Hier ook. Handdoek en theedoek laat ik weleens hangen, vind het een beetje overdreven om hem elke dag in de was te moeten gooien. Zo intensief gebruik ik ze ook niet. En stinken doen ze nooit, dus ben er wel op tijd bij
Hier iedere dag een schone vaatdoek, handdoek en theedoek. Soms zelfs 2 tot 3 vaatdoekjes per dag. Ik poets daar niet de handjes/gezicht van mijn dochtertje mee. Daarvoor heb ik een stapel oude washandjes in het keukenkastjes liggen.
Ook hier dus geen vaatdoeken. Bah. Vieze stinkdingen en in de zomer trekken ze gigantisch fruitvliegjes aan. Ik heb een pak schoonmaakdoekjes en een bak snoetenpoetsers op het aanrecht liggen.
Precies!!! Een grote bron van bacteriën. Een hondentong is nog schoner blijkt uit onderzoek... Tussendoor gaat ie soms ook nog even een minuutje in de magnetron om alle bacteriën te doden.
Ja, en veel duurder in gebruik.... En op mijn aanrecht veroorzaken ze altijd steppen, en geloof me, heb talloze merken geprobeerd. Maar ja, vaatdoek met Dettol is goedkoper
Goed nieuws dames! Hergebruiken die handel! Het klinkt misschien een beetje vreemd, maar wanneer je een nat vaatdoekje 2 minuten in de magnetron legt is 99% van de bacteriën gedood. Onderzoekers adviseren dit om de dag te doen. Het kan trouwens ook met schuursponsjes! Wanneer je een nat vaatdoekje in de magnetron gooit komt er veel stoom vrij waardoor je niets meer kunt zien door het raampje, dat is normaal. Na 2 minuten is het vaatdoekje HEET, dus pas op. Als je slim bent haal je direct een doekje door de magnetron. Door de waterdamp heeft vastgekoekt vuil los kunnen weken. Waarschuwing: Gooi alleen NATTE doekjes in de magnetron. Droge vaatdoekjes kunnen in brand vliegen. Schuursponsjes die metaal bevatten mogen niet in de magnetron, die veroorzaken vuurwerk!
1 dag. vind ik wel zo hygienisch en of ik nou 1 of 10 vaatdoekjes in de was gooi, maakt mij niks uit.