14 maanden, 16 maanden en na 15 maanden nog onderweg. Ik weet niet hoelang ik hem borstvoeding blijf geven. Waarom meer dan een jaar? Beste voeding voor een baby, makkelijk met go with the flow-principe waar ik van hou (geen hoeveelheden aflezen enzo), gemakkelijk troostmiddel, de intimiteit door huid-op-huid-contact.
Mijn oudste heeft van dag op dag 6 maanden bv gehad, ben gestopt omdat ik medicatie moest beginnen nemen en ik wou niet dat ze dit binnen kreeg. Nu bijna 7 weken bezig en hoop nog lang door te gaan, maar als ik vroeger zal stoppen zal dat hoogstwaarschijnlijk weer zijn omdat ik terug moet starten met mn medicijnen.
Oudste drinkt inmiddels bijna 4 jaar, jongste 14 maanden. Hoe lang ze nog zullen drinken weet ik niet, dat laat ik aan hen over. Het was voor mij vanzelfsprekend dat ik bv zou gaan geven, ik heb nooit getwijfeld, zie (voor ons) in kv ook echt geen voordelen. En waarom zo lang, omdat mijn dochters nog niet gestopt zijn en zelf heb ik ook nooit het initiatief genomen om af te bouwen of te stoppen..
De oudste 9 mnd, toen had ik eindelijk weer een baan en dan wil je kolven niet ter spraken brengen in je proeftijd. De jongste nu al 13 mnd, gewoon omdat het nog steeds goed gaan. Ze drinkt nog maar1 a 2 keer op een dag. Ben bang dat ze binnenkort helemaal niet meer wil. Anders zou ik doorgaan tot een jaar of 2.
De oudste 13 maanden, de jongste een jaar. Bij de oudste had ik wel langer willen doorgaan, ik vond het best jammer om af te bouwen. Bij de jongste had ik er genoeg van! Mijn doel vooraf was 6 maanden, dus ben ik super trots op mezelf en de meiden
Ik geef nu 7 maanden borstvoeding en wil nog even doorgaan. Ik werk fulltime, dus het kolven 5 dagen per week kost me wel veel energie. Ik hoop met 9 maanden over te kunnen stappen op 1x kolven per dag in mijn lunchtijd, en dat ik rond een jaar overdag niet meer hoef te kolven. Dan kan hij 's ochtends en 's avonds toch nog gewoon doordrinken. Want eerlijkheidshalve ben ik wel blij als ik klaar ben met het kolven. Als dat zo zou lukken, heb ik nog geen eindtermijn in gedachte. We zien wel
Ik miste tussen 3 en 6 maanden Ik heb steeds zo'n 5 maanden gegeven. Ik heb een produktie die niet uit zichzelf komt, dus heb er altijd veel aan moeten doen. De 4 maanden dip gecombineerd met weer gaan werken is altijd killing geweest voor mij, en dan bouwde ik nog een maandje af.
Ik heb dochter 7.5mnd BV gegeven en zoon krijgt nu al ruim 8 maanden BV en we hopen nog lang door te gaan...
Respect dat je zo te lezen toch je uiterste best hebt gedaan! Ik weet niet of ik in jouw situatie dat had gekund!
Aanvankelijk was tot 6 mnd volledig de bedoeling. dat is ook gelukt en nog langer zelfs. Uit eindelijk is het 15 mnd geworden. Ik had voor mezelf een soort grens bij het moment dat hij ging lopen. Echter als ik geen steun had gehad van mn moeder en man was ik eerder gestopt al voor de 6 maanden van wegen 2 keer borstontsteking. Ik heb het voeden al heel fijn ervaren en mooie herinnering.
op een week na 6 maanden. Toen was ik het wel zat en vond ik het ook niet meer te combineren met m'n werk en de rest van m'n leven omdat ik niet kon kolven ondanks hulp van lactatiekundige.
Oudste met veel pijn en moeite 8-9 weken. Middelste 5,5 mnd, toen met veel verdriet gestopt wegens gezondheidsredenen. De jongste drinkt nu nog steeds bij mij en het loopt nog als een trein. Ik vind het gewoon wn logische stap na de zwangerschap. Hoe lang? In ieder geval 6 mnd. Waarom? Als ik zie hoe goed ze er op groeit en er zelfs al op doorslaapt, dan maakt het mij super mega trots! Dat mooie kleine meisje, blakend van gezondheid en dat alleen maar op mijn melk! Het kost ons totaal geen moeite en ik vind het zo fijn, dat ik het kolven op het werk er echt wel voor over heb.
Bij mijn dochter een maand, onrelmatig tot drie maand. Zoonlief kolf ik 8 maanden full time. Bij mijn dochter had ik in de kraamweek: Spruw, Borstonsteking, Nierbekkenonsteking en 40 graden koorts. Dat heeft ervoor gezorgt voor een mindere weerstand en VEEL medicijnen. ZL kan niet drinken vanwege hoge gehemelte gecombineerd met overprikkelingsprobleem.
Beide kinderen meerdere jaren. Aanvang was zwaar, het liep pas zonder hulpmiddelen (kolf, tepelhoedjes) en problemen (spuw, kloven, borstontsteking) na een maand of drie. Beginnen met het idee het minstens 6 weken te proberen, dat al snel bijgesteld naar half jaar, en toen gewoon WHO-advies van minimaal 2 jaar als leidraad genomen.
Nu ruim 26 maanden omdat ik altijd genoten heb van de borstvoeding en er geen reden was om te stoppen. Mijn zoontje is nu zelf aan het afbouwen en drinkt alleen nog 's avonds en slaat nu regelmatig een avond over. Ik denk dat hij over een paar weken stopt. Dat vind ik ergens jammer, maar ik vind het ook heel fijn dat hij heeft kunnen drinken totdat hij er zelf geen behoefte meer aan had.
Hier nu bijna op de 6 maand, de planning was de who norm. Helaas gaat t niet van een leien dakje. Vaak fulltime kolven, ze kan t vacuum niet houden hierdoor veel kramp en borstweigeren. Maar zie afbouwen niet zitten ben erg gevoelig voor borstontsteking Dus we zien wel hoe t loopt Bij de eerste door slechte begeleiding op dag 6 gestopt. Helaas daardoor waarschijnlijk extra gemotiveerd.