De oudste helaas maar 2 weken. Kreeg erg slechte begeleiding en was zelf niet goed genoeg voorbereid. Ze was na 2 dagen 10% afgevallen dus ze moest bijgevoed worden. Daar is het mis gegaan. Ipv de bv op tijd te stimuleren dmv extra kolven en vaker aanleggen werd kv aangeraden en toen kwam de bv nooit meer op gang Baal er nog steeds van en heb het met mijn zoontje gelukkig wel goed kunnen maken. Die heeft 2 maanden bv gehad toen hij besloot niet meer bij me te willen drinken. Heb dan 3 dagen aangekeken en tussentijds kolven, maar eerst kolven en daarna voeden was lichamelijk te zwaar in combinatie met een rondhuppelende peuter Maar ik ben heel erg blij dat ik twee maanden heb kunnen voeden en heb daar ook echt van genoten. Heb hem er ook zo veel troost mee kunnen bieden in die moeilijke eerste maanden
Tot 6 maanden gered zonder kv, ik heb altijd heel veel moeten kolven omdat dl regelmatig de borst weigerde. Van 6-9 maanden heb ik het overdag aangevuld met kv. Ik heb bewust gekozen voor bv, omdat ik geloof dat het voordelen heeft tov kv. Helaas kreeg ik een aanhoudende blaasontsteking toen mijn dochter 9 maanden was en ben ik gestopt zodat ik andere antibiotica kon krijgen. Ik ben super blij dat ik zo lang bv heb kunnen geven! Ondanks dat het heel veel moeite heeft gekost om ook zo veel te moeten kolven heb ik er geen seconde spijt van gehad
Oudste heeft een week bv gehad, jongste 3 weken ongeveer. Daarna was het ondanks alle moeite in beide gevallen gewoon op. Vond en vind het nog steeds heel jammer, maar uiteindelijk niks aan te doen. Nu pas weet ik overigens ook wat de oorzaak is voor het uit/wegblijven van de productie en dat geeft mij veel rust.
Ik heb 8,5 maand bv gegeven, waar van 5,5 maand volledig. Met 8,5 maand begon ze met bijten en ik was het kolven op mijn werk wel een beetje zat. Dus toen zijn we begonnen met afbouwen met 9 maanden over op kv.
Oudste 28maanden, jongste tot nu toe 6. De oudste drinkt soms nog maar dat is zelden. Het loopt gewoon fijn zo en zonder gedoe van flessen. Ik kolf soms wel als ik weg wil, maar ik werk niet buitenshuis dus hoef het niet dagelijks te doen. Verder staat doorslapen hier echt los van borstvoeding. Oudste is nu nog vaak wakker snachts en de jongste slaapt 9 van de 10 keer door (6 uur achter elkaar). Ik zie mezelf nu voorlopig niet stoppen zeker met de koemelkallergie van de jongste.
Bij de 3 kinderen 6 maand volledig borstvoeding. Toen begonnen met hapjes en opvolgmelk omdat het kolven door het bijvoeden niet meer lekker liep. Toen ook echt wel vrede om er mee te stoppen.
Heb de poll niet ingevuld omdat je maar 1 optie kunt aanklikken Oudste heeft 26 maanden BV gehad. Ik had op zich wel eerder willen stoppen, maar door allerlei klachten hing ze nogal aan de borstvoeding en omdat ze KMA heeft, was overstappen op pepti of nutramigen geen optie meer na een hele tijd BV: ze vond het zo vies dat ze het absoluut niet ging drinken, (en dat snapte ik volkomen, toen ik het zelf proefde ). 5,5 maand volledige BV, toen gestart met bijvoeding. Met 9 maanden de KMA ontdekt en op advies dietiste zelf op heel streng dieet en weer even terug op volledige BV. Vanaf 14-15 maanden kon ze soja verdragen en zijn we dat stapsgewijs in haar voeding gaan introduceren. Met 26 maanden gestopt. Jongste heeft 5 dagen BV gehad. Ik had bij de oudste een enorme overproductie, waarvoor ik 2 maanden heb moeten voorkolven voor ik haar aan kon leggen. Dat was bij de jongste nog erger en bovendien huilde ook zij weer overmatig veel. Voorkolven met ook een kleuter in huis zag ik niet zitten en het leek me gemakkelijker te achterhalen of de jongste ook weer KMA zou hebben, als we KV zouden gaan geven. Na 3 dagen HA over op pepti, een week later nutramigen en dat ging goed. Met BV hadden we de KMA niet zo snel onder controle gehad, dus ben -hoe jammer ik het om andere redenen ook wel weer vond om te stoppen- heel blij geweest met die beslissing. Helemaal omdat we met 2,5 week in het ziekenhuis terecht kwamen met haar en tot 3 maanden oud om de paar dagen een opname hadden. Als ik dan ook nog had moeten kolven....
