4 follikels en seksverbod

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Joyce01, 10 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyce01

Joyce01 Actief lid

13 mrt 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even nieuwsgierig wat zouden jullie doen in mijn situatie?
    Wij hebben alweer dik een jaar de wens voor een kindje. Helaas heb ik PCOS en gaat het niet vanzelf. Clomid werkt niet meer voor mij en ben overgegaan op injecties. Nu vanmorgen had ik 4 follikels (1 van 17mm 2 van 14mm en 1 van 12 mm) de rest was kleiner. En hebben we een seksverbod gekregen. Aan de ene kant denk ik ok ik houd me hieraan want 4 is toch best wel veel aan de andere kant heb ik zoiets van misschien wordt er maar 1 of 2 bevrucht. Wat zouden jullie doen in mijn situatie?

2. DutchDiamond

DutchDiamond Niet meer actief

owh wat een moeilijke situatie
    denk dat je hier zelf alleen maar antwoord op kan geven
    wat als er 3 bevrucht worden of misschien wel 4?
    zou je dat willen?

3. Jummymummy

Jummymummy Bekend lid

2 jul 2013
    511
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou me niet houden aan t verbod. Vooral omdat je maar 1 echt grote hebt. De kans dat ze goed doorgroeien, tegelijk springen, vervolgens ook nog tegelijk bevrucht worden én goed innestelen, is vrij klein.

Moet je normaal een trigger injectie spuiten? Ik zou die niet zetten als t niet mag. Maar misschien dat er wel eentje uit zichzelf springt en daarom zou ik dus gewoon ervoor gaan deze maand

4. Joyce01

Joyce01 Actief lid

13 mrt 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik spuit gonal f en ovritelle ofzo. Nu beide niet meer maar ze zei dat ze wel verwacht dat ik uit me zelf een eisprong kan krijgen en het risico gewoon te groot is. 2 weken seksverbod...
    En ik zal idd niet achter haar rug om medicijnen nemen maar twijfel stiekem toch wel over verbod.

5. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    ik heb het zelfde op dit moment..

Ook 4 Follikels boven de 16mm en een seks verbod. Mag geen ovitrelle spuiten en moet nu starten met de utrogestan.

Ik twijfelde ook heel erg. Vooral omdat de kans dat ze alle 4 bevrucht worden niet zo heel groot is denk ik. Maar aan de andere kant.. Wat doe als dit wel het geval is?

ik wil geen 4-ling. Ook geen 3-ling. Gezondheidsrisico's etc.

Heb zelfs gister zitten googlen op embryo reductie, maar ook daarover wil je liever niet nadenken. Ik denk dat ik me maar houdt aan het advies van het ziekenhuis, maar ik twijfel gewoon ook heel erg.

Ik ben dus ook nog niet begonnen met de utro. Eerst even goed over na denken.

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zou de arts nog een keer contacteren en het er nog een keer over hebben. Wat zijn de risico's, wat zijn de kansen etc. Die artsen weten ook dat je heel graag zwanger wilt worden, ze geven dat verbod echt niet voor niets!!!

7. Joyce01

Joyce01 Actief lid

13 mrt 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zelf zou ik ook geen drie of vierling willen, maar denk zelf ook hoe groot is die kans... tweeling vind ik niet zo erg. Aan andere kant zij gaf aan dat ik misschien zaterdag een eisprong kan hebben, heb ik vandaag ook seks gehad (toen wist ik dit nog niet) en loop je ook een risico dat het dus zo kan zijn dat... heel moeilijk dit

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Waarschijnlijk is de kans groter dan je denkt. Als het een hele kleine kans zou zijn, dan zouden ze waarschijnlijk geen verbod geven.

9. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik zou ervoor gaan. Ik had zelf drie follikels en mocht daar ook niets mee doen, uiteindelijk wel gedaan maar niet op een zwangerschap uitgelopen. Maar anders had ik altijd gedacht 'wat nou als dat mijn kans was'. De kans is erg klein, maar wel zo aanwezig dat ze het risico gewoon niet nemen omdat het een moeilijke zwangerschap kan opleveren. Maar ja.. de keus is uiteindelijk aan jou vind ik. Wat voelt voor jou het beste?

10. Joyce01

Joyce01 Actief lid

13 mrt 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja echt heel lastig dit. Ik ga nog even nadenken. Vanmorgen dacht ik ok jammer dan op naar volgende ronde... maar nu die twijfel. Ik ga ook bijna met vakantie dus eer dat ik weer ga beginnen met een nieuwe ronde is het 19 augustus.

11. Joyce01

Joyce01 Actief lid

13 mrt 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    moeilijk he? Ik weet ook niet hoe groot die kans nou echt is?

12. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Misschien heb je hier nuttige info?:

Meerlingzwangerschap
    Bij elk gebruik van middelen om de eisprong op de wekken bestaat een verhoogde kans op meerlingen. Bij GnRH is deze kans slechts gering verhoogd. Bij gebruik van Clomifeen bestaat (meestal in de eerste cyclus) een kans van 7% op een tweeling en van 1% op drie- of meerlingen. Bij FSH injecties in combinatie met HCG is de kans op een meerlingzwangerschap groter. Door een goede controle probeert de arts dit risico zo klein mogelijk te houden.

