Hoelang gaf jij borstvoeding en waarom?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Daantje57, 2 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoelang gaf jij borstvoeding?

1. Ik ben nooit begonnen met borstvoeding.

2. Een paar weken tot 3 maanden

3. 6 maanden

4. tussen de 9 maanden en 1 jaar

5. langer dan 1 jaar

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    14 maanden, 16 maanden en na 15 maanden nog onderweg. Ik weet niet hoelang ik hem borstvoeding blijf geven.

Waarom meer dan een jaar?
    Beste voeding voor een baby, makkelijk met go with the flow-principe waar ik van hou (geen hoeveelheden aflezen enzo), gemakkelijk troostmiddel, de intimiteit door huid-op-huid-contact.

2. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Mijn oudste heeft van dag op dag 6 maanden bv gehad, ben gestopt omdat ik medicatie moest beginnen nemen en ik wou niet dat ze dit binnen kreeg.
    Nu bijna 7 weken bezig en hoop nog lang door te gaan, maar als ik vroeger zal stoppen zal dat hoogstwaarschijnlijk weer zijn omdat ik terug moet starten met mn medicijnen.

3. janny

janny Actief lid

29 mei 2010
    335
    47
    28
    Oudste drinkt inmiddels bijna 4 jaar, jongste 14 maanden. Hoe lang ze nog zullen drinken weet ik niet, dat laat ik aan hen over.
    Het was voor mij vanzelfsprekend dat ik bv zou gaan geven, ik heb nooit getwijfeld, zie (voor ons) in kv ook echt geen voordelen.
    En waarom zo lang, omdat mijn dochters nog niet gestopt zijn en zelf heb ik ook nooit het initiatief genomen om af te bouwen of te stoppen..

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Oudste 23 mnd, toen stopte ze. Jongste drinkt nog met 28 mnd. 1x daags meestal

5. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    De oudste 9 mnd, toen had ik eindelijk weer een baan en dan wil je kolven niet ter spraken brengen in je proeftijd.

De jongste nu al 13 mnd, gewoon omdat het nog steeds goed gaan. Ze drinkt nog maar1 a 2 keer op een dag. Ben bang dat ze binnenkort helemaal niet meer wil. Anders zou ik doorgaan tot een jaar of 2.

6. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    1 maand, daarna had onze bink er niet meer genoeg aan het huilde na de voeding..

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Ik las je berichtje bij de LK, je hebt geen hulp meer gevraagd verder?

8. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    De oudste 13 maanden, de jongste een jaar. Bij de oudste had ik wel langer willen doorgaan, ik vond het best jammer om af te bouwen. Bij de jongste had ik er genoeg van!

Mijn doel vooraf was 6 maanden, dus ben ik super trots op mezelf en de meiden:D

9. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik geef nu 7 maanden borstvoeding en wil nog even doorgaan. Ik werk fulltime, dus het kolven 5 dagen per week kost me wel veel energie. Ik hoop met 9 maanden over te kunnen stappen op 1x kolven per dag in mijn lunchtijd, en dat ik rond een jaar overdag niet meer hoef te kolven. Dan kan hij 's ochtends en 's avonds toch nog gewoon doordrinken. Want eerlijkheidshalve ben ik wel blij als ik klaar ben met het kolven. Als dat zo zou lukken, heb ik nog geen eindtermijn in gedachte. We zien wel ;)

10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik miste tussen 3 en 6 maanden :D

Ik heb steeds zo'n 5 maanden gegeven. Ik heb een produktie die niet uit zichzelf komt, dus heb er altijd veel aan moeten doen. De 4 maanden dip gecombineerd met weer gaan werken is altijd killing geweest voor mij, en dan bouwde ik nog een maandje af.

11. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Ik heb dochter 7.5mnd BV gegeven en zoon krijgt nu al ruim 8 maanden BV en we hopen nog lang door te gaan...

12. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,

Respect dat je zo te lezen toch je uiterste best hebt gedaan! Ik weet niet of ik in jouw situatie dat had gekund!

13. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Aanvankelijk was tot 6 mnd volledig de bedoeling.
    dat is ook gelukt en nog langer zelfs. Uit eindelijk is het 15 mnd geworden. Ik had voor mezelf een soort grens bij het moment dat hij ging lopen.
    Echter als ik geen steun had gehad van mn moeder en man was ik eerder gestopt al voor de 6 maanden van wegen 2 keer borstontsteking.
    Ik heb het voeden al heel fijn ervaren en mooie herinnering.

14. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    op een week na 6 maanden. Toen was ik het wel zat en vond ik het ook niet meer te combineren met m'n werk en de rest van m'n leven omdat ik niet kon kolven ondanks hulp van lactatiekundige.

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Oudste met veel pijn en moeite 8-9 weken.
    Middelste 5,5 mnd, toen met veel verdriet gestopt wegens gezondheidsredenen.

De jongste drinkt nu nog steeds bij mij en het loopt nog als een trein.
    Ik vind het gewoon wn logische stap na de zwangerschap.
    Hoe lang? In ieder geval 6 mnd.

Waarom? Als ik zie hoe goed ze er op groeit en er zelfs al op doorslaapt, dan maakt het mij super mega trots! Dat mooie kleine meisje, blakend van gezondheid en dat alleen maar op mijn melk! :D
    Het kost ons totaal geen moeite en ik vind het zo fijn, dat ik het kolven op het werk er echt wel voor over heb.

16. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Bij mijn dochter een maand, onrelmatig tot drie maand.
    Zoonlief kolf ik 8 maanden full time.

Bij mijn dochter had ik in de kraamweek: Spruw, Borstonsteking, Nierbekkenonsteking en 40 graden koorts. Dat heeft ervoor gezorgt voor een mindere weerstand en VEEL medicijnen.

ZL kan niet drinken vanwege hoge gehemelte gecombineerd met overprikkelingsprobleem.

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Beide kinderen meerdere jaren.
    Aanvang was zwaar, het liep pas zonder hulpmiddelen (kolf, tepelhoedjes) en problemen (spuw, kloven, borstontsteking) na een maand of drie.
    Beginnen met het idee het minstens 6 weken te proberen, dat al snel bijgesteld naar half jaar, en toen gewoon WHO-advies van minimaal 2 jaar als leidraad genomen.

18. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Nu ruim 26 maanden omdat ik altijd genoten heb van de borstvoeding en er geen reden was om te stoppen. Mijn zoontje is nu zelf aan het afbouwen en drinkt alleen nog 's avonds en slaat nu regelmatig een avond over. Ik denk dat hij over een paar weken stopt. Dat vind ik ergens jammer, maar ik vind het ook heel fijn dat hij heeft kunnen drinken totdat hij er zelf geen behoefte meer aan had.

19. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier nu bijna op de 6 maand, de planning was de who norm. Helaas gaat t niet van een leien dakje. Vaak fulltime kolven, ze kan t vacuum niet houden hierdoor veel kramp en borstweigeren. Maar zie afbouwen niet zitten ben erg gevoelig voor borstontsteking :( Dus we zien wel hoe t loopt :)

Bij de eerste door slechte begeleiding op dag 6 gestopt. Helaas daardoor waarschijnlijk extra gemotiveerd.

Deel Deze Pagina