Hoelang gebruik box

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Sunny37, Dec 16, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Hier net vorige week de deur uit gedaan.

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Gebruikt tot onze zoon hem niet meer fijn vond, en dat was met 1 jaar.

3. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

Sep 22, 2016
    2,992
    2,694
    113
    Female
    Dochter is net 1 en zit er dagelijks paar keer een kwartiertje in. Leuk vind ze het niet altijd maar ik vind het wel fijn. Op de grond is ze zo snel overal bij en is niets veilig.

4. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    Mijn zoontje wordt eind maart twee en de box staat nog in de kamer. Het is vooral een opslagplek voor speelgoed, snoetenpietsers, slabbers en slofjes maar hij zit er toch bijna dagelijks nog in. Ik wil rustig naar de wc kunnen en veilig kunnen koken zonder dreumes aan mijn been. Het is nogal een ondernemend mannetje die graag bovenop de eettafel gaat staan of de kattenbrokjes omkiepert als ik even bezig ben. Bij de oudste heeft hij ook twee jaar in de kamer gestaan. Hij staat me niet in de weg, en ik vind het af en toe nog wel handig.

5. Mythique

Mythique Fanatiek lid

Apr 3, 2015
    4,778
    3,907
    113
    Bij de tweede veel meer dan bij de eerste. Toen oudste zindelijk werd vond ik het handig de jongste in de box te zetten als ik even iets moest doen zodat hij niet onverhoopt met de inhoud van de pot ging spelen, nu zodat hij niet achter de oudste aan de gang in kruipt en de trap op gaat. En sowieso als ik nog moet douchen. Kan de oudste wel 'los' laten lopen maar de jongste durf ik niet, zeker niet als ze samen zijn.

6. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

Feb 7, 2015
    1,213
    478
    83
    Gelderland
    Grappig dat het zo verschilt. Ik heb de box intensief gebruikt omdat mijn dochters niet veel schelen. Dan kon de jongste soms even in alle rust liggen zonder dat de oudste er continu bij (aan) zat. Of soms ging de oudste erin als er zich een situatie voordeed waarbij ik met de jongste naar boven moest en de oudste even alleen beneden bleef. Was handig!

Ze vonden het allebei een fijne plek.

Ik heb hem gebruikt tot de jongste 1 jaar was ongeveer. Toen ik merkte dat het een opslagplek werd voor speelgoed had ik er vrij snel genoeg van. ;)

7. exciting

exciting Fanatiek lid

Dec 10, 2013
    3,172
    983
    113
    Female
    Friesland
    Onding..

Eerste vond het helemaal niks, 2e had reflux en zat voornamelijk in de draagzak.. Na al dat gehuil van de 2e gezegd dat ik echt noooooooit een 3e wil . Daarom de box verkocht :rolleyes:

En nu.. Zwanger van nummer 3❤️

Ik mag van mijn man geen nieuwe box.. Hahaha we gaan het zien of ik hem ga missen!

Sunny37 and Vero0504 like this.
  8. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    1,850
    644
    113
    Female
    Tot ruim 2 jaar gebruikt. Zoontje zat er vaak in. Vond het fijn en ik ook. Zo kon ik even in huis aan de slag of eten koken zonder elke seconden hem in de gaten te houden

9. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,231
    113
    Female
    Nederland
    Ik heb hem nog steeds staan voor de jongste. Voornamelijk voor het drinken van zijn flesjes melk. Hij heeft daar echt even een rustmomentje. Vaak speelt hij daarna nog even in de box. Soms gaat hij er in wanneer ik even mijn handen vrij wil hebben, als ik ga stofzuigen ofzo. Hij mag graag op de knoppen drukken van de stofzuiger en na 10x ben ik klaar mee.

10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,943
    14,996
    113
    Ja herkenbare uitspraak hadden wij met onze eerste, weet je helemaal niet wat je overkomt. Had ook nog lactose intolerantie er bovenop dus helemaal een feestje. Gaat door merg en been dat geluid en je vraagt je af en toe af waar je in HEMELSNAAM aan begonnen bent als je dr middenin zit. En hier is, met een beetje verrassing, ook de opvolger onderweg :)

exciting likes this.
  11. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Bijnde oudste zelden gebruikt en hij was dan ook bij 7 maanden weg. De jongste was een ander verhaal: date as toch fijn om hem soms even weg te leggen als de oudste mij nodig had en later omdat het een enorm boefje is die niet alleen kon blijven dus als ik even moest plassen ging hij daar in. Overigens vond ik dat met twee kinderen sowieso een fijner gevoel dat de oudste hem niet een legoblokje kon geven ofzo als ik ging plassen. Toen tot 15/16 maanden wel gebruikt..

