Angst

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mimmi, 21 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mimmi

Mimmi Lid

9 apr 2008
    8
    0
    0
    Hallo allemaal,

Als het goed is ben ik nu 7 of 8 weken zwanger. Helaas weet ik niet precies hoelang het is, omdat ik direct na het stoppen met de pil zwanger ben geworden en misschien mijn cyclus wat langer was.

A.s. vrijdag heb ik mijn eerste echo en maak me toch wel een beetje zorgen dat het misschien niet goed is. Ik weet dat het hartje bij 7 weken en zeker bij 8 weken moet kloppen, maar ben zo bang dat het niet klopt. Had in eerste instantie helemaal geen verschijnselen, nu wel moe en obstipatie. Is deze angst normaal en hebben jullie daar ook moeite mee?

Groetjes Mimmi

2. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Hai Mimi,
    Ik denk dat heeeeeel veel meiden dit herkennen!
    Ga er maar gewoon vanuit dat het goed zit, anders had je vast wel iets gemerkte!
    Nog een paar dagen meis!
    Liefs

3. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Oh wat was ik bang voor die echo! En het erge is: het gaat niet over. Ik ben nog steeds rete-bang.

4. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Positief denken , als er iets mis was gaf je lichaam het al wel aan denk ik.
    Dus geniet gewoon een beetje en denk aan je beeb die je straks kan zien.

5. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Ik heb beide zwangerschappen niet kunnen slapen bij de eerste echo! Je angst is dus heel normaal.

Sowieso vond ik het idee zwanger te zijn onwerkelijk totdat ik mijn kindjes daadwerkelijk in mijn buik voelde bewegen... dat was voor mij beide keren echt het moment dat ik me echt zwanger ging voelen (al hielpen de kwalen van misselijk, moe en constipatie daar natuurlijk ook bij ;))

6. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik was heel bang voor ik de eerste echo gehad heb. En zeker toen ik wat bloed verloren was en mn zwangerschaps symptomen daar voor ineens als sneeuw voor de zon in n nacht tijd verdwenen waren!
    Ik heb dus n week rond gelopen met...t zal wel fout zitten. Want de vorige keer ging het ook min of meer zo.
    Dus kwam bij de gyn voor een echo en dacht van nou straks nog ff langs t bloedprikken zodat ze curetage kunnen doen...en meteen dat die echo dingus erin zat zagen we...een hartje!
    Nou je kan zien hoe ver ik nu al ben (20 weken) Dus laat je niet gek maken door je eigen angsten hoor!
    Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
    Bij de combi test was ik ook HEEL zenuwachtig...en toen duurde de uitslag nog langer door een computer stooring ook. Maar weer alles goed. En daarna ben ik de baby gaan voelen bewegen. Dat is ook iedere keer weer een gerust stelling.
    Vrijdag heb ik de 20 weken echo...ben weer wat zenuwachtig. Maar probeer er gewoon niet aan te denken. Ik mag van mezelf alleen denken " straks weet ik misschien welk geslacht de baby is"
    En verder probeer ik t maar over me heen te laten komen.
    Dus de angst blijft wel...ook als je baby geboren is hoor. Heb er al 2 rond lopen en het is toch n proces van los laten...steeds ietsie meer en soms is dat nog steeds eng. Maar die angst van in het begin word stukke minder en niet meer de hele tijd ;)

7. Mimmi

Mimmi Lid

9 apr 2008
    8
    0
    0
    Bedankt voor jullie lieve reactie's.
    Ik ga het nog 3,5 dag van me afzetten en dan weten we hoe het ervoor staat.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Mimmi

8. JustSanne

JustSanne Actief lid

8 mrt 2008
    477
    0
    0
    Bibliothecaris
    Zoetermeer
    ik was ook bang...had ook geen kwaaltjes enzo...maar het eerste wat ik zag op de echo was een kloppend hartje...nu ben ik nog steeds beetje bang voor de 20 wkn echo...maar het hartje doet het iig want luister er zelf naar met de AngelSounds als ik een beetje onzeker ben of het wel goed gaat (niet dat dat een garantie is, maar het hartje horen maakt me toch weer rustig)

9. Mimmi

Mimmi Lid

9 apr 2008
    8
    0
    0
    Nou vandaag heb ik mijn eerste termijn echo gekregen. En ja hoor ik ben zwanger. Om precies te zijn 7 weken en 5 dagen. Het hartje heb ik tevens zien kloppen en heb het ook gehoord. Het klonk weer echt bekend. Ben super blij en ben direct naar mijn ouders gegaan om het te vertellen. We hebben ons zoontje een tshirtje aangedaan welke ik zelf heb gemaakt met een strijkpatroon en ze hadden het direct in de gaten.

Voorkant: De test "Ik ben straks niet meer in mijn (afbeelding eend) je.
    Achterkant: Hoera ik krijg een broertje of zusje.

Groetjes Mimmi

10. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Hartstikke leuk, gefeliciteerd!

11. Makkie

Makkie Niet meer actief

super meid! en nu heerlijk gaan genieten!

12. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Gefeliciteerd met je ukkie

Deel Deze Pagina