Aiden 8 maanden en Finley 10 maanden. Het is gezond. Het is overal en altijd direct bij de hand. Het is goedkoop. Ik vond het overigens fijn om te voeden. Ergens mis ik dat wel. Ik zal nooit meer borstvoeding geven. Wij houden het bij twee kindjes.
Oh,het is trouwens niet altijd koek en ei geweest hoor,vaker gedacht en nu is het over met het slechte slapen enz maar toen hoorde ik weer van mijn mans collega dat hun kindje van de zelfde leeftijd ook vaker wakker was snachts voor bijv een speen (flesvoeding) dus dat het niet perse aan de borstvoeding lag. En spruw is ook geen pretje, dat jeukt echt verschrikkelijk. Gelukkig werkt dactarin dan goed.
Ik heb 5 weken volledig bv gegeven, maar ik had gewoon niet genoeg. Hij had honger en viel af, we zijn toen gaan bijvoeden en na 3 maanden was het helemaal over met de borstvoeding. Het heeft vanaf het begin niet lekker gelopen ondanks de hulp die ik heb gevraagd en gekregen.
DL is bijna een jaar en krijgt nog borstvoeding. Ze heeft de fles altijd geweigerd. Zolang ze het fijn vind mag ze nog wel even drinken. Krijgt alleen nog 's avonds 's nachts en in de ochtend en een heel enkele keer s middags als ze prikjes heeft gehad of gevallen is ofzo. En waarom ik borstvoeding geef. Is omdat ik denk dat het t beste is voor ons ik wilde perce de 6 maanden halen dat is gelukt en we gaan dus nog even verder
2,5 jaar. De reden is dat ik wilde doorgaan zolang zij het wilde en dat bleek twee en een half jaar te zijn.
Hier geef ik nog steeds, net wat meer dan een jaar. Toen ik begon dacht ik minimaal 3 maanden, toen die dichterbij kwamen zei ik 6, en nu na een jaar wil ik eigenlijk wel stoppen maar het is zo makkelijk en stiekem ook wel fijn, voor hij naar bed gaat is hij mega druk, dan leg ik hem aan en zie je hem gewoon ontspannen en kan hij zo naar bed, draait op zijn zij en gaat meteen slapen. En hij slaapt nu eindelijk sinds een week door (van 7 tot 11, dan nog een voeding en dan van 11 tot 7! ). Dus ja... we gaan nog maar even door... we zien wel tot wanneer!
2 maanden, 18 maanden (was toen 20 weken zwanger en ze wilde niet meer) en 16 maanden. Gewoon gaan proberen, omdat ik vond dat ik dat in ieder geval moest doen. Bij de eerste toen slechte (tot geen) begeleiding gehad en maar gestopt, bij de tweede actief hulp gezocht en dat heeft me door moeilijk momenten heen gesleept en bij de derde de twijfels redelijk los gelaten en 'gewoon' gedaan totdat ze niet meer wilde.
de eerste heb ik 3 dagen BV gegeven. ik twijfelde en ben er eigenlijk een beetje onder druk van iedereen mee begonnen. wat een ellende. kon echt niet van mn dochter genieten. ik vond het 3x niks om te doen. echt niks voor mij. na 3 dagen kreeg ze een suikerdip. toch niet genoeg voeding binnen gekregen. ben er per direkt mee gestopt en FV gaan geven. wat een genot was dat zeg. bij de 2e ben ik er helemaal niet aan begonnen. geen seconde over gepiekert en ook geen moment spijt van gehad.
hier met 20m nog vol op! ik hoop sowieso de WHO norm te halen en hopelijk mag dat lukken nu ik zwanger ben van wondertje 2. Mijn doel voor zl is eigenlijk zijn norm halen, stoppen wanneer hij er klaar voor is. Hopelijk gaan we dus ook een tijdje tandemmen.
Hier nu 13 maanden. Mijn doel was 6 maanden en moet er nog niet aan denken om te stoppen. Het is makkelijk, ook als troost, het kost erg weinig tijd en mijn dochter en ik genieten enorm van deze momentjes Hoe lang we nog doorgaan weet ik niet, zolang we het beiden nog prettig vinden! Als ze voor mijn gevoel 'te groot/oud' is, of zij het niet meer wil, dan is het genoeg. Maar het idee dat er een dag komt dat ik haar niet meer zal voeden, kan me nu al verdrietig maken haha