12. smax

smax Fanatiek lid

Feb 15, 2018
    1,955
    1,042
    113
    Female
    Na een half jaar gingen ze vaak op een kleed op de grond. Hebben ze meer de ruimte.
    Vaak wel tot een jaar laten staan, maar dan amper meer gebruikt.

In het begin vond ik de box wel handig omdat ze er dan ook in sliepen, maar zodra ze meer gingen bewegen, zaten/lagen ze er niet meer in.

13. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,866
    5,104
    113
    Hier altijd lang gebruikt. Zeker tot twee jaar. De kindjes vonden het fijn om even rustig in de box te spelen en ik vind het ook erg handig. De box is hier nooit weggeweest in de afgelopen 4,5 jaar dus.

14. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Ik heb 'm bij beide kinderen weinig gebruikt, bij de tweede wel iets vaker dan de eerste,. De eerste hebben we bij 4 maanden een box neergezet (konden we toen pas lenen), en weggehaald bij 7 maanden. Ze ging toen tijgeren, kruipen en staan en vond de box niet meer leuk. Bij de tweede heeft hij als kleine baby wel wat meer in de box gelegen om hem te beschermen tegen z'n dreumes zus (speentjes en speelgoed afpakken...). Toen we gingen verhuizen toen hij 9 maanden was hebben we de box niet meer neergezet in het nieuwe huis. Het werd op een gegeven moment vooral een dumpplek voor speelgoed, post en jassen :p

15. riean

riean VIP lid

Apr 21, 2014
    5,779
    7,366
    113
    Bij de oudste niet zo lang, ons huis was kindvriendelijk, en hij had ruimte om zich heen nodig. Hij was toch het enige kind in huis.
    De tweede vond het juist heerlijk, die veiligheid. Zij heeft er wel tot ruim 1 jaar in gezeten.
    De jongste weer minder, ook hij had ruimte om zich heen nodig, maar toen hij met 8 maanden al halverwege de trap zat (traphekjes was onmogelijk bij onze trap), heb ik hem snel weer teruggezet. Uiteindelijk zat hij er alsnog niet zo heel veel in, omdat hij er echt niet gelukkig van werd.

16. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

Sep 3, 2013
    3,837
    2,180
    113
    Female
    Hier lang gebruikt bij de oudste. Toen ze anderhalf was ging hij weg.
    De jongste van 11 maanden zit er nu ook nog heel veel in. Haar eigen plekje waar ze ongestoord kan spelen.

17. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

Dec 21, 2013
    1,805
    655
    113
    Mijn zoontje is 18 maanden en hij gaat er elke dag nog even in als ik de was op moet hangen. Hij mag dan even vanuit de box tv kijken. Of als ik naar de wc moet. Ik heb nml geen traphekje beneden en ook niet op zolder. Ik vind het ideaal en zou niet weten hoe ik het anders moet doen. Ook al lijkt het me qua ruimte heerlijk als dat ding weggaat.

18. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,289
    10,261
    113
    Afhankelijk van je kindje, sommige kindjes kunnen daar heerlijk in spelen.dw onze was niet zo, voor zijn 1ste verjaardag was hij weg.

De keren dat hij daar in lag is op 2 handen te tellen.

(Niet helemaal eerlijk hij had verborgen reflux)

19. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,943
    14,996
    113
    Momenteel is hij hier maar ingezet als veilige locatie voor de kunstkerstboom. Tafel er in, kerstboom er op, kleed er om heen. Kunstofballen en 3 touwtjes voor de zekerheid in de wand.

Niet alleen vanwege dochter maar ook de katten. Voor die paar maanden ga ik dat kreng niet uit elkaar halen. (allemaal draaispijlen, rampenfonds) enige keer dat die nog uit elkaar gaat is als ie de deur uit gaat.

20. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Dat hoeft echt niet uit te maken. Hier 2 kindjes met verborgen reflux gehad en beide tot 2 jaar in de box gezeten ongeveer. Heerlijk juist, in zo’n Voedingskussen.

Overigens lees ik een aantal keer sat kindjes op de grond werden gelegd. In de zomer kan je dat wel doen, maar in de frissere maanden doe je daar je kindje echt geen plezier mee. Of je moet vloerverwarming hebben en totaal geen tochtstroken onder de deuren?

Share This Page