Dochterlief van nu bijna 3 maand krijgt volledige borstvoeding ... Soms ga ik even weg zonder haar , zkh bezoek boodschappen enz enz. En voor dat soort momentjes heb ik fagekolfde melk in de vriezer. Eerder ging dit prima, en dronk ze prima. nu de laatste paar weken hebben we 2 x zo een moment gehad en ze weigert de fles gewoon! Het lijkt net alsof ze het niet meer kan! Iemand tips of trucs? Misschien toch laten wennen aan een fopspeen zodat ze wat anders dan de tepel gewend word?
Wat voor een soort fles/speen gebruik je? Misschien voor eentje kiezen die meer op de tepel lijkt? bijv, Madela Calma. als je dat nog niet hebt natuurlijk. Onze kleine drinkt ook beter als de speen van de fles even in warm water heeft gelegen en dus lekker warm is.
Hoi, Ik heb er laatst ook een topic over geopend. 3 maanden en flesweigeren. Misschien vind je daar nog tips. Hier nog geen succes.
volgens mij is dit wel een beetje een beruchte periode. Hier ook een slechte flessendrinker en uiteindelijk werkte de Vaculess, terwijl ze de eerste tijd ook uit de Calma dronk, maar rond 10 weken niet meer. Wat je ook kunt doen is gewoon met een cupje of bekertje voeren. Vooral als het maar af en toe is zou ik me er niet druk om maken.
Hier ook zo'n dochter. Toen ik begin dec begon met werken dornk ze keurig haar flesjes van ca 100cc leeg, maar nu mogen we blij zijn met 40 cc. Gelukkig heb ik nu nog de mogelijkheid om tussen de middag naar het KDV te gaan en haar zelf te voeden, maar sinds deze week doet ze ook lastig bij mij. Ze is nu veel te snel afgeleid. Voor haar groei maakt het trouwens niet uit. Ze haalt het 's avonds en 's nachts in en groeit nog steeds volgens haar eigen lijntje net boven gemiddeld. Ik heb het maar losgelaten en moet zeggen dat het een hoop stress scheelt. De soort fles maakt hier niet uit. Ze drinkt overal uit, maar na een bepaald aantal cc is ze gewoon klaar.