Bijna-2jarige kauwt rietjesbeker stuk

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Joycey, 30 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycey

Joycey Niet meer actief

De titel zegt het al; mijn 22-jarige dreumes (nog) heeft nu zo onderhand op 1 na alle rietjesbekers stuk gekauwd (binnen 2 dagen; incl. op de opvang).

Ik kwam er per puur toeval achter bij de gastouder en vond het grappig en zei dat ik van het weekend wel een nieuwe ging kopen. Waarop ik naar huis toe ging en dit 'nieuwtje' deelde met mijn partner en hij zei: oh, die oranje heeft hij ook al te pakken gehad. Waarbij ik ging kijken en deze ook stuk was. Om daarna ook al kauw-sporen te vinden in zijn blauwe. En nu is het afwachten tot de groene kapot begint te raken.

Maar wat kan ik als alternatief gebruiken? De oefenbeker van Avent staat hier in de kast, maar daar krijgt hij maar kleine slokjes uit en knoeit hij nog heel veel... Het frustreert hem dus gooit hij hem weg of wil hij gewoon niet meer drinken terwijl hij normaal gesproken zeker 4-5 bekers op een dag drinkt (water, sap, melk).

Toch maar weer een keer een tuitbeker proberen? Die hebben we geprobeerd voordat we op een rietjesbeker overstapte, maar die begreep hij toen nog niet zo goed (dat hij hem omhoog moest houden). Het voelt alleen een beetje als een stap terug. Hij heeft er nooit goed uit kunnen drinken en gezien de nadelen (manier van drinken, stand van de mond) gaat mijn voorkeur daar niet naar uit.

Heeft er iemand nog een ander idee wat betreft een goede beker? Rietjes vervangen kan natuurlijk ook, maar als hij ze dan stuk blijft bijten heb ik liever een alternatief omdat ik niet wil dat hij stukjes plastic opeet (en hij bijt ze in 133434 stukjes, dus dat is onvermijdelijk).

2. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ik weet de oplossing niet...hier ook een rietjesmonster.
    Er is wel een kies net door, als t niet lekker in zn mond zit knauwt hij alles kapot.
    Paar maanden terug gingen zn spenen eraan...in twee dagen twee avent spenen.. Gelukkig zijn we daar nu mee gestopt.
    Ik koop nu vaak de goedkope rietjesbekers van prenatal en hema en geef hem af en toe ook drinken uit een beker met een hard rietje van de action. Is zon beker met een schroefdeksel erop,dus redelijk dreumes/peuterproof.
    Mijn zoontje kan ook niet overweg met tuitbekers, nooit gekund ook.

3. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Een 22 jarige dreumes😜.

Ik zou idd tijdelijk een tuitbeker proberen. Eventueel straks weer een rietjes beker

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Oh ja, nu zie ik het ook staan :D

Hahahahaha. Ik bedoelde eigenlijk 22-maanden-oud, maar hij is bijna 2 jaar dus :p Ik was een beetje met mijn hoofd bij meerdere dingen tegelijk. Wilde hem niet bij baby en dreumes plaatsen, omdat hij dichter bij de peuters zit en ik de ervaring van de peuter-mama's beter kan gebruiken. Nou ja, je begreep me gelukkig wel :D

5. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Met 22 maanden zou ik de gewone beker neer gaan zetten.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou echt een gewone beker pakken...met 22 maanden moet dat makkelijk lukken. Teruggaan naar een tuitbeker is heel onverstandig.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Met twee jaar kan hij allang uit een gewone beker drinken. Even oefenen en binnen een paar dagen is hij eraan gewend

8. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Hier het zelfde probleem, net zo oud en ook de rietjesbekers moeten het ontgelden. Hij kan al lang uit een beker of glas drinken, maar de rietjesbeker was luiheid van ons als we niet steeds op willen letten en omdat hij meer drinkt dan uit glazen of bekers.

Probleem met bekers en glazen blijft het uitproberen wat er gebeurt als deze op z'n kop gehouden wordt, maar qua motoriek kan hij het echt al makkelijk :cool: Wij lossen het op met water uit een glas om te oefenen, dat ruimt net wat makkelijker op dan diksap :)

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.482
    36.443
    113
    Ik zou ook gaan voor een gewone beker.

10. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Huh.. Gewoon beker?glas?
    Ik dacht dat elk kind vanaf 1 jaar kan gewoon vanaf glas drinken?

Anders sportbidon optie?

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Inderdaad gewone beker!

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Overgaan op een gewone beker. Hebben we ook gedaan bij zoonlief, maar die sloopte zijn rietjes nog niet zo snel als die van jou ts :)

13. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.245
    2.363
    113
    Vrouw
    Of deze proberen? Is voor ons een prima tussenstap naar het gewoon uit een beker drinken. Wij hebben ze bij de zeeman gekocht, 2 voor een euro ongeveer. Neef van 5 vindt ze ook nog cool!

Getest: bekers van nou-N-of | Kidslog

14. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Gewone beker of evt een sportbidon.

15. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Hahaha zo herkenbaar mijn dochter doet het ook;) deed dan want ze krijgt nu geen tuitbeker of rietjesbeker meer. Tuitbeker werkt ook niet als ze blijf bijten omdat dan het antilek eraf gaat (stomme rot bekers dacht ik altijd, maar lag allemaal aan mijn dochter) toen overgestapt naar rietjesbeker en ja hoor ze bijt zo het rietje kapot. Nu dus drinken uit een gewone beker en als we weg gaan heb ik zo'n bidon van de action!

16. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Rietjesbeker hebben we hier ook 1 gehad en die was zo stuk gebeten. We hebben alleen een tuitbeker gehad. Maar met 2 was die hier ook weg en had hij alleen maar een beker. Voor onderweg een pakje drinken in zo'n pakjeshouder.

17. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Mijn dochter deed dit ook. Overgegaan na een beker en nu drinkt ze gewoon uit een glas.

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik zou ook voor een gewone beker gaan. Overigens heeft mijn dochter ook best wel wat rietjes versleten, zeker als ze tanden kreeg. Dus bij haar al snel de gewone beker geïntroduceerd.

19. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.987
    3.996
    113
    Gewone beker, evt kun je nog wegwerprietjes kopen voor in de open beker als het echt nog niet lukt. Verder lekker oefenen met water.

20. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    #20 Miss Appletree, 2 jun 2015
    Laatst bewerkt: 2 jun 2015
    Een beker. Rietjes zijn erg slecht voor de tanden. Misschien kunnen jullie samen ern leuke beker uitzoeken. Dochter is van tuitbeker overgestapt op een gewone beker. Ze moest even leren dat ze die niet zomaar om kon gooien, maar daarna ging het prima. Er komen er hier, zolang ik er een stokje voor kan steken, ook geen rietbekers in huis.

Deel Deze Pagina