geven ze dit meestal ook alleen maar door, en weten zij ook niet de reisorganisatie het nakomt.

4. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Volgens mij is internet meestal goedkoper als een reisbureau. maar niet altijd. Je kunt altijd informeren natuurlijk bij het reisbureau.

Maar als je op de site van een reisbureau zit, dan zal het waarschijnlijk even duur zijn.

Het voordeel vind ik ook dat je elk moment kan boeken en niet hoeft te wachten of rekening moet houden met openingstijden.

5. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Persoonlijk heb ik toch iemand van het reisbureau voor me zitten.
    Die zo al mijn wensen kan aanhoren, heb nu al duidelijke prijsverschillen gezien.

6. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Daar heeft ieder z'n eigen voorkeur in natuurlijk. Ik heb persoonlijk liever internet, zodat ik zelf goed kan zien wat ik boek. Maar je kunt natuurlijk ook alvast zelf wat voorwerk doen op internet en dan alleen het boeken zelf via het reisbureau. Net wat je wilt..

7. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Heb toch maar via reisbureau geboekt.

8. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Via een reisbureau heb je meestal meer service.

9. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Wij boeken via SunWeb.
    Krijgen dezelfde avond nog een mailtje met de bevestiging van de boeking, en de volgende dag bericht of er aan onze preferentie kan worden voldaan.
    De tickets krijgen we per email, en vanaf 24 uur van te voren kunnen we al inchecken via de website van Schiphol. (Compleet met stoelkeuze in het vliegtuig). Het enige dat we dan nog hoeven te doen is de koffers afgeven... vinden het erg luxe en gemakkelijk.

Hebben dezelfde ervaringen ook met Neckerman, alleen dan nog niet met electronische tickets. Maar gaat verder perfect.

10. Mijn vrouw boekt altijd via internet, is wekenlang aan het zoeken geweest, reiswijzer erbij.
    Ik zou allang de computer uit het raam hebben gegooid en naar het reisburo gegaan zijn, maar zij vind het helemaal leuk om het allemaal uit te zoeken!

11. klein droppie

21 okt 2007
    15
    0
    0
    Vorig jaar voor het eerst online een reis geboekt, het is me wel goed bevallen. Qua prijzen maakt het denk ik niet zoveel verschil. Voor beide moet je ook dossierkosten betalen bijvoorbeeld.

Wel vind ik een voordeel van online boeken dat je kan sorteren op prijzen. Zo kom je best nog wel eens leuke reizen tegen voor weinig geld, die in een reisgids niet opvalt.

Als je iets leuks ziet, kun je gelijk reiswijzer er 'naast' leggen, daarboven staan meestal de organisaties waar je de reis zou kunnen boeken. Soms is het wel waard om die nog even met elkaar te vergelijken. Sommige organisaties kopen meer kamers in, zodat ze de reis goedkoper kunnen aanbieden ;)

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Wij hebben reisgidsen bij het reisbureau gehaald om ons te oriënteren, maar nu net gewoon via internet geboekt. Had ook wel via het reisbureau gekund voor dezelfde prijs, maar dan moet ik daar weer heen.
    Heb via Neckermann geboekt, hebben we al eens eerder gedaan op die manier en dat ging goed. Ook wel eens via Jiba, ging ook goed.

13. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Zo doen wij het ook. We halen altijd wel gewon de reisgidsen op.

14. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Preferenties zijn voorkeuren en kunnen dus nooit gegarandeerd worden. Of je nu via internet boekt of via je rsb. Als je gegarandeerd bijv een bepaalde ligging wilt zul je hier een essentie voor moeten aanvragen,hiervoor worden wel kosten berekend en niet alle reisorganisaties doen dit.
    Verder via internet boeken is goed te doen. Zorg er alleen wel voor dat de organisatie SGR en ANVR aangesloten zijn.

Deel Deze Pagina