Naamprobleem

Discussie in 'De lounge' gestart door Moon77, 24 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    Hallo dames,

Geen idee of ik mijn "probleem" hier kwijt kan, maar daar kom ik dan wel achter :D.

Het gaat om het volgende...vriend en ik zijn niet getrouwd en onze dochter draagt zijn achternaam.
    Als ik een kaartje naar iemand stuur vermeld ik gewoon onze voornamen. Maar hoe doen julle dat als je, voor de zekerheid, toch achternaam erbij wil vermelden (zodat diegene weet van wie het kaartje afkomt).

Vind het toch best lastig (aangezien ik niet de achternaam van vriend wil ;):p).

Graag hoor ik jullie ideeën!

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Dan doe je:

Jaap Aap en Truus de Mier
    & mopje

3. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Zo zou ik het ook doen.

4. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Ik ook. :D

5. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ja dat is inderdaad een groot probleem. Ik begrijp dat het vreselijk zwaar weegt op je schouders.

Ik zou het doen zoals bovenstaande dames al hebben aangedragen. Ik hoop dat dat voor jou de oplossing is en het probleem wat dragelijker zal maken.

6. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Gisteren een geboorte kaartje gekregen en daar stond ook

Papa achternaam & mama achternaam
    Naam kinderen

Wij zijn (nog) niet getrouwd maar vaak doe ik wel afzender Fam. J ondanks dat we niet getrouwd zijn, zijn we wel een familie.

7. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Nou dit dus...
    Zou het vooral niet moeilijker maken dan het is...

8. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Booey, ze wachten op jouw bijdrage in het vaatdoekjes-topic, toilet-topic en nog een aantal van die fijne topics.

9. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    :D

@andere dames: bedankt voor jullie reacties!

10. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ben al onderweg!

Moon, zat maar wat met je te geinen, dat weet je wel hè! Ik word zo melig van al die schoonmaakdilemma´s, al die keuzes joh! Je zou haast de echte problematiek in de wereld helemaal vergeten, daar is gewoon helemaal geen tijd meer voor. Te druk met al dat poetsen en wassen. Recessie? Geen last van, ben er te druk voor, moet al deze handdoeken nog wassen, dan de wc met een theezakje schoonpoetsen, vervolgens mijn vuilnis uitsorteren en dan nog even soppen en stofzuigen, ik ben er nog niet helemaal uit in welke volgorde.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    :D

Heerlijk

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nou ja zo dus.... en idd ook hier nog wel eens Fam. V. hoor, net zo gemakkelijk.
    Ik "luister" ook gewoon naar Mevrouw V. hoor, al ben ik Mevrouw K, maar ja dat weten de assistentes van de kinderarts niet... en die kijken alleen maar naar de achternaam van de kindjes.

13. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik doe meestal gewoon de achternaam van mijn vriend (en dochter). Vaak veel makkelijker.

14. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    in belgie krijg je nooit de achternaam van je man.
    Hier is het dus altijd "de heer en mevr jansen-maes" of "fam peeters-geerts". zoiets dus, ons telefoonboek staat ook vol van maes-van de putte A , A is dan steeds de voornaam van de man.
    Hier dus standaard die dubbele achternamen.
    Ook geef je als getrouwde vrouw steeds je eigen naam .
    Als de politie mij tegen houdt en ondervraagt ben ik ook mevr C (meisjesnaam) en niet mevrouw N (naam man), idem voor alle officieel drukwerk

15. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    hier hebben de kinderen ook hun eigen drukwerk en zo.
    Een KA zal nooit mevr N roepen, maar zal steeds in de wachtzaal roepen om Spruitje N of Kroket N. Jij als moeder moet dan maar alert zijn.
    Ook krijgen ze op hun naam brieven, dan krijg je een officiele brief van de gemeente om het kindje in te schrijven in een school en dan staat er echt op Spruitje N als geadresseerde

16. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    wel ja inderdaad... maar ik noem mezelf aan telefoon ofzo wel vaak mevr B (naam van mijn man) omdat mijn familienaam bijzonder moeilijk en lang is :)

17. Smnee

Smnee Niet meer actief

Papa Pieterse & Mama Mulder
    Dochterlief

Zo zou ik het doen, of gewoon familie Pieterse :)

18. suuz1986

suuz1986 Lid

7 jan 2013
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb ook niet de achternaam van mij man, wij zetten op de
    geboorte kaartje
    naam + achternaam vader en naam + achternaam van de moeder.

Deel Deze Pagina