draagdoek of babydrager babybjorn

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mamavan31984, 24 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavan31984

Mamavan31984 Actief lid

30 dec 2012
    109
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje is nu 4 maanden en na de zomervakantie moet ik mijn zoon en dochter naar school en naar de peuterspeelzaal brengen.
    Voor de zomervakantie deed ik dit met de wandelwagen en de maxicosi erop geklikt, maar ze willen geen buggy's en kinderwagens meer mee het schoolgebouw in, dus het leek me handig om een draagdoek of buikdrager te gebruiken.
    Nou vraag ik me dus af welke draagdoek of buikdrager geschikt is. Ik gebruik hem alleen voor het brengen en halen van de kinderen van school en peuterspeelzaal en missschien voor een boodschapje.

Ik zoek dus eigenlijk een drager of doek die in korte tijd om kan. Ik kom bijvoorbeeld met de auto, doe de kleine in de buikdrager/draagdoek en breng de kinderen naar hun klas.

Ben heel benieuwd naar jullie tips.

2. Bonsje79

Bonsje79 Actief lid

6 jan 2013
    194
    0
    0
    Ik heb verschillende draagdoeken geprobeerd, maar vond dat persoonlijk niks voor mij. Baby Björn draagzak aangeschaft en wat was die geweldig zeg!! Heel veel gebruikt en veel plezier aangehad. Erg makkelijk in gebruik! Nu voor m'n kleine man ook weer een baby Björn aangeschaft!

Succes met maken van keuze! (Kan je niet beide proberen bij vriendin ofzo? Dat maakt keuze misschien makkelijker)

3. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Zo'n baby bjorn zak blijkt slecht voor de heupen van je kinderen te zijn. Weet het fijne er niet van, maar andere zp-ers vast wel.

Als ik lees waarvoor je hem wilt gebruiken zou ik een ringsling draagdoek nemen. Is een draagdoek die speciaal voor korte stukjes is en die je niet hoeft te knopen. Ben nu zelf op zoek naar naar een goede draagdoek en las hier wat over.

4. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Baby Björn inderdaad niet kopen! Erg slecht voor de heupen!

Ik heb zelf een bondolino, een ergonomische draagzak, moet een klein stukje knopen, maar dat is erg eenvoudig te doen! Kost maximaal een minuut!

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Iig geen babybjorn. (Of beter gezegd, een baby bungel;)).
    Die zijn echt slecht voor kindjes en wkrden ook sterk afgeraden. Snap niet dat die dingen nog verkocht worden,....

Kijk eens op marktplaats voor een goede ergonomische draagzak of doek.

Ik heb een beco butterfly. Is echt binnen korte tijd om. Kleine zit er goed in en je voelt nauwelijks dat je een kindje draagt. Beco kan je lang gebruiken. Tot 15 kg. En dan nkg merk je nauwelijks dat je een kind mee draagt.

6. Username

Username Niet meer actief

Babybjorn niet doen! Ongelooflijk dat die dingen ergonomisch genoemd mogen worden en dat zoveel mensen hem gebruiken. Ze zouden uit de handel moeten worden genomen.
    Ik heb een storchenwiege, tot 15 kg te gebruiken. Heerlijke draagzak :)

7. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Babybjorn is inderdaad niet zo ergonomisch, niet voor jezelf en ook niet voor je baby. Je 'mag' een baby dan ook niet langdurig in een babybjorn hebben, maar kleine stukjes kunnen echt geen kwaad. Volgens mij had ik ergens gelezen dat het max een uur per dag mocht zijn of zo.
    Voor wat jij wil, zou het dus wel kunnen, maar als het goed bevalt, kun je hem niet vaker gaan gebruiken. Ik weet niet hoe duur een babybjorn is, maar ik verwacht dat die niet goedkoper is dan andere meer ergonomischere dragers, ik zou dan ook liever daar voor gaan, bijv. Bondolino, marsupal (of zoiets), dat zijn in ieder geval de namen die ik vaak voorbij zien komen, maar er zijn ook nog goede anderen.

