Kinderstoel: stokke Tripp Trapp of andere meegroeistoel?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Thauma, 19 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Stokke Tripp Trapp lijkt verreweg de grootste speler op de markt. Er zijn ook veel toebehoren bij, maar... allemaal erg duur. Is het dat waard?

Wij hebben een kinderstoel waar de kleine straks prima in kan zitten. Maar... dat is geen meegroeistoel. Dus als de billetjes te groot worden of de beentjes niet meer door het tuigje kunnen is het klaar. Dan zal ons kindje op een gewone stoel moeten en waarschijnlijk zien we dan een plukje haar boven het tafelblad uit :)

Ofwel: wellicht moeten we tegen die tijd toch een meegroeistoel die ook zonder tuigje te gebruiken is. Maar welke dan? Is Stokke echt zijn geld waard? Of zijn andere meegroeistoelen net zo goed/geschikt/fijn?

2. Pipo1973

Pipo1973 Actief lid

30 jan 2007
    431
    0
    0
    Hij is het absoluut waard.
    De mijne is nu 9 jaar oud, 2 kinderen verder en nog steeds in superstaat.
    Dochter is nu 5 en zit er nog op omdat een gewone stoel idd te laag is.

3. Koon

Koon Niet meer actief

Wij hebben een houten meegroeistoel van prenatal. Zoontje is pas 14 maand, dus ik weet niet of deze stoel nog handig is als hij ouder wordt.
    Wat ik van deze stoel jammer vind (wij hebben de witte) dat de verf een beetje loslaat waar mijn zoontje heeft zitten knabbelen haha. Maar misschien dat dat bij een tripp trapp ook zo zou zijn.

4. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Ik wil ook een meegroeistoel gaan kopen voor onze kleine, maar vind de Stokke Tripp trapp gewoon te duur!

Zelf zat ik te denken aan de Tiamo, iemand hier ervaring mee??

5. rums

rums Niet meer actief

Wij hebben de Tiamo en we zijn daar heel tevreden over. Mooie en goedkope oplossing ipv die stokke waar je ook voor het merk betaald.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hebben straks drie tripp trapps staan, zo tevreden zijn we er over. Ieder z'n eigen stoel. Zoon is 5 (118 cm) en dochter 3 (104 cm) en zij ervaren het niet als een kinderstoel en dat is wel heel mooi mee genomen. Voor eten maar vooral voor schrijven, knutselen etc is het toch wel heel fijn om goed aan tafel te zitten.

We hebben de Tiamo voor buiten en die vind ik op zich prima maar is erg zwaar en daarmee kunnen de kinderen 'm niet zo gemakkelijk zelf aanschuiven ed. Ik vind 'm ook minder mooi dan de tripp trapp. Ook laat de verf sneller los (Tripp Trapp hebben lak)

Last but not least, volwassenen kunnen wel op de tripp trapp zitten en niet in de tiamo.

7. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Wij hebben de Stokke stoel van het werk van mijn man gekregen maar anders hadden wij hem zelf gekocht.

Bij de goedkopere variante schijnt de verf inderdaad snel los te laten.

8. Stando

Stando Bekend lid

5 apr 2012
    754
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind het meer dan waard, erg blij met de Tripp Trapp! Maar ik denk dat het uiteindelijk toch om draait; hoeveel geld wil ik er aan uit geven....

9. EYA

EYA Actief lid

19 jan 2013
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn totaal niet tevreden met de Stokke Tripp Trapp en er komt dus ook echt geen 2de.

Wij hebben de zwarte, verf bladdert af en planken zitten al onder de krassen. Ondanks dat wij echt wel zuinig zijn.

Het duurde ontzettend lang voordat dochterlief zonder handdoek kon zitten met de babybeugel (past er nu nog met gemak in), vervolgens kon ze er makkelijk overheen hangen waardoor ze regelmatig met haar hoofd op de rand van de tafel botste of eruit dreigde te vallen.