Echoscopische controle is niet alleen nodig om te controleren of er een eitje groeit, maar ook om te zien of er niet teveel eitjes tegelijk groeien waardoor er een meerlingrisico zou ontstaan. Bij gebruik van Clomifeen of FSH injecties in combinatie met inseminaties is juist het streven om 2 eitjes te laten uitrijpen om de kans op zwangerschap te vergroten. Wanneer meer dan 2 rijpe eitjes ontstaan bespreekt uw arts met u wat er gaat gebeuren. Bij de beoordeling van het meerlingenrisico zijn in de praktijk naast het aantal volgroeide eitjes ook persoonlijke aspecten van belang, zoals de leeftijd van de vrouw en de zaadkwaliteit.

Er zijn 2 mogelijkheden:
    Geen Pregnyl® toedienen, zodat er geen eisprong optreedt.
    U krijgt tabletten om een menstruatie op te wekken. In verband met de (kleine) kans dat de eitjes vanzelf springen is het beter gedurende enkele dagen geen gemeenschap te hebben of condooms te gebruiken.
    Wegzuigen van enkele rijpe eicellen, zodat er maar twee overblijven. Deze optie wordt slechts in uitzonderingsgevallen besproken met uw arts.

13. Joyce01

Joyce01 Actief lid

13 mrt 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor de info. Lastig hoor. Gevoel zegt niet plannen maar als we zin hebben gewoon doen en dan zien we wel. Heb wel injecties gebruikt natuurlijk de gonal maar gaan geen eisprong opwekken. Al gaat zij er wel vanuit dat ik uit mezelf een eisprong nu zal krijgen ivm de grote follikels en baarmoederslijmvlies wat goed is. En ik denk aan de ene kant dat artsen altijd afwijzen hoe klein die kans ook is dat alle 4 bevrucht worden..

14. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
  15. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    Ik heb natuurlijk geen idee wat jouw voorgeschiedenis is wat betreft proberen zwanger te worden. Maar als ik in jouw schoenen zal staan, zal ik er wel voor gaan. Mijn man en ik zijn allebei prima vruchtbaar en ik heb ook gewoon een eisprong. Toch wil het al meer dan twee jaar niet om zwanger te worden of te blijven. Dus hoe groot is dan de kans dat wij dan ineens een vierling krijgen? Minimaal naar mijn idee. Succes met je beslissing!

16. Joyce01

Joyce01 Actief lid

13 mrt 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben sinds mei 2013 ongeveer gestopt met de pil. Had mega lange cyclussen HA wilde me niet doorsturen. Zelf gyn. gebeld en toch een doorverwijzing geregeld na een halfjaar. Ik zit nu dus sinds november in de MMM. Daarvoor had ik geen cyclus. Ik ben gestart met clomid, heb 1 of 2x een eisprong gehad bij 150 mg, daarna niets meer. Toen weer terug naar de gyn. en nu begonnen met Gonal F. Heb zo'n 20 dagen injecties gebruikt. Omdat ik in een jaar tijd dus hooguit 2 kansen heb gehad is het heel moeilijk voor mijn gevoel om nu niets te doen. Bij mijn man is verder wel alles goed trouwens, maar de hele mmm valt me best zwaar. Dank voor je reactie! :)

17. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ik persoonlijk als ik in jou schoenen stond zou ik de risico op een 3-ling-4-ling voor lief nemen. Liever 3-4-ling dan geen kind (zo groot is mijn kinderwens). Omdat ik persoonlijk de zogenaamde risico's bij meerlingen zwangerschap vind meevallen: https://www.vumc.nl/afdelingen/patientenfolders-brochures/zoeken-alfabet/T/tweelingen_en_andere_meerli1.pdf

Maar dit is een beslissing die alleen jij en je man met elkaar samen kunnen nemen.

Maar dat is makkelijk praten nu van mij omdat ik er niet echt nu in de situatie zit. Maar ik snap je gevoel dat je niet weer een gemiste kans wilt. Sterkte!

18. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    Hmm lastig zeg! Aan de ene kant voelt het als een verloren kans, aan de andere kant wat als het wel lukt…toch lijkt me de kans echt klein hoor (een drieling dan). Na mijn miskraam zeiden ze ook dat ik drie cycli moest afwachten voordat we weer mochten proberen, toch heb ik dat niet gedaan. Iedere maand niet proberen zag ik als een verloren kans. Doen wat goed voelt, succes!

19. Joyce01

Joyce01 Actief lid

13 mrt 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thnx! Wel fijn om ook reacties van andere te lezen. Is gewoon heel dubbel allemaal. Andere vraag die me ineens te binnen schoot; heb jij enig idee hoe nauwkeurig achteraf te bepalen is wanneer je seks hebt gehad indien je wel zwanger zou raken?

20. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Je bedoeld te zeggen of zij achteraf kunnen zien of je je niet aan seksverbod hebt gehouden?

Deel Deze Pagina