Draagdoek lijkt me niet zo handig voor wat jij wil, idd door het knopen. Dat heb je wel snel onder de knie, maar om elke keer voor 5 min te knopen , lijkt mij niet fijn.

8. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Ik zou een drager doen, beco butterfly of marsupi. Ik heb een doek maar nooit gebruikt, kreeg het niet onder de knie en zeker niet om mee te nemen en dan nog moet knopen. Voor mij was de draagdoek een miskoop. Op babybij.nl verkopen ze verschillende ergonomische draagzakken. Succes!

9. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
  10. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik heb de manduca, ook heel makkelijk vast te klikken

11. Mamavan31984

Mamavan31984 Actief lid

30 dec 2012
    109
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb een oude babybjorn drager die ik kan lenen, maar zag ook een ringsling die me wel wat lijkt.

Ik vind die ergonomische draagzakken wel duur, ze zijn tweedehands nog 70 euro. En voor wat ik wil vind ik het dan wel te duur.

Ik ga dus of voor die ringsling of ik gebruik de babybjorn die ik kan lenen.
    Ik gebruik hem verder waarschijnlijk toch niet. Wandelen doe ik met de wandelwagen en voor een boodschapje gebruik ik de maxicosi op het onderstel van de wandelwagen.

12. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Ik heb ook een manduca, heerlijk ding. Kan zelfs mijn peuter met gemak dragen. En als ik hem straks niet meer nodig heb zet ik hem op MP.
    Hij blijft zelfs met intensief gebruik en wassen heel mooi, dus ik denk er straks nog wel een mooi prijsje voor terug te krijgen.

13. Kimny

Kimny Lid

21 sep 2012
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben net een ergonomische draagzak van BabyBjorn gekocht! De One! Kan op vele manieren gedragen worden en is erg makkelijk in gebruik! Is dus wel ergonomisch met een speciale verbreding bij de heupen. Als hij groter is en vooruit mag kijken kan je dit wegritsen. Ideale draagzak, goed comfort voor de baby en voor ons!

14. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Babybjorn is niet ergonomisch, ook al prentenderen ze dat zelf wel.

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Is dus niet ergonomisch. Al zeggen ze zelf van wel. En kind vooruit laten kijken in een draagzak is echt not done...
    Zegt al genoeg over babybjorn.....

16. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    En hij is nog duur ook.

17. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Oh inderdaad, met gezicht naar voren dragen op de buik is niet goed voor de rug en heupjes, echt niet ergonomisch hoor.

18. Mamavan31984

Mamavan31984 Actief lid

30 dec 2012
    109
    0
    16
    NULL
    NULL
    is een ringsling wel ergonomisch want mijn voorkeur gaat daar wel naar uit.

19. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een ergobaby performance. Helemaal fantastisch!!! Hebben we heel erg veel gebruikt, wel pas vanaf 5 maanden. Daarvoor hadden we een elastische draagdoek van Boba.

Nu gaat de draagzak altijd mee. Vooral mijn man is er een enorme fan van :) Zo lief :)

Ik zou niet voor de baby bjorn gaan. Ik zie soms wel van die hele kleine ukkies er in zitten en dat ziet er niet comfortabel uit. Daarbij is het voor jezelf ook niet goed. Een vriendin van me zei dat ze niet zo lang kon lopen ermee, want dan werd het wel erg zwaar voor d'r rug....

20. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij zijn slings vooral minder ergonomisch voor de moeder, dus niet geschikt om lang achter elkaar te dragen of als je een rug afwijking hebt. Maar voor wat jij wil is het helemaal prima. Baby zit volgens mij wel ergonomisch.

Editie: over die laatste uitspraak ben ik eigenlijk niet helemaal zeker, weet niet precies de posities waarin je kind kan worden gedragen en of baby voldoende ondersteuning krijgt.

Deel Deze Pagina