10. 2bmama

2bmama Actief lid

2 feb 2011
    388
    0
    0
    ambulant begeleider
    Wij hebben ook een echte stokke Tripp Trapp. Wel heel tevreden mee, maar hebben nu nog de baby zit er in. Weet dus niet hoe het gaat zijn als dat er straks allemaal uit is enzo...
    Ik vond hem zelf ook wel erg duur, maar uiteindelijk hebben wij hem van mijn schoonouders cadeau gekregen (die hadden mee willen betalen aan bed/box/wagen, maar die hadden we allemaal al besteld tegen de tijd dat ze daar mee kwamen en toen hebben we zelf de kinderstoel geopperd...vonden ze een erg leuk cadeau om te geven)

11. Stando

Stando Bekend lid

5 apr 2012
    754
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben toevallig ook de zwarte, en totaal geen problemen. Maar je moet natuurlijk in je achterhoofd houden, het blijft een gebruiksvoorwerp, dus allicht dat er wat beschadigingen ontstaan.

Handdoeken hadden wij niet nodig, met de babyset paste het prima, hadden er wel zo'n kussentje in, misschien dat dat het verschil maakt?
    Overigens gebruikte wij inderdaad wel een tuigje in de Tripp Trapp, maar dat lijkt me sowieso handig bij iedere stoel.

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben er drie van prenatal. Heel blij mee.

Daar zit je als volwassene lekkerder op dan op een stokke ;). Mijn schoonzus heeft twee van prenatal en een van stokke. Zij zegt dat die van prenatal veel fijner zijn zeker voor oudere kinderen.

13. EYA

EYA Actief lid

19 jan 2013
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt gelijk, het is inderdaad een gebruiksvoorwerp. Maar ik vind het wel erg zonde voor zo'n dure stoel.
    Een kussentje hadden wij er ook in (inmiddels niet meer want wordt er toch steeds uitgetrokken) en onze meid is ook wel wat slanker als gemiddeld, maar ik vind de babyset toch erg ruim/groot.

Het is ook maar goed dat we allemaal verschillend zijn en andere meningen hebben. Daarom wilde ik ook mijn ervaring delen zodat TS van alle kanten voor- en nadelen hoort. Bedankt ook voor jouw toevoeging op mijn ervaring. Zo zie je maar weer dat het heel persoonlijk is.

14. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Die van de prenatal, is die nog te kooop??
    Zie op de site namelijk alleen een stoelverkleiner staan, die je op een gewone stoel kunt plaatsen

15. Stando

Stando Bekend lid

5 apr 2012
    754
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn post komt inderdaad wel een beetje over alsof ik een vertegenwoordiger van Stokke ben, hé? (en voor de duidelijkheid, dat ben ik niet) :D Hahaha.
    Is ook balen als een toch behoorlijk prijzige stoel snel afbladert natuurlijk... Misschien een maandagochtendproductie?

16. Minki

Minki Actief lid

29 sep 2012
    220
    0
    0
    N-H
    Erg blij met m'n Stokke. Heb de new Born set ook. Vond ik ideaal! Straks komt er voor nr 2 ook een Stokke. Heb in het begin alleen wel 100x m'n tenen gestoten tegen de poten :x

17. EYA

EYA Actief lid

19 jan 2013
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, nou zo bedoelde ik het niet hoor... Ja, inderdaad wel balen. Maar ach, komen we wel overeen.

18. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik vind het een heel fijne stoel en de 2e krijgt er ook één, met new born set deze keer. Onze dochter zit er ook graag in. Ze kan er zelf in en uit klimmen, al vrij snel. Wij hebben gewoon de naturelkleur, geen schade nog.

Bij Babydump heb je hem nu voor 129 euro!

Nadeel: poten krassen erg over een houten vloer. Bij ons staat hij op een plaat van IKEA. Maar die lag er eerst ook voor de troep die zo'n kleintje van tafel gooit.

19. Anne1988

Anne1988 Actief lid

20 mrt 2012
    371
    0
    0
    Verzorgende IG ouderenzorg
    Schijndel
    Wij hebben de Geuther Kid Hit, van de prenatal. Tot nu toe bevalt 'ie prima! En ook niet zo duur als die van Stokke.

20. PoppetjeN

PoppetjeN Niet meer actief

Stokke helemaal blij mee! Met een aantal ervaring maar blijft echt de beste voor ons de stokke

Deel Deze Pagina