Hoelang gebruik box

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sunny37, 16 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Bij de eerste nooit ivm reflux
    Bij de 2e geen ruimte dus niet gekocht
    Prima te doen met kleed en kinderstoel

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik deed mn kind juist geen plezier met een box, die vermaakte zich lekker op de grond, eventueel op een kleed. Onze laminaatvloer is echt niet steenkoud in de winter hoor.

3. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Ik zeg er toch bij; of je moet geen tochtstroken hebben onder de deuren? Hier wel en als ik ik op de vloer ga liggen is het echt wel een stuk kouder als dat ik op de bank lig hoor ;)

4. Schuurpapier

Schuurpapier Niet meer actief

Hier bijna 1,5 jaar. Vorige week de deur uit gegaan. Niet omdat ie niet meer gebruikt werd, maar was dat ding zo zat haha! Ligt ook heel erg aan je kind denk ik. Dochter kon je makkelijk tijdens het koken alleen laten, zoon breekt dan de tent af, en in de box was dan veiliger voor hem. Nu mag ie dan ff tv kijken in de kinderstoel, of met pannetjes spelen ofzo..

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Die van ons wou absoluut niet in de box. De eerste maanden moest hij echt recht op. Zijn bed stond heel schuin.
    Daarnaast was hij vlot en wou alles kunnen, zodra het niet lukte was het drama (buik/rug ,andersom, kruipen, staan etc)

Veel onrust en heel nieuwsgierig. Fijn dat het voor jou werkte, hier niet en was hij zo de deur uit.

6. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hier met 1 jaar de deur uit. Maar vanaf 9 maanden lag hij er eigenlijk al niet meer in.

7. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    Totaal overbodige aanschaf. Kinderen willen zich lekker kunnen bewegen en niet in een hok worden gezet. Wel makkelijk voor de ouders. Maar als ik lees dat echt oudere kinderen er nog in moeten, begrijp ik dat niet.

En als huisdieren zich niet gedragen dienen die elders te gaan (al dan niet tijdelijk). Een kind gaat natuurlijk voor. En hoort hoger in de rangorde. Dat leer je niet door het kind in een box te stoppen.

Liekje81 vindt dit leuk.
  8. Blosje89

Blosje89 Fanatiek lid

12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Het zijn meestal de kinderen die zich niet gedragen tov huisdieren...
    beide dan dus niet te vertrouwen zonder direct toezicht...

Rangorde is heel lastig als het kind nog niet zelf de baas kan zijn over een huisdier (en dus nog heel jong en klein). Daarom ben je er als ouder altijd bij, om dit te begeleiden en duidelijk te maken/houden.

T lijkt mij sterk dat er mensen zijn die leven in 1 grote ruimte waarbij ze nooit de kinderen en/of huisdieren uit het zicht kunnen verliezen... er hoeft maar n bank te staan en je kunt niet altijd zien wat daar achter gebeurd.

Bij ons is de regel dan ook zo; zijn beide binnen dan gaat de kleine even in de box als ik bijv n was moet opgangen...
    Is de hond toevallig buiten, dan kan de kleine gewoon beneden zijn als ik even niet in de kamer kan zijn...

Daarnaast is de box geen strafhok, ze speelt er nog altijd graag in.

9. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Na 8 maanden de deur uit gedaan.... hij wilde er echt niet meer in. Alleen tijgeren door de kamer was/is leuk dus zo’n box was veel te klein.... heb dat ding geen moment meer gemist!

10. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Wij hebben hem nauwelijks gebruikt. Had achteraf dan ook liever een campingbedje gehad dan een box...

De oudste zat er na vijf maanden niet meer in, de jongste met vier maanden. Toen hebben we hem ook weggegeven.

Deel Deze Pagina