Fles in de nacht bij bijna 1 jaar?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Nicolevanl, 31 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicolevanl

Nicolevanl Actief lid

15 mei 2009
    117
    0
    0
    Ik vraag mij af of er nog meer moeders zijn met kindjes van bijna 1 jaar die nog wel eens een fles in de nacht krijgen? Ik weet niet of het een fase is, of dat het komt dat mijn zoontje pas ziek is geweest. Hij wordt de laatste paar dagen rond 3 uur wakker, krijg hem niet meer in slaap zonder een fles. Herkent iemand dit?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het kan komen dat hij gewoon even wat extra honger heeft na het ziek zijn.

Maar je moet oppassen dat het geen gewoonte wordt. Dat wil best goed met die leeftijd. Dat ze wennen aan die nachtfles en daar dus voor blijven komen. Dan zou ik proberen die fles toch af te bouwen (elke dag een schep minder)..

3. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Hoi Nicole,

alsof ik dit geschreven heb. Hier precies hetzelfde. Hij sliep zo ontzettend lekker door en opeens... elke nacht raak. Niets helpt, hij gaat pas slapen als hij een flesje heeft gedronken. En hij drinkt het flesje alsof hij al dagen niet gedronken heeft! Het is nu al zo dat ik al niet meer probeer om hem op een andere manier in slaap te krijgen, ik ga meteen het flesje maken. Als ik dat niet doe, weet ik dat ik de komende uren wakker zal zijn (eventjes slapen, onrustig, weer huilen, etc etc, en dan uiteindelijk toch de fles). Ik denk eigenlijk dat het een fase is, maar we zijn ook bang voor gewenning. Misschien neem ik ook de tip ter harte om steeds een schep minder te geven..

slaap lekker vannacht!
    Amber

4. Nicolevanl

Nicolevanl Actief lid

15 mei 2009
    117
    0
    0
    Het gaat hier nu weer even een paar dagen goed, dat wil zeggen, zonder fles in de nacht. Maar mijn mannetje kan zijn flesjes echt nog niet laten staan! Hij krijgt nog een kleine tussen de middag en 1 voor het slapen gaan en die krijg ik er maar niet af. Ben ook bang dat als ik dat doe, hij dan weer wakker gaat worden 's nachts.

Deel Deze